بهترین نرم افزار مطب و کلینیک

سمانه حسنی
بهترین نرم افزار مطب و کلینیک: تعداد بالای مراجعین به مطب‌ها و کلینیک‌ها و دغدغه‌ی کادر درمان برای پاسخگویی بهتر، پردازش دقیق و طبقه بندی بهتر اطلاعات در زمره‌ی ضرورت‌های وجود نرم افزار مطب و کلینیک محسوب می‌شود. شاید در گام اول نرم‌افزاری از نگاه کادر درمان مطلوب باشد که امکان ثبت پرونده بیماران و […]
بهترین نرم افزار مطب و کلینیک: تعداد بالای مراجعین به مطب‌ها و کلینیک‌ها و دغدغه‌ی کادر درمان برای پاسخگویی بهتر، پردازش دقیق و طبقه بندی بهتر اطلاعات در زمره‌ی ضرورت‌های وجود نرم افزار مطب و کلینیک محسوب می‌شود. شاید در گام اول نرم‌افزاری از نگاه کادر درمان مطلوب باشد که امکان ثبت پرونده بیماران و نوبت دهی آسان و سریع را داشته باشد. پوششِ تمام فرآیندهای مربوط به نوبت دهی بیمار از قبیل صدور قبض، ثبت کامل اطلاعات دفعات مراجعه و نسخه‌های قبلی، حسابداری امور دریافت و پرداخت و ثبت سایر پروسه های وقت دهی در قالب یک نرم افزار کامل از سوی کادر درمان انتظار می‌رود. در کنار ضرورت نوبت دهی به بیماران همچنین لازم است مدیریت جامع و کامل امور مالی، تنظیم هر نوع گزارش دلخواه در کنار جستجوی پیشرفته در هر بخش امکان پذیر باشد. ثبت نسخه در سیستم از سوی پزشک و تنظیم گزارش از مقایسه عکس قبل و بعد مراجع با توجه به خدماتی که بیمار دریافت کرده است، تنظیم گزارش از روند کلی درمان بیمار و هر نوع گزارش دیگری که عملکرد کلی کلینیک و کادر درمان را ارزیابی می‌کند در این برنامه مورد نیاز است. به علاوه یکپارچگی برنامه در پوشش دادن تمامی موارد گفته شده در کنار به روز رسانی‌های منظم برای ارائه امکانات جدید به برنامه از جمله ویژگی های برجسته یک نرم افزار موفق محسوب می‌شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد با توجه به نیازسنجی مطب و کلینیک ها، به تفصیل به ویژگی‌های مطلوب یک نرم افزار مطب پرداخته و در آخر به یک برنامه موفقِ موجود در بازار در این عرصه که نیازهای اصلی کلینیک‌ها را پاسخگو است، اشاره کنیم.

ویژگی‌های مطلوب نرم افزار مطب و کلینیک

در این بخش به صورت لیست‌وار به چند ویژگی برجسته یک نرم افزار مطب و کلینیک موفق اشاره می‌کنیم.

الکترونیک شدن پرونده بیماران

حذف پرونده‌های کاغذی، ثبت تمامی اطلاعات بیمار و ضمیمه نمودن آزمایش‌ها و عکس‌ها در سیستم، مقایسه عکس قبل و بعد بیمار بعد از برخورداری از فرآیند درمان، ثبت و تنظیم نوع سابقه بیمار و تعداد دفعات مراجعه و بررسی روند درمان، از جمله موارد مهم یک نرم افزار مطب است.

مدیریت امور مالی مطب و کلینیک

از جمله اصلی ترین نیازهای مشترک تخصص های پزشکی، رسیدگی به اسناد مالی، مدیریت تمامی مراحل دریافت و پرداخت و حسابداری آسان امور مالی است. بنابراین یک نرم افزار موفق لازم است ضمن برخورداری از تمامی این امکانات، با فیش پرینتر، چاپگر، بارکدخوان و دستگاه پوز هم همخوانی و سازگاری داشته باشد.

نوبت دهی آسان و صدور انواع قبض

صدور انواع قبض در قالب‌های دلخواه و با لوگو و آدرس کلینیک، امکان اتصال به دستگاه پوز، گزارشگیری آسان و سریع از اطلاعات در قالب قبض و دریافت انواع گزارش‌ها از سیستم و در نهایت نوبت دهی آسان و دقیق از جمله ویژگی های مطلوب یک نرم افزار محسوب می‌شود.

ارتباط موثر و کارآمد با بیماران از طریق پیامک

امکان ارسال هر نوع پیامک دلخواه به بیمار جهت یادآوری زمان معاینه و پیامک شماره پرونده، پیامک‌های تبلیغاتی و پروموشن‌ها، پیامک‌های گروهی و پیامک دلخواه، همگی از جمله ویژگی یک نرم افزار کلینیک کارآمد محسوب می‌شود.

ارائه گزارش‌های جامع در تمامی قسمت های برنامه

در تمامی مراحل درمان از قبیل نوبت دهی، آزمایشات و عکس های قبلی بیمار، اطلاعات اقلام دارویی موجود در انبار، ثبت نسخه های پزشکی، اطلاع از روند درمان و رسیدگی به اسناد مالی و حساب‌های بانکی، کاربر باید به آسانی بتواند گزارش مورد نیاز خود را در قالب دلخواه خود تنظیم کند.

ثبت نسخه پزشک

ثبت نوع درمان توسط پزشک در قالب برنامه می‌تواند هم در سرعت و هم دقت و کاهش خطاهای موجود موثر واقع شود. لذا لازم است که پزشک متخصص با توجه به مراجعه‌های قبلی بیمار که در برنامه ثبت شده و اقلام دارویی و نوع درمان دریافت شده، نسبت به روند درمان مطلع شده و نسخه مورد نیاز را ثبت نماید.

افزایش بازدهی و بالا بردن کیفیت عملکرد

یک نرم‌افزار موفق با نیازسنجی درست می‌تواند ضمن بالا بردن کیفیت و عملکرد درست کلینیک‌ها و تضمین بالا بردن رضایت خاطر بیماران و مراجعین، سود کلینیک‌ها را چند برابر کند.

مدیریت انبار و رسیدگی به اقلام دارویی

در یک کلینیک تخصصی لازم است اقلام دارویی و تعرفه های هر یک به صورت منظم در یک سیستم جامع ثبت شوند. دسترسی آسان به اطلاعات و تنظیم گزارش‌های دلخواه از نوع و میزان مصرف کلینیک و کسر اتوماتیک مواد مصرفی پس از تجویز و خرید بیمار از جمله مواردی است که در انبارگردانی اقلام دارویی بسیار مهم است.

امکان تعریف چند اپراتور و چند پزشک در یک سیستم

در یک کلینیک تخصصی با توجه به اینکه ممکن است چند منشی و چند پزشک فعالیت کنند، ضروری است که امکان اضافه کردن چند پزشک و منشی در قالب یک سیستم امکان پذیر باشد. بنابراین صدور قبض با توجه به پزشک معالج و نوع درمانی که بیمار دریافت می کند صورت می‌گیرد. همچنین باید امکان برقراری ارتباط پزشک و منشی در داخل شبکه وجود داشته باشد.

نرم افزاری پویا با به روز رسانی های منظم

از ویژگی های یک نرم افزار موفق این است که در کنار تمامی موارد گفته شده، نرم افزار مرتب مورد بازنگری قرار گرفته و به صورتی پویا به روز رسانی‌های مورد نیاز در برنامه اعمال شود.

تیم پشتیبانی قوی و پاسخگو

نصب و آموزش رایگان در کنار ارائه پشتیبانی از سوی متخصصین و ارائه خدمات جانبی می تواند در ایجاد آسودگی خاطر کابرانِ نرم افزار تأثیرگذار باشد. بدین ترتیب در صورت نیاز به کمک در استفاده از بخش‌های مختلف نرم افزار کاربر به آسانی می‌تواند از تیم پشتیبانی قوی و پاسخگو کمک گرفته و به آسانی مشکل پیش آمده را برطرف کند.

یکپارچگی برنامه در ارائه تمامی امکانات مورد نیاز کلینیک

نرم افزار مطب و کلینیک باید با توجه به تمامی نیازهای موجود طراحی شده و خدمات دلخواه را ارائه کند. یکپارچگی در ارائه تمامی امکانات در قالب یک برنامه هم در صرف زمان و هم از جهت مالی به صرفه و بهینه محسوب می‌شود.

معرفی یک نرم افزار جامع مطب و کلینیک

با توجه به موارد ذکر شده در بالا لازم است در پایان به یک نرم افزار موفق در بازار که تمامی امکانات گفته شده را در کنار ۳۰ سال تجربه و ارائه پشتیبانی و آموزش های لازم جمع کرده است، اشاره کنیم. نرم افزار مطب سینا نرم افزاری جامع جهت مدیریت تمامی امور یک کلینیک و مطب است. این نرم افزار علاوه بر داشتن محیط کاربری آسان و امکانات فراوان با قیمتی بسیار مناسب عرضه شده است. امکاناتی از قبیل نوبت دهی سریع بیماران، ثبت نسخه های پزشک، امکان استفاده و تعریف چند پزشک و چند منشی به صورت همزمان، مدیریت امور مالی و حسابداری، رسیدگی به امور انبار و اقلام دارویی، صدور قبض دلخواه، ثبت گزارشات در تمامی مراحل درمان و امکان ارسال پیامک به بیماران در این نرم افزار به آسانی امکان‌پذیر است. همچنین با وجود تیم پشتیبانی قوی تمامی امور نصب، آموزش و خدمات به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود تا آسودگی خاطر هرچه بیشتر کاربران فراهم گردد.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ