سیستم نوبت دهی مطب آنلاین و مزایای آن

سمانه حسنی
امروزه استفاده از یک سیستم نوبت دهی مطب بسیار رواج پیدا کرده و مراکز پزشکی بسیاری از این نوع سیستم‌ها استفاده کنید. و این نیاز به وجود آمده که هر پزشکی در مجموعه خود به منظور بهبود عملکرد نوبت دهی و مدیریت مشتریان از این سیستم استفاده کند. مطمئناً وجود سیستم نوبت دهی مطب، می­تواند […]
امروزه استفاده از یک سیستم نوبت دهی مطب بسیار رواج پیدا کرده و مراکز پزشکی بسیاری از این نوع سیستم‌ها استفاده کنید. و این نیاز به وجود آمده که هر پزشکی در مجموعه خود به منظور بهبود عملکرد نوبت دهی و مدیریت مشتریان از این سیستم استفاده کند. مطمئناً وجود سیستم نوبت دهی مطب، می­تواند به راحتی توسط پرسنل یک مجموعه و مراجعه کنندگان مورد استفاده قرار بگیرد و رضایت آن­ها را جلب کند. ناگفته نماند که همه­ی ما به دنبال راه حلی هستیم که تمامی کارها را هر چه سریع­تر و راحت­تر پیش ببریم.  

فواید استفاده از سیستم نوبت دهی مطب آنلاین چیست؟

واضح است که وجود تکنولوژی و فناوری توانسته است کیفیت زندگی همه­ی ما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. کارها راحت­تر، با دقت بالاتر و سرعت عمل بیشتری انجام می­شوند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سیستم­هایی که می­توانند به منظور انجام کارهای روزمره کلینیک­ها و مطب­ها، پزشکان میتوانند کیفیت کار خود را افزایش دهند و با صرفه جویی در زمان و برنامه ریزی دقیق­تر در درمان بیماران، سریع­تر و با دقت بیشتری عمل کنند.  

دسترسی آسان

فرض کنید بیماران مجبور باشند برای رزرو نوبت به مطب پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند. واضح است که در این صورت نیازمند زمان بیشتری برای مراجعه هستند و در بسیاری از مواقع به دلیل سختی راه، کمبود زمان و ... از مراجعه به مطب خودداری میکنند. در این جا است که وجود سامانه نوبت دهی آنلاین، میتواند تمامی این مشکلات را برطرف کند و به بیماران کمک کند که به راحتی از سیستم نوبت دهی آنلاین استفاده کنند. در مطب­هایی که کارکنان با استفاده از تلفن نوبت دهی انجام می­دهند هم مشکلات متعددی وجود دارد. به عنوان مثال در بسیاری از مواقع، کارکنان به دلایل مختلف نمی­توانند پاسخگوی بیماران باشند. در چنین مواردی بیماران مجبور می­شوند برای درمان خود به بیمارستان­ها یا مطب­های دیگری مراجعه کنند.  

مدیریت آسان با استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین

سیستم­هایی که جهت رزور آنلاین نوبت طراحی و ساخته می­شوند، امکانات بسیار زیادی را در اختیار کارکنان قرار می­دهند. یکی از مهم­ترین امکاناتی که در اختیار دارند امکان کنترل حجم نوبت دهی است. در سیستم نوبت دهی مطب آنلاین، زمان­هایی که بیماران درخواست بیشتری برای گرفتن نوبت دارند، مشخص است. پزشکان می­توانند با توجه به این موضوع و جهت استفاده بهتر از این شرایط، در این زمان­ها از کارکنان بیشتری استفاده کنند. پزشکان با استفاده از این فرصت میتوانند مراجعه کنندگان بیشتری داشته و ضمن مدیریت شرایط، عملکرد بهتری در درمان بیماران داشته باشند.  

جذب بیماران با تعدادی بالاتر از قبل

معمولاً افرادی که نوبت خود را از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین ثبت میکنند، به احتمال 99 درصد در زمان مشخص شده به مطب مورد نظرشان مراجعه می­کنند. در برخی از مواقع بیماران به هر دلیلی تصمیم می­گیرند نوبت خود را کنسل کنند. انجام این کار با استفاده از سیستم نوبت دهی مطب آنلاین به راحتی امکان پذیر است. با کنسل کردن یک نوبت توسط یک بیمار، نوبت به صورت اتوماتیک باز شده و رزور آن توسط دیگر بیمار دیگری امکان پذیر است.  

در اختیار داشتن گزارش های دقیق نوبت دهی

در اختیار داشتن گزارش­های دقیق، می­تواند در بهبود عملکرد یک کسب و کار نقش بسیار مهمی را ایفا کند. سیستم نوبت دهی آنلاین نیز با ارائه گزارش­های دقیق، می­توانند به پزشکان کمک کند کسب و کار خود را به طور قابل توجهی ارتقا دهند یا به بیان دیگر بازده کار خود را افزایش دهند. دیگر لازم نیست همچون سیستم­های نوبت دهی سنتی، کارکنان زمان زیادی را در میان دفترها به دنبال پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان باشند. علاوه بر این مورد، مدیریت یک مجموعه نیز با وجود گزاراشات دقیق­تر انجام می­شود. سیستم نوبت دهی مطب برای پزشکان این امکان را فراهم کرده است که در هر زمان بتوانند یک گزارش جامع و کامل در اختیار داشته باشند. گزاشی ساده و در عین حال دقیق که برای دسترسی به یک سری اطلاعات و تحلیل آنها نیازی به صرف زمان­های طولانی نخواهد بود.  

مدیریت زمان

مدیریت زمان یک فاکتور بسیار مهم است که لازم است پزشکان در مطب خود به آن توجه ویژه­ای داشته باشند. سیستم نوبت دهی مطب آنلاین، می­تواند در مدیریت زمان نقش مهمی را ایفا کند. در تماس­های تلفنی، منشی به دنبال زمان­های خالی می­گردد و علاوه بر این مجبور است به دنبال زمانی بگردد که بیمار نیز در آن زمان بتواند به مطب مراجعه کند. اما با وجود سامانه نوبت دهی آنلاین، به راحتی و به صورت اتوماتیک زمانها در اختیار بیماران قرار میگیرد و دیگر نیازی نیست که برای مدیریت زمان و جلوگیری از ازدحام شلوغی، منشی مربوطه زمان­ها را عقب و جلو کند.  

داشتن یک برندینگ قوی با استفاده از سیستم نوبت دهی مطب

در بخشهای قبلی در رابطه با مزایای متعددی از سیستم نوبت دهی آنلاین صحبت کردیم. مدیریت زمان، مدیریت مراجعه کنندگان، امکان استفاده از سامانه در 24 ساعت شبانه روز، کاهش نوبت­های کنسلی و ... از مواردی بود که پزشکان یک مطب می­توانند با استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین از این مزیت­ها بهره­مند شوند.  

مهم ترین مزیت های سیستم نوبت دهی آنلاین

تلاش کردیم سیستم نوبت دهی آنلاین را به طور کامل معرفی کرده و در رابطه با مزیت­های آن صحبت کردیم. در ادامه به ذکر مهم­ترین مزیت­های سامانه نوبت دهی می­پردازیم:  

مدیریت مراجعه کنندگان از طریق داشبورد مدیریت سیستم

کارکنان یک مجموعه وظیفه دارند برای هر بیمار زمان مشخصی را جهت مراجعه تعیین کنند. تعیین وقت از طریق تماس تلفنی و ثبت آن در دفاتر نه تنها نیازمند زمان بیشتری است، بلکه امکان خطا نیز در چنین مواردی بیشتر خواهد بود. پزشکان می­توانند برای جلوگیری از این خطاها و همچنین جلب رضایت بیماران خود، از سامانه نوبت دهی آنلاین استفاده کنند و به راحتی شرایط را به نفع خود و بیمارانشان تغییر دهند.  

دریافت نوبت توسط بیماران

مورد دیگری که بارها در طول مطالب به آن اشاره کردیم، رزرو وقت توسط بیماران است. هر بیمار میتواند با توجه به برنامه­ی روزانه خود و وقت­های موجود در سیستم نوبت دهی مطب جهت مراجعه، وقت بگیرد. سیستم رزور نوبت آنلاین، کمک می­کند که نارضایتی بیماران به حداقل برسد. همچنین پزشک نیز می­تواند با آرامش بیشتری، بیماران خود را درمان کند.  

پلنوین و امکانات آن

نرم افزار نوبت دهی اینترنتی پلنوین نقش بسیار مهم و اساسی در مدیریت یک کسب و کار به خصوص برای پزشکان خواهد داشت. امکان استفاده از نرم افزار قدرتمند پلنوین بر روی بستر اینترنت وجود دارد و به گونه­ای طراحی شده است که افراد با سطح دانش معمولی نیز، می­توانند به راحتی از امکانات آن استفاده کنند و در بهبود یک کسب و کار نقش مؤثری داشته باشند. پلنوین به پزشکان و بیماران کمک می­کند که با صرف زمان کمتری به انجام امور روزمره­ی خود بپردازند. اگر شما هم در این زمینه فعالیت می­کنید، باید بدانید که با وجود پلنوین دیگری نیازی به استفاده از ابزارهای و نرم افزارهای دیگر نخواهید داشت، زیرا پلنوین ر آن چه که یک پزشک در مطب خود جهت مدیریت مراجعه کنندگان به آن نیاز دارد را فراهم کرده است. با استفاده از این سامانه، دیگر لازم نیست نگران مدیریت کسب و کار خود باشید و می­توانید در مدت زمان کمی به ارتقا سطح کاری خود و کارکنانتان کمک کنید.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ