داروخانه آنلاین و چالش های پیش رو

سمانه حسنی
داروخانه آنلاین، بستری بر روی اینترنت برای فروش آنلاین اقلام غیردارویی (مکمل ها و داروهای گیاهی) و لوازم بهداشتی و آرایشی است. فقط داروخانه‌های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو اجازه فعالیت و راه‌اندازی سایت داروخانه آنلاین را دارند. برای آشنایی بیشتر با این مدل فروش و چالش‌های پیش رو تا انتهای این مقاله […]
داروخانه آنلاین، بستری بر روی اینترنت برای فروش آنلاین اقلام غیردارویی (مکمل ها و داروهای گیاهی) و لوازم بهداشتی و آرایشی است. فقط داروخانه‌های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو اجازه فعالیت و راه‌اندازی سایت داروخانه آنلاین را دارند. برای آشنایی بیشتر با این مدل فروش و چالش‌های پیش رو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.  

داروخانه آنلاین، چالش‌ها و روش فعالیت

امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و فراگیری روش‌های خرید آنلاین توسط اقشار جامعه از کودکان تا بزرگسالان، زنان و مردان (اکثر افراد حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی را داشته‌اند) کم و بیش همه چیز را می‌توان از طریق اینترنت به فروش رساند. در این بین برخی از کالا‌ها مثل دارو، با توجه به اینکه یک کالای حساس برای سلامت انسان است و از طرفی ساز و کار مناسبی برای تأیید نسخه پزشک به صورت آنلاین وجود ندارد، از این قاعده جدا شده است. دارو‌های گیاهی، مکمل غذایی، مکمل ورزشی، محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی از اقلامی هستند که توسط داروخانه‌های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، اجازه فروش به صورت اینترنتی در سایت داروخانه آنلاین را دارند. کالا‌های حوزه سلامت تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامت فرد دارند. از این رو بزرگترین چالش داروخانه‌های آنلاین نسبت به سایر سایت‌های فروش، جلب اعتماد مشتریان است. اولین قدم برای شفاف‌سازی فعالیت داروخانه آنلاین، اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو کشور و همچنین دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد برای سایت داروخانه آنلاین است. این مجوز‌ها، سوابق فعالیت داروخانه، اطلاعات جامع از تخصص پرسنل فعال در سایت و مشخصات تماس به طور کامل باید در دسترس کاربران سایت قرار گیرد. ارائه اطلاعات جامع در مورد محصولات داروخانه آنلاین، خرید آنلاین از داروخانه و مقالات آموزشی در جهت افزایش سطح آگاهی کاربران می‌تواند به جلب اعتماد بیشتر مشتریان کمک کند. اکنون در شهر‌های مختلف ایران، داروخانه‌های آنلاین بسیاری در حال خدمات‌رسانی هستند. به عنوان مثال داروخانه آنلاین شیراز با ارسال رایگان، بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی و مکمل‌های غذایی را با ارائه خدمات مشاوره قبل از خرید برای انتخاب محصول مناسب، در سطح شهر به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.  

سیستم ایمنی بدن و ضرورت تقویت این ارتش دفاعی

سیستم ایمنی بدن، به عنوان ارتش پیشرو برای دفاع از ما در مقابل عوامل خارجی نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سموم محافظت می‌کند. کمبود مواد مغذی مانند زینک، سلنیوم و آهن می‌تواند قدرت دفاعی بدن را کاهش داده و بدن را در برابر میکروب‌ها و بیماری‌ها آسیب‌پذیر کند. کارشناسان تغذیه معتقدند استفاده از تغذیه‌ مناسب هر فصل، انواع مکمل‌ها و ویتامین‌ها باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها می­شود. مهمتر از همه مصرف میوه و سبزیجات تازه و فصلی باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود. همانطور که مصرف ویتامین‌ها و پروتئین‌های مفید و همچنین تغذیه سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. برخی رفتار‌ها در سبک زندگی و تغذیه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. مصرف چربی‌های اشباع شده و ترانس باعث افزایش کلسترول و دیگر چربی‌های خون می‌شود که التهاب بدن را افزایش داده و به عملکرد سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند. نوشیدنی‌های حاوی الکل و مصرف بیش از اندازه قند‌های تصویه شده روی گلبول‌های سفید تأثیر گذاشته و قدرت مقابله آن‌ها با میکروب‌ها و بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. باتوجه‌به قرارگرفتن در شرایط خاص زندگی روزمره، ممکن است ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی موردنیاز بدنمان را نتوانیم از تغذیه و مصرف میوه و سبزیجات تازه به دست‌آوریم. به همین دلیل استفاده از یک سری مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها از طرف کارشناسان تغذیه توصیه می‌شود. داروخانه آنلاین شیراز با ارسال رایگان، خدمات خرید آنلاین داروهای گیاهی، ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از کرونا و سایر بیماری‌ها، به همراه ارائه مشاوره مصرف آن‌ها برای شهروندان عزیز ارائه می‌کند.  

تناسب وزن فاکتور مهم در سلامت بدن

تناسب وزن و اندام‌ایده‌آل آرزوی هر فردی است، زیرا هم از نظر زیبایی اهمیت دارد و هم در سلامتی افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند. چاقی در چند سال اخیر به یک معضل جهانی، در کشور‌های پیشرفته تبدیل شده است. عوارض چاقی برای سلامت بدن انسان بسیار زیاد است. به همین دلیل افراد برای کنترل چاقی و رسیدن به تناسب وزن، به دنبال یک رژیم غذایی مؤثر هستند. انواع غذا‌های سالم و میوه‌ها را در سبد غذایی خود قرار دهید و از مصرف غذا‌های ناسالم سرشار از چربی اشباع مانند فست فود‌ها اجتناب کنید. شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی مفید با انجام منظم ورزش، سلامت و تناسب وزن خود را بهبود ببخشید. تمرینات ورزشی منظم، افزایش سوخت و ساز بدن با چربی سوز‌ها، خواب کافی و استرس کمتر، پرهیز از مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی و فست فود‌های دارای چربی‌های اشباع، رژیم غذایی معقول و غنی از مواد مغذی و شیوه زندگی پرتحرک در کنار مصرف مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک تغذیه، فاکتور‌های مهمی در حفظ سلامت بدن و تناسب وزن هستند. داروخانه آنلاین شیراز با ارسال رایگان، یکی از مراکز مجاز فروش انواع مکمل کاهش وزن، مکمل کاهش جذب و مکمل تنظیم وزن برای رسیدن به تناسب وزن‌ایده‌آل است. این داروخانه آنلاین با ارائه مشاوره و بررسی متغیر‌های وزن‌ایده‌آل به شما در خرید آنلاین و انتخاب بهترین مکمل کمک می‌کند.  

سخن آخر

به نظر می‌رسد در دنیای امروز خرید آنلاین در هر زمان بدون نیاز به مراجعه حضوری، از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد است. یکی از بستر‌های اینترنتی که برای رفاه و آسایش مردم فراهم شده و شما را از رفت و آمد‌های بی‌مورد خلاص می‌کند، داروخانه‌های آنلاین برای خرید آنلاین اقلام غیردارویی، داروهای گیاهی و مکمل­ها هستند. این موضوع حتی می‌تواند در شهر‌های بزرگ باعث کاهش آلودگی و ترافیک شود. مشتریان می‌توانند با مقایسه قیمت‌ها و اطلاع از مزایا و معایب محصولات بهداشتی و آرایشی، انواع مکمل‌های تناسب وزن و مولتی ویتامین‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، بهترین خرید را انجام دهند و به راحتی درب منزل تحویل گیرند. داروخانه آنلاین دکتر دانیالی، یکی از داروخانه آنلاین شیراز با ارسال رایگان می‌باشد که این موقعیت را برای شما فراهم کرده در هر مکان و زمانی که نیاز به سفارش محصولات متنوع و اصل از داروخانه آنلاین داشته باشید بتوانید با ورود به سایت به راحتی محصول خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ