چند راهکار موثر برای کاهش وزن بدون رژیم

حسام آرین
تنها با توجه به چند نکته و داشتن تمرینات ورزشی منظم می‌توانید به وزن ایده آل خود برسید. با این حال برخی از افراد ممکن است به دلیل افزایش وزن زیادی که دارند، تنها با راهکارهای ایمنی جراحی از جمله بای پس معده و عمل جراحی اسلیو معده در کرج در کلینیک البرز کاهش وزن […]
تنها با توجه به چند نکته و داشتن تمرینات ورزشی منظم می‌توانید به وزن ایده آل خود برسید. با این حال برخی از افراد ممکن است به دلیل افزایش وزن زیادی که دارند، تنها با راهکارهای ایمنی جراحی از جمله بای پس معده و عمل جراحی اسلیو معده در کرج در کلینیک البرز کاهش وزن چشمگیری داشته باشند. افراد چاق و دارای اضافه وزن همیشه به دنبال راهکاری سریع با هر روشی از جمله تغییر رژیم غذایی جهت کاهش وزن هستند. نیازی نیست که رژیم‌های عجیب و غریبی برای کاهش وزن داشته باشید. این دسته از جراحی‌های لاغری توسط فوق تخصص جراحی چاقی، آقای دکتر محمد جواد باقری و آقای دکتر مهران سحرخیز با ایمنی بالایی انجام می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای موثر جهت کاهش وزن آشنا کنیم.
  1. هر روز صبحانه بخورید

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که باید هر روز صبحانه میل کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که با حذف وعده صبحانه کالری مصرفی در طول روز کاهش پیدا می‌کند. در حالی که با حذف این وعده صبحانه، میل به غذای بیشتری در طول روز خواهند داشت. اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، هر روز صبحانه بخورید تا BMI کمتری نسبت به سایر افرادی که صبحانه نمی‌خورند، داشته باشید. همچنین، این دسته از افراد صبح با نشاط‌تری برای شروع فعالیت‌های خود خواهند داشت.
  1. میان وعده آخر شب را حذف کنید

پس از غذا خوردن هنگام شب نباید دیگر چیزی حین تماشای تلویزیون بخورید. به طور مثال نوشیدن یک فنجان چای مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند؛ اما، بهتر است بعد از میل کردن وعده کوچک مانند چای مسواک بزنید که دیگر به سمت یخچال یا آشپزخانه نروید.
  1. به انتخاب کالری مایع دقت داشته باشید

نوشیدنی‌های شیرین میزان کالری را افزایش می‌دهد؛ اما، مشکلی که وجود دارد مانند غذاهای جامد گرسنگی شما را برطرف نمی‌کند. به همین جهت بهتر است تشنگی خود را با آب، شیر بدون چربی یا آبمیوه‌های طبیعی رفع کنید. در صورتی که بین وعده‌های غذایی گرسنه شدید، از آب سبزیجات مغذی و کم کالری استفاده کنید. نکته دیگری که وجود دارد مرتبط با افرادی است که الکل مصرف می‌کنند. الکل حاوی کالری زیادی است، به همین جهت اگر قصد کاهش وزن دارید، نباید به هیچ وجه از این نوشیدنی مصرف کنید.
  1. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات کم کالری، حجم زیاد غذاهای دیگر که دارای چربی و کالری بالاتری هستند، از بین می‌رود. متخصصین این زمینه پیشنهاد می‌کنند که ناهار یا شام را با سالاد سبزیجات یا سوپ بر پایه آب گوشت میل کنید. بهتر است یخچال خود را پر از میوه و سبزیجات کنید تا در صورت گرسنگی این گونه از مواد غذایی کم کالری را مصرف کنید. سبزیجات و میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و فیبر خواهد بود. در صورتی که با رعایت رژیم غذایی موفق به کاهش وزن خود نشدید اینجا کلیک کنید.
  1. غلات سبوس دار را فراموش نکنید

غلات سبوس دار را به جای غلات تصفیه شده مانند نان سفید، کیک، کلوچه و... استفاده کنید. در واقع باید برای جایگزینی آنها از برنج قهوه‌ای، تکه‌های سبوس، ذرت بو داده و... مصرف کنید.
  1. غذا خوردن و انتخاب غذای خود را کنترل کنید

منظور از کنترل به این معنی است که قبل از اینکه به رستوران یا مهمانی بروید، بهتر است میان وعده سبزیجات میل کنید تا از پرخوری کردن جلوگیری شود. همچنین باید در انتخاب غذای خود دقت داشته باشید تا نوع کم کالری را انتخاب کنید یا غذای پرکالری زیادی نخورید.
  1. فعالیت خود را افزایش دهید

سعی کنید به هر روشی و در هر موقعیتی هستید، فعالیت خود را افزایش دهید. به طور مثال می‌توانید در حین صحبت کردن با تلفن قدم بزنید و راه بروید. حیوان خانگی خود را بیشتر برای پیاده روی به بیرون ببرید. داشتن اینگونه فعالیت‌های به ظاهر ساده می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.
  1. در هر وعده غذایی و میان وعده پروتئین داشته باشید

اگر پروتئین بدون چربی یا کم چربی را به هر وعده غذایی یا میان وعده غذایی خود اضافه کنید، در احساس سیری طولانی مدت کمک خواهد کرد. به همین جهت از پرخوری جلوگیری می‌شود. ماست کم چرب، مقداری کمی آجیل، کره بادام زمینی، تخم مرغ، حبوبات یا گوشت بدون چربی جز پروتئین‌ها هستند. متخصصین توصیه می‌کنند که وعده‌های غذایی کم؛ اما، مکرر بخورید (هر 3 الی 4 ساعت) تا سطح قند خون ثابت بماند و از پرخوری جلوگیری شود.
  1. مواد غذایی سبک را انتخاب کنید

تا جایی که می‌توانید مواد غذایی سبک را انتخاب کنید. به طور مثال باید تا جایی که می‌توانید انواع کم چرب سس، محصولات لبنی و سایر محصولات دیگر را انتخاب کنید. در صورتی که محصولات کم چربی را انتخاب کنید، بدون هیچ زحمتی می‌توانید کالری خود را کاهش دهید. به‌طور مثال در قهوه خود به جای خامه از شیر بدون چربی استفاده کنید.

کلام آخر

گاهی برخی از افراد دچار چاقی بیش از اندازه هستند که حتی انجام این نکات تاثیر چندانی در کاهش وزن آنها نخواهد داشت. به همین جهت توصیه می‌شود در این مواقع به پزشک فوق تخصص جراحی لاغری، کلینیک البرز چاقی و زیبایی در کرج (https://alborzsurgery.com/) مراجعه کنید تا متخصصین بسته به شرایط هر فرد بهترین روش جراحی لاغری را پیشنهاد دهند. گاهی ممکن است اندام شما تنها به کانتورینگ نیاز داشته باشد که در صورت نیاز هر یک از اقدامات از جمله لیپوماتیک در کرج، ابدومینوپلاستی در کرج، ماموپلاستی در کرج و... برای شما انجام می‌گیرد.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ