بهترین مغزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حسام آرین
هنگام صحبت درباره مواد غذایی مغذی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن آجیل همیشه در این لیست قرار می گیرد. آجیل های ترد را می توان به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی میل کرد یا حتی می توان آنها را به هر غذای دلخواه اضافه کنید.

هنگام صحبت درباره مواد غذایی مغذی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن آجیل همیشه در این لیست قرار می گیرد. آجیل های ترد را می توان به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی میل کرد یا حتی می توان آنها را به هر غذای دلخواه اضافه کنید.

آجیل را به عنوان یک منبع تغذیه قوی در رژیم غذایی خود بکنجانید. برخی مواد مغذی موجود در آجیل به عملکرد موثر اندام ها کمک می کند. بادام زمینی، بادام یا گردو انتخاب شما هر کدام که باشد فواید یکسانی برای سلامتی ندارند، بنابراین هنگام داشتن هف خاص برای سلامتی باید متناسب با آن مواد غذایی را انتخاب کنید. به گزارش تایمزسوفاندیا، برای تقویت سیستم ایمنی بدن برخی از آجیل ها بهتر از سایر گزینه ها هستند.

بادام

بادام به عنوان سالم ترین آجیل سرشار از پروتئین و مواد معدنی ضروری است. بادام به یکی از توصیه شده ترین آجیل ها برای کودکان تبدیل شده است. این آجیل ترد و خوشمزه بسیار غنی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی که از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

آجیل قهوه ای سرشار از آهن است که برای سلامت سیستم ایمنی گزینه ضروری محسوب می شود. مصرف 5  تا 6 عدد بادام خیس خورده و پوست کنده در صبح می تواند ضمن افزایس سیستم ایمنی التهاب در بدن و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

گردو

گردو که برای افزایش سلامت و عملکرد مغز مصرف می شود برای تقویت سیستم ایمنی نیز به همان اندازه مفید است. مزایای این آجیل درختی به طور عمده به وجود اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن نسبت داده می شود.

این مواد مغذی به شدت ضدالتهاب هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهند.  گردو ایمنی بدن و متابولیسم را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این، برای حفظ سلامت چشم، مغز و اسپرم نیز گزینه مفیدی محسوب می شود.

آجیل برزیلی

آجیل درختی بومی آمازون به دلیل بافت صاف، کره ای و طعم آجیلی معروف است. بیشتر فواید سلامتی آجیل برزیلی به دلیل وجود سلنیوم، عنصری کمیاب برای عملکرد مناسب بدن موجود در آن است. آجیل برزیلی بیشتر از سایر آجیل ها حاوی سلنیوم است یهنی هر عدد آن حدود 96 میکروگرم سلنیوم دارد.

برخی از انواع آن می تواند تا 400 میکروگرم در هر عدد داشته باشد. روزانه یک مشت آجیل برزیل می تواند عملکرد تیروئید را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و از قلب و مغز در برابر بیماری های مختلف محافظت کند.

بادام هندی

برای دوری از بیماری هایی مانند آنفلوآنزا یک مشت بادام هندی بخورید. مس و آهن موجود در بادام هندی به بدن برای ساخت گلبول های قرمز بیشتر و بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، همچنین بادام هندی گزینه ای عالی برای میان وعده افراد علاقه مند به کاهش وزن است.

بادام هندی به بدن در زمان استراحت برای مصرف انرژی بیشتر کمک می کند. این آجیل منبع حیاتی منیزیم، زینک و آنتی اکسیدان ها است مواد مغذی ضروری که در حفظ سلامت نقش اساسی ایفا می کنند.

پسته

پسته در این گروه یک آجیل کم ارزش است، اما فواید آن برای سلامتی بی نظیر است. این آجیل های شور و خوشمزه به دلیل داشتن آرژنین و ویتامین B6 فواید بیشماری برای سلامتی دارند.

این مواد مغذی با کمک به انتقال اکسیژن از طریق جریان خون به سلول ها جریان خون را تقویت می کنند.، همچنین در حمایت از ایمنی و سلامت سیستم عصبی نیز موثر است. آرژنین می تواند با تحریک جریان خون به مردان مبتلا به اختلال نعوظ و ویتامین B6 در مدیریت علائم پی ام اس (سندرم پیش از قاعدگی) در زنان کمک کند.

کشمش

کشمش به عنوان یک میوه خشک بسیار مغذی است. هنگام ذکر آجیل های تقویت کننده سیستم ایمنی کشمش را از دست ندهید. بهترین چیز در مورد قیمت ارزان و همه فن حریف بودن آن است.

خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی کشمش در برابر تب، عفونت و سایر بیماری های فصلی از شما محافظت می کند. علاوه بر این، به دلیل محتوای بالای آهن موجود در آن کشمش برای زنان در دوران قاعدگی نیز بسیار مفید است.

ترجمه: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ