10 مزیت استفاده از لنزهای تماسی

سمانه حسنی
استفاده از لنزهای تماسی چشم مزیت های بسیار متعددی دارند. برخی به خاطر کنار گذاشتن عینک از لنز طبی استفاده می کنند؛ بسیاری از افراد نیز به خاطر زیبایی به سراغ لنز رنگی می روند. در هر صورت به هر دلیلی که می خواهید از لنزهای تماسی استفاده کنید، بهتر است ابتدا با یک متخصص […]
استفاده از لنزهای تماسی چشم مزیت های بسیار متعددی دارند. برخی به خاطر کنار گذاشتن عینک از لنز طبی استفاده می کنند؛ بسیاری از افراد نیز به خاطر زیبایی به سراغ لنز رنگی می روند. در هر صورت به هر دلیلی که می خواهید از لنزهای تماسی استفاده کنید، بهتر است ابتدا با یک متخصص چشم در این باره مشورت کنید. ما در این مقاله 10 مزیت اصلی که لنزها برای افراد ایجاد می کنند، را جمع آوری کرده ایم. تحقیق و تفحص قبل از خرید هر کالایی بسیار ضروری است و باعث شناخت کامل تر نسبت به آن محصول خواهد شد.
  1. استفاده آسان و کاربردی
افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند معمولا از مشکلات و دردسرهای عینک همیشه شاکی هستند. لنزهای تماسی طبی استفاده بسیار راحت تری نسبت به عینک های طبی دارند، ضمن این که دید واضح و شفاف تری را نیز ایجاد می کنند. افرادی که از لنزهای تماسی سخت استفاده می کنند، شاید چند روز اول احساس ناراحتی داشته باشند، اما پس از گذشت دوره تطابق این احساس برطرف خواهد شد. لنزهای تماسی نرم نیز که هیچ گونه احساس ناراحتی در فرد ایجاد نمی کند و از ابتدا استفاده ی آسانی خواهند داشت. دویدن، شنا کردن و فعالیت هایی که با وجود عینک محدودیت های بسیار زیادی با آن ها رو به رو بودید با استفاده از لنز چشم کاملا برطرف خواهد شد.
  1. سبب زیبایی چهره
این مزیت لنزهای تماسی باعث محبوبیت زیاد لنزها در میان جوانان شده است. در این دوره از سن و سال دغدغه ی بیشتر افراد زیبایی است. استفاده از عینک حس اعتماد به نفس نوجوانان به علت پیدا کردن ظاهری جدید تضعیف می کند. لنزهای تماسی ضمن بهبود بینایی  به علت این که تغییری در چهره ایجاد نمی کنند، باعث محبوبیت آن در میان افراد شده است. افراد در نظرات خود به کرات بیان کرده اند که دوست دارند به واسطه ی استفاده از لنز ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند. لنزهای طبی دارای مدل های دیگر رنگی نیز هستند که این امکان را ایجاد کرده اند که علاوه بر تصحیح خطاهای انکساری باعث تغییر رنگ چشم و زیبایی آن ها نیز شود.
  1. پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع لنزها
در چند دهه ی اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در صنعت لنزسازی ایجاد شده است. تنوع بالای لنزها و مناسب برای انواع مختلف چشم ها با مشکلات مختلف، باعث جذب افراد مختلف شده است. شما می توانید با توجه به نوع بینایی و توصیه های چشم پزشک خود از لنزهای تماسی استفاده کنید. لنزهای اولیه نمونه های شیشه ای و با استفاده ی بسیار محدود بوده اند. اما در حال حاضر نمونه های بسیار مختلفی از لنزهای تماسی در دسترس می باشد. شما می توانید انواع مختلف لنزهای زیر را در بازار مشاهده و تهیه کنید:
  • لنزهای سخت
  • لنزهای چند کانونی
  • لنزهای زیبایی
  • لنزهای درمانی
  • و لنزهای توریک
توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از مدل های لنزهای فوق باید حتما با نظر متخصص چشم استفاده شود. در حال حاضر دانشمندان به تولید لنزهایی با زمان استفاده نامحدود می باشند. در صورت تولید این لنزها به صورت انبوه افراد دیگر دغدغه هایی نظیر نگهداری و مراقبت لنز را نیز نخواهند داشت.
  1. تسهیل فعالیت های بدنی
استفاده از عینک و فعالیت های بدنی و ورزشی بسیار سخت و دردسر ساز می باشد. ترس از افتادن عینک و یا شکستن آن همواره انجام این گونه فعالیت ها را با محدودیت مواجه می کند. استفاده از لنز انجام این گونه فعالیت ها را بسیار راحت می کند و می توان آن را جز مزیت های اصلیش دانست که افراد را مجاب می کند به جای عینک از لنز استفاده کنند.
  1. محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش
لنزهای می توانند از چشم در برابر اشعه های مضر مانند UVA و UVB محافظت کنند. این اشعه ها برای سلامت چشم ها بسیار خطرناک می باشد و عوارضش با مرور زمان و افزایش سن در قالب آب مروارید و ناخنک چشم نمایان می شود. البته توجه داشته باشید که گرچه لنزهای تماسی قادر است از چشم ها در برابر اشعه های مضر محافظت کند، اما این به معنای توقف استفاده از عینک های آفتابی نمی باشد. با وجود لنز نیز بازهم باید از عینک آفتابی مناسب در طول روز استفاده کنید.
  1. مناسب برای تمامی فصول
یکی از مشکلات استفاده از عینک مه گرفتگی شیشه های آن در اثر تغییر دمای گرم و سرد است. اما در صورت استفاده از لنزهای تماسی، تغییر دما هیچ گونه تاثیری در بینایی فرد نخواهد داشت. بارش برف و باران که باعث مختل شدن دید افراد عینکی می شود، هیچ گونه مشکلی برای افرادی که از لنز استفاده می کنند، ایجاد نخواهد کرد.
  1. مقرون به صرفه
لنزهای تماسی مزیت های آن ها نسبت به هزینه های آن بسیار بیشتر است. گرچه با توجه به برند و نوع کارایی آن، دارای قیمت های مختلفی می باشد، اما در هر صورت کارایی آن نسبت به عینک ها بیشتر است. می توانید با جست و جو در میان برندهای مختلف لنزهای باکیفیت با قیمت مناسب نیز پیدا کنید.
  1. امکان تغییر ظاهر
لنزهای تماسی رنگی این امکان را ایجاد کرده است که با صرف هزینه ای بسیار کم، ظاهر خود را تغییر دهید. تغییر رنگ چشم تا قبل از وجود لنزهای رنگی امکان پذیر نبود. در حال حاضر با خرید لنزهای رنگی می توانید بسیار احت رنگ چشمتان را تغییر دهید و همچنین بینایی تان را نیز بهبود دعید.
  1. مرطوب نگه داشتن چشم ها
در زمستان ها و یا محیط های با آب و هوای خشک چشم های خشک می شوند. برای حفظ رطوبت چشم لازم است که مقدار کافی آب در طول روز بنوشید. اما می توانید با استفاده از لنزهای تماسی عالی نیز این مشکل را برطرف کنید. این مدل از لنزهای تماسی می توانند با هیدراته نگه داشتن چشم ها نقش پر رنگی در سلامت چشم ها ایفا کنند.
  1. راحتی در هنگام استفاده
لنزهای تماسی بسیار سبک هستند و به هیچ عنوان در داخل چشم احساس نمی شوند.در صورتی که استفاده از لنز می تواند ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. همچنین همان طور که گفته شد لنزهای تماسی هنگام بارش باران خیس نمی شوند و باعث محدودیت دید نمی شوند. آن ها با انواع چشم ها سازگار هستند و دید تیز بینانه تری برای فرد ایجاد می کنند. سخن آخر ما در این مقاله به اصلی ترین مزیت های استفاده از لنز که آن را به یک کالای محبوب و خوشایند درمیان افراد مبدل کرده است اشاره کردیم. اما لازم به ذکر است گرچه استفاده از لنزها مزیت های بسیار زیادی برای ما به دنبال دارد، اما باید برای داشتن یک استفاده ی خوشایند، نکاتی را رعایت کنید:
  • لنزها را با دست های تمیز استفاده و لمس کنید.
  • هرگز با لنزهایتان نخوابید.
  • با وجود لنز در چشم وارد استخر و یا دریا نشوید.
  • برای ضدعفونی لنزها فقط از محلول لنزهای تایید شده استفاده کنید.
  • لنزهایتان را با تجویز پزشک خریداری کنید.
  • به دوره ی مجاز مصرف لنز (یکبار مصرف، فصلی و یا سالانه) توجه داشته باشید.
  • از میان برندهای مورد تایید لنز خود را انتخاب و خریداری کنید.
  • هیچ وقت با آب لوله کشی و یا بزاق دهان لنزهای خود را خیس نکنید.
رعایت این نکات برای حفظ سلامت چشم هایتان ضروری خواهد بود. علاقه مندان برای خرید انواع برند لنز چشم می‌توانند به سایت فروشگاه آنلاین لنزویژن به آدرس lensvision.ir مراجعه کنند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ