تست کرونا در منزل با اعلام سریع نتیجه

سمانه حسنی
      ابتلا به امیکرون تازه‌ترین داده‌ از همه‌گیری دوساله کروناست. حالا ما هستیم و اومیکرونی که به‌سرعت ما و اطرافیان‌مان را درگیر می‌کند. واقعیت این است که اگر درست رفتار نکنیم، این بیماری به افراد پر خطر می‌رسد و آمار مرگ‌ومیر بار دیگر به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. پس بیایید نگاهی به اومیکرون و […]

 

 تست کرونا در منزل با اعلام سریع نتیجه

 

 

ابتلا به امیکرون تازه‌ترین داده‌ از همه‌گیری دوساله کروناست. حالا ما هستیم و اومیکرونی که به‌سرعت ما و اطرافیان‌مان را درگیر می‌کند. واقعیت این است که اگر درست رفتار نکنیم، این بیماری به افراد پر خطر می‌رسد و آمار مرگ‌ومیر بار دیگر به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. پس بیایید نگاهی به اومیکرون و علائمش و راه مقابله با شیوع آن بیندازیم. سپس با انتخابِ در دسترس‌ترین راه جلوگیری از گسترش امیکرون، یعنی انجام تست کرونا در منزل، نقشی در کنترل پیک ششم کرونا داشته باشیم.

 

اومیکرون سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌کنید!

آخرین جهش ویروس کرونا، 26 نوامبر سال 2021، اومیکرون (Omicron) نام گرفت. با وجود گذشت 2 الی 3 ماه، همچنان فرض‌‌ها و اطلاعات پراکنده امیکرون را احاطه کرده‌اند.

تا امروز، می‌دانیم که سویه اومیکرون با سرعتی بسیار بالاتر از سویه دلتا سرایت می‌کند و پرقدرت‌ترین انتقال را در میان انواع کووید-19 دارد. مثلا هفته اول ژانویه، 1 میلیون ابتلا به کرونا ناگهان تبدیل به 7 میلیون گزارشِ سویه اومیکرون شد.

 

چطور بفهمیم به کرونای امیکرون مبتلا شده‌ایم؟

اولین نشانه علائمی است که بروز می‌کند. بعد از این، احتمالا خیلی از افراد به سراغ کیت‌های خانگی تشخیص کرونا می‌روند که به وفور در اکثر داروخانه‌ها فروخته می‌شود.

در مورد سویه اومیکرون اما ماجرا متفاوت است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گفته که آزمایش‌ توسط این کیت‌ها، احتمال خطای بیش‌تری نسبت‌به سویه‌های دیگر این بیماری دارد. بنابراین تنها راه مطمئن، دادنِ تست پی سی آر معتبر است.

 

علائم ابتلا به امیکرون چیست؟

علائم ابتلا به امیکرون چیست؟

افراد با تست “PCR” مثبت اغلب 5 علامت را بیش‌تر از بقیه علائم نشان می‌دهند. این 5 علامت شامل موارد زیر هستند:

  • آبریزش بینی
  • سردرد
  • خستگی (خفیف یا شدید)
  • عطسه
  • گلو درد

 

آیا کرونای امیکرون ضعیف است؟

همین اول کار بگوییم که اومیکرون ضعیف نیست. هرچند که اکثر افراد در توصیف آن، این بیماری را بیشتر شبیه‌به سرماخوردگی می‌دانند. امیکرون هنوز هم می‌تواند مردم را در بیمارستان بستری کند، جان‌شان را بگیرد و یا آن‌ها را با علائم کووید طولانی‌مدت (Long Covid) درگیر کند.

آن‌چه که با عث شده اومیکرون ضعیف شناخته شود؛ کاهش شدت عفونت در این سویه بیماری، نسبت به سویه دلتاست. البته، نقش واکسیناسیون را در این میان نباید نادیده گرفت.

در هر صورت، هر چقدر سرعت انتقال یک سویه بالاتر باشد، احتمال درگیر شدنِ افراد با سیستم ایمنی پایین و مبتلایان به بیماری‌ خاص را بیش‌تر می‌کند.

به گفته پزشکان برای کاهش خطر، اگر به کرونا مبتلا شده‌اید و یا مشکوک به ابتلا هستید، 10 روز خودتان را قرنطینه کنید. البته سازمان بهداشت جهانی 5 روز قرنطینه را پیشنهاد داده، اما داده‌های اخیر همگی 10 روز را تایید می‌کنند.

 

راه‌ پیشگیری و مقابله با امیکرون چیست؟

مهم‌ترین رفتار در قبالِ این بیماری؛ رعایت نکات بهداشتی است، اما از آن‌جا که اومیکرون قدرت انتقال بسیار بالایی دارد، باید حتما تست کرونا بدهید. این تست می‌تواند در قالب تست کرونا در منزل باشد. خیلی از کارفرماها نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری، تست کرونا در محل کار را هم در الویت قرار می‌دهند.

 

نحوه انجام تست کرونا اومیکرون در منزل و محل کار

نحوه انجام تست کرونا اومیکرون در منزل و محل کار

برای تست کرونا امیکرون، می‌توان به‌سادگی، از طریق پلتفرم‌های آنلاینی مانند مشورپ اقدام کرد. می‌توانید سفارش‌تان را آنلاین ثبت کنید و منتظر تماس و آمدنِ نمونه‌گیر بمانید.

اگر تا به حال تست نداده‌اید، بد نیست بدانید که روند انجام تست کرونا در منزل یا محل کار چه شکلی است. نمونه‌گیر یک سواپ مخصوص را با فرو کردن به انتهای بینی یا حلق فرد مشکوک، به مخاط آن فرد آغشته می‌کند. او این مخاط را در ظرف استریل به آزمایشگاه برده و به دست تکنسین آزمایشگاه برای بررسی می‌سپارد.

 

انواع تست کرونا در منزل

تست تشخیص کرونا به 2 دسته تقسیم می‌شود:

تست پی‌سی‌آر: این تست دقیق است. اگر می‌خواهید اطمینان بیش‌تری نسبت به جواب تست داشته باشید، این گزینه انتخاب خوبی است.

رپید تست کرونا: تست کرونا می‌تواند در قالب تستِ سریع (Rapid Test) یا در بیانی تخصصی‌تر تست آنتی‌ژن امیکرون باشد، که مناسب افرادی است که علائم اولیه را دارند و می‌خواهند زودتر نسبت به حضور ویروس در بدن‌شان مطمئن شوند.

یکی‌دیگر از تست‌های مربوط به کرونا، تست آنتی بادی است. این تست که سرولوژی (Serology) نامیده می‌شود، برای بررسیِ وجود آنتی‌بادی‌هایی است که توسط سیستم ایمنی در واکنش به کرونا به وجود آمده‌اند.

 

انجام دقیق‌ترین و سریع‌ترین آزمایش اومیکرون توسط مشورپ

خیلی مهم است که بدانید از کجا می‌توان یک تست سریع و مطمئن کرونا داد. اول از همه فراموش نکنید که برای پیشگیری از انتشار بیماری، به مراکز درمانی نروید و از به صورت آنلاین آزمایش‌ در محل را ثبت کنید.

می‌دانیم که از ابتدای شیوع کرونا، پلتفرم‌های آنلاین زیادی فعالند. خیلی از آن‌ها تا امروز نیاز افراد را رفع کرده‌اند، اما انجام تست کرونا در منزل و محل کار، نیاز به اطمینان و البته سرعت دارد. پیشنهاد ما استفاده از تست کرونای مشورپ است.

 

مزایای انجام آزمایش امیکرون توسط مشورپ

مزایای انجام آزمایش امیکرون توسط مشورپ

  • قیمت مناسب، سرعت بالا: مشورپ، به شما امکان می‌دهد که به‌سادگی با حداقل قیمت و کاملا بهداشتی، انواعِ تست پی سی آر، تست وی‌آی‌پی و تست آنتی بادی را بدهید.
  • انجام تست امیکرون در مناطق مختلف: تست کرونا مشورپ فقط در تهران نیست. تست امیکرون در اصفهان، تست امیکرون در مشهد، کرج، شیراز، قم، شاهرود، گرگان، اسلامشهر و حتی تست امیکرون در ترکیه هم از طریق مشورپ امکان‌پذیر است.
  • امکان انجام تست VIP امیکرون: اگر بخواهید می‌توانید، نمونه‌‏گیری و جواب‌دهی آزمایش امیکرون را در کوتاه‎ترین زمان انجام دهید. هماهنگی برای انجام تست، ۳۰ دقیقه پس از ثبت درخواست صورت می‌گیرد، نمونه‌گیری تا ۲ ساعت انجام و جواب تست حداکثر ۱۰ ساعت پس از نمونه‎گیری اعلام می‌شود.
  • انجام تست فوری (رپید تست کرونا): اگر سرعت جواب برایتان اهمیت دارد، از این مزیت مشورپ استفاده کنید. رپید تست می‌تواند خیلی کاربردی باشد؛ مثلا برای اطلاع از وضعیت ابتلای کارمندان یک شرکت.
  • طرف قرارداد با همه ایرلاین‌ها: برای پرواز به راحتی می‌توان با مشورپ تست کرونا داد، چون همه ایرلاین‌ها با مشورپ قرارداد دارند.
  • انجام تست گروهی: می‌دانیم که دوسال است کرونا دغدغه محیط‌های کسب‌وکار دنیاست. انجام تست به صورت گروهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کنترل این بیماری در یک محیط کار خواهد بود که به سادگی و کم‌هزینه قابل انجام است.
  • پشتیبانی 24 ساعته: شما در هر زمان می‌توانید با تیم پشتیبانی مشورپ در ارتباط باشید تا در صورت لزوم راهنمایی‌تان کنند.

مراحل ثبت تست کرونا در منزل توسط مشورپ

  • به سادگی می‌توانید از طریق سایت مشورپ (mashverapp.com)، اپلیکیشن مشورپ و یا اپلیکیش آپ، درخواست‌تان را ثبت کنید.
  • نمونه‌گیر به محل شما فرستاده می‌شود و کاملا بهداشتی، از شما تست می‌گیرد.
  • جواب تست به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • پس از آن، می‌توانید از مشورپ درخواست رسید بیمه بکنید.
  • همه این‌ کارها با صرف کمترین زمان و کم‌ترین زحمت انجام می‌شود.

 

برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری، اگر مشکوک به ابتلا به کرونا هستید، همین‌حالا سفارش‌تان را در مشورپ ثبت کنید. برای این‌کار می‌تواند در گوگل «تست کرونا در منزل مشورپ» را جستجو کرده و به راحتی سفارش‌تان را ثبت کنید. این تست یکی از سریع‌ترین تست‌های کروناست که شهرهای زیادی مانند تهران، کرج، شیراز، مشهد، قم و اصفهان را پوشش می‌دهد. کادر تیم تست کرونای مشورپ حرفه‌ای هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ تست را به دست شما می‌رسانند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ