چربی سوزی شکم چقدر زمان می برد؟

حسام آرین
برای بیشتر افرادی که سعی دارند لاغر شوند شل شدن چربی های شکمی معضل بزرگی محسوب می شود، همچنین می تواند به عنوان نوعی چربی در بدن طولانی ترین زمان را برای آب شدن به خود اختصاص دهد در واقع سخت ترین قسمت آب کردن چربی محسوب می شود از این رو برخی اوقات به عنوان چربی شکم "سرسخت" نیز شناخته می شود. گرچه داشتن مقداری چربی سالم و برای عملکرد حیاتی نیز لازم است، اما یکی از انواع چربی هایی که اطراف شکم تجمع می یابد چربی احشایی است که با تجمع بین لایه های عضلانی، اندام ها و فعالیت شکم کاملا هم خطرناک است.

برای بیشتر افرادی که سعی دارند لاغر شوند شل شدن چربی های شکمی معضل بزرگی محسوب می شود، همچنین می تواند به عنوان نوعی چربی در بدن طولانی ترین زمان را برای آب شدن به خود اختصاص دهد در واقع سخت ترین قسمت آب کردن چربی محسوب می شود از این رو برخی اوقات به عنوان چربی شکم “سرسخت” نیز شناخته می شود. گرچه داشتن مقداری چربی سالم و برای عملکرد حیاتی نیز لازم است، اما یکی از انواع چربی هایی که اطراف شکم تجمع می یابد چربی احشایی است که با تجمع بین لایه های عضلانی، اندام ها و فعالیت شکم کاملا هم خطرناک است.

رژیم های میانبر یا مد روز برای آب شدن چربی شکم کار می کنند؟

چربی احشایی بیش از حد یا چربی موجود در شکم با بسیاری از مشکلات از جمله فشار خون بالا، التهاب، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و غیره مرتبط است. محصولات، مکمل ها، نوشیدنی های سم زدایی و حتی مواد بسته بندی شده برای سوزاندن چربی های شکم وجود دارد حتی برخی ورزش های شکمی مختص آب کردن آن نیز وجود است، اما با این وجود باید گفت این کارها به تنهایی جادو نمی کنند و نکات زیادی برای آب کردن چربی شکمی باید در نظر گرفت. به عبارت دیگر برای کاهش وزن و از بین بردن راحت تر چربی های شکم باید روی رژیم غذایی و تناسب اندام تمرکز کرد.

آب شدن چربی شکم چقدر طول می کشد؟

اگر در زمره افرادی قرار دارید که برای دریافت پاسخ برای ایم سوال زیاد تحقیق می کنید ادامه مطلب شما را راهنمایی می کند. از نظر علمی در کمتر از 2 هفته می توانید نتایج را مشاهده کنید و چربی های شکم خود را آب کنید. حتی اگر جدول زمانی کوتاه باشد کاهش حدود یک سانتی متر از دور کمرتان می تواند به سختی کار و رعایت تعادل مناسب رژیم و تمرین نیاز داشته باشد. برای اینکه این اتفاق به روشی صحیح رخ دهد بسیاری از نکات کلیدی وجود دارد که نخست باید آنها برطرف شوند.

چه مقدار کالری در روز باید بخورید؟

هنگام صحبت از اعداد و ارقام بسته به سن افراد کالری مورد نیاز برای زن و مرد متفاوت است. به طور متوسط برای آب کردن چربی های شکم اطمینان حاصل کنید حدود هزار و 200 کالری در روز می خورید و می توانید 500 کالری کمبود ایجاد کنید که به شما در روش صحیح سوزاندن چربی کمک می کند.

بیشتر بخوانید:روش های طبیعی برای ساختن استخوان های سالم

چگونه از دست دادن چربی های شکم را شروع کنیم؟

کمبود کالری برای هدف قرار دادن چربی های شکم و کاهش وزن به روشی بهینه بسیار مهم است، اما به طور دقیق چگونه محقق می شوند؟ اگر مبتدی هستید یا می خواهید در حال حاضر شکم خود را هدف قرار دهید مهم است با دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مکرر و موارد دیگر در راه رسیدن به کاهش کالری تلاش کنید. با ورزش زیاد کالری بیشتری برای سوزاندن خواهید داشت.

بایدها و نبایدهای تغذیه ای

در فهرست مواد غذایی هیچ ماده غذایی وجود ندارد که به تنهایی به آب شدن چربی شکمی کمک کند. با این حال، انتخاب های هوشمندانه نیاز است. یک راه خوب برای شروع کار انجام برخی از مبادله های ساده غذایی یا قطع میان وعده های معمولی است. کالری مایع نیز می تواند کمک بزرگی باشد. نوشیدنی های شیرین، الکل و اسموتی های سنگین را حذف و نوشیدنی های ساده و کم کالری را جایگزین آنها کنید. هنگامی که صحبت از گروه های غذایی می شود مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را باید به حداقل برسانید. موارد خاص تصفیه شده با میزان چربی احشایی مرتبط هستند، بنابراین آنها را با کربوهیدرات های خوب جایگزین کنید. بسیاری از مطالعات بارها و بارها نشان داده اند افزودن پروتئین به رژیم لاغری به افراد کمک می کند چربی بیشتری از دست بدهند و توده عضلانی بدون چربی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:چگونه یک پاک‌کننده پوست طبیعی بسازید

چه ورزش هایی برای آب کردن چربی شکمی گزینه خوبی هستند؟

به زبان ساده هر ورزشی برای بدن بهتر از ورزش نکردن است. تحقیقات نشان می دهد برخی از تمرینات و رژیم های تمرینی هنگام تمرکز روی از دست دادن چربی های شکم بیش از سایر ورزش ها موثر هستند. محققان طی سال های گذشته نشان داده اند به جای اینکه فقط برای کاهش سریع چربی به کاردیو اتکا کنند ورزش هایی مانند تمرینات مقاومتی، ایروبیک، وزنه برداری، ورزش هایی با شدت بالا می تواند در آب کردن چربی، ساخت دو برابر عضله و فرم دهی دلخواه به شکم موثرتر باشند.

بهترین روش برای سنجش یا پیگیری پیشرفت چیست؟

اگر قصدا لاغری همراه با آب کردن چربی شکمی دارید، بنابراین پیگیری روند پیشرفت مهم است. با این حال، همیشه هم بهترین راه برای سنجش اندازه گیری پیشرفت ها نیست تکیه بر مقیاس شاید موثرترین معیار نباشد. از دست دادن چربی های شکم چیزی فراتر از کاهش وزن است. هنگام تاکید بر کاهش چربی پیگیری مداوم نتایج نیز دلسرد کننده خواهد بود. در عوض بهتر است از اندازه گیری مناسب دور کمر به صورت هفته ای استفاده کنید. برای بدست آوردن دقیق ترین و صحیح ترین نتایج مطمئن شوید متر را دور کمر در همان مکان یا دور ناف قرار داده اید. متر باید کمی آزاد باشد و خیلی محکم نباشد. بیشتر از همه به جای انتخاب مواد و رژیم غذایی برای حذف چربی های شکم این کار را به روشی سالم و پایدار انجام دهید. هرگز رویکردی متناسب و موثر برای همه وجود ندارد. تمرکز بر انتخاب های سودمند برای بدن باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و مهمتر از همه صبور باشید که با پیشرفت شما سازگار است.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ