آیا ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن می شود؟

حسام آرین
کاهش وزن به طور اساسی با دریافت پایین کالری در ارتباط است یعنی کم خوری و سوزاندن کالری بیشتر. از نظر تئوری ورزش همراه رژیم به میزان پایین کالری و کاهش وزن کمک می کند. افرادی که ساعت بیشتری را برای ورزش کردن سپری می کنند، اما نمی توانند با هوس خود برای خوردن غذاهای مورد علاقه شان مقاومت کنند اغلب این سوال را می پرسند آیا ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن می شود یا خیر.

کاهش وزن به طور اساسی با دریافت پایین کالری در ارتباط است یعنی کم خوری و سوزاندن کالری بیشتر. از نظر تئوری ورزش همراه رژیم به میزان پایین کالری و کاهش وزن کمک می کند.

افرادی که ساعت بیشتری را برای ورزش کردن سپری می کنند، اما نمی توانند با هوس خود برای خوردن غذاهای مورد علاقه شان مقاومت کنند اغلب این سوال را می پرسند آیا ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن می شود یا خیر.

2 عامل مهم و ضروری برای کاهش وزن

رژیم و ورزش سنگ بنای هر برنامه موفقیت آمیز کاهش وزن محسوب می شوند با غفلت از هرکدام از آنها برنامه کاهش وزن به خوبی پیش نخواهد رفت. به طور قطع ورزش تناسب اندام را بهبود می بخشد، اما هنگامی که نوبت به کاهش وزن می رسد رژیم گرفتن نیز به همان اندازه مهم می شود.

ورزش شدید ممکن است در ابتدا به کاهش وزن کمک کند، اما به زودی به متوقف شدن برنامه کاهش وزن برخورد خواهید کرد. البته این مورد نیز به نوع تمرینی که انجام می دهید بستگی دارد.

با توجه به بررسی انجام شده در سال 2018، فرد می تواند 0 تا یک درصد با ورزش مقاومتی، 0 تا 3 درصد با ورزش هوازی، 0 تا 3 درصد با ترکیب ورزش های هوازی و مقاومتی و 5 تا10 درصد با ترکیب رژیم غذایی و ورزش هوازی به وزن مدنظر خود برسد.

بیشتر بخوانید:ارتباط بین مصرف میوه و سبزی با میزان استرس

آنچه تحقیق نشان می دهد

بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 توسط محقق دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شد، ورزش سطح تناسب اندام را افزایش می دهد، اما ورزش اضافی به کاهش وزن کمکی نمی کند.

این نتیجه گیری در نتیجه مطالعه ای بود که در آن از 81 زن سالم، اما دارای اضافه وزن کم تحرک خواسته شد 30 بار پیاده روی روی تردمیل را 3 بار در هفته به مدت 12 هفته انجام دهند. هر بار که این داوطلبان با 70 درصد حداکثر ورزش خود را انجام می دادند یعنی سخت کار کرده بودند.

علاوه بر این، همه آنها بدون هیچ تغییر خاصی در رژیم غذایی فقط غذای بدون روغن مصرف می کردند. محققان تعداد دقیق کالری سوزانده شده توسط هر زن را مورد ارزیابی قرار دادند. در پایان مشخص شد ورزش به زنان در کاهش وزن کمک نمی کند. شرکت کنندگان فارغ از میزان کالری سوزانده شده خود یک اینچ از اندازه دور کمر خود کم نکرده بودند. علاوه بر این، 70 درصد از شرکت کنندگان در طول این مطالعه دچار افزایش وزن شده بودند.

بیشتر بخوانید:درمان قطعی خروپف با این روش معجزه آسا

راه درست کاهش وزن

ورزش همراه با عادات غذایی ناسالم تمام تلاش برای کاهش وزن را هدر می دهد. در نهایت هنگام خوردن غذای پر کالری تعداد کالری که هنگام ورزش سوزانده می شود به تعادل می رسد. به این ترتیب یا دچار اضافه وزن می شوید یا قادر به کاهش وزن نیستید. هنگامی که از کاهش وزن صحبت می کنیم ورزش و رژیم دست به دست هم می دهند زیرا یکی از آن دو به تنهایی تحقق هدف لاغری را با مشکل مواجه می کند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ