بهترین روش برای کاهش منافذ پوست

سمانه حسنی
مراقبت از پوست و حفظ سلامتی آن برای داشتن چهره‌ای شاداب و زیبا از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان به شمار می‌آید. آلودگی‌های محیطی، اشعه نور آفتاب، نوسانات هورمونی، فشارهای عصبی، تغذیه نامناسب و ژنتیک مهم‌ترین‌ فاکتورهای اثرگذار بر شرایط ظاهری پوست به شمار می‌آیند یکی از بزرگ‌ترین‌ چالشی که در این زمینه سبب نارضایتی بسیاری از […]
مراقبت از پوست و حفظ سلامتی آن برای داشتن چهره‌ای شاداب و زیبا از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان به شمار می‌آید. آلودگی‌های محیطی، اشعه نور آفتاب، نوسانات هورمونی، فشارهای عصبی، تغذیه نامناسب و ژنتیک مهم‌ترین‌ فاکتورهای اثرگذار بر شرایط ظاهری پوست به شمار می‌آیند یکی از بزرگ‌ترین‌ چالشی که در این زمینه سبب نارضایتی بسیاری از بانوان شده است، وجود منافذ باز پوستی بر روی صورت است که به میزان قابل توجهی زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره منافذ پوستی و بهترین روش‌های مراقبتی برای از بین بردن آن‌ها ارائه می‌کنیم. یکی از محصولاتی که به داشتن پوستی درخشان و شفاف کمک کرده و جوانی پوست را تضمین می کند، تونر پوست است. به ویژه اگر بتوانید از بهترین تونر روشن کننده پوست استفاده کنید، اثرگذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

منافذ پوستی و نوع ساختار آن‌ها

این منافذ دانه‌هایی با دهانه باز و قطر کوچک هستند که در اثر تحریکات کیسه‌های فولیکولی متشکل از مولکول‌های چربی به وجود آمده و حالتی پرتقال شکل به پوست صورت می‌دهند. گرچه ایجاد این نوع منافذ را در غالب موارد نمی‌توان به بیماری پوستی خاصی نسبت داد، اما حالتی که در پوست چهره افراد ایجاد می‌کنند برای آن‌ها آزار دهنده است.

درمان منافذ پوستی

اساس درمان و کاهش تعداد منافذ پوستی صورت، بر بهره‌گیری از دستورالعمل‌هایی جهت کوچک کردن فولیکول‌ها، کاهش میزان تولید چربی، کاهش رویش موهای زائد و افزایش جوان سازی و شفافیت پوست استوار است. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از محصولات مراقبتی مناسب که به کاهش تولید چربی پوست و پاکسازی آن کمک می‌کند، راهکاری سریع و عملی برای کاهش منافذ پوستی به شمار می‌آید.

تونر چیست؟

تونرها دسته‌ای از اقلام بهداشتی و مراقبتی پوست هستند که فرمولاسیون و ترکیبات ساختاری آن‌ها بر پایه پاکسازی پوست و لایه‌های عمیق‌تر آن طراحی شده است. مواد تشکیل دهنده تونر علاوه بر پاکسازی پوست از آلاینده‌ها و اثرات چربی، آبرسانی به سلول‌ها را نیز برعهده داشته و سبب ممانعت از ایجاد آکنه‌ها و جوش‌های پوستی می‌شود. اصلی‌ترین وظایف تورنر به شرح زیر است:
  • پاکسازی پوست
  • تنظیم درجه PH پوست
  • آبرسانی به پوست و مرطوب نگه داشتن آن
  • بستن منافذ پوستی
  • ایجاد نشاط در پوست
  • ممانعت از ایجاد موهای ریز و زیر پوستی
اهمیت استفاده از تونرها و بهره‌مندی از مزایای آن‌ها برای ایجاد پوستی پاکیزه و شفاف غیرقابل انکار است. به همین جهت تونرها را می‌توان از ضروری‌ترین ابزارهای بهداشتی و مراقبتی پوست در نظر گرفت که نقش بسزایی در کاهش تعداد منافذ پوستی دارند. در ادامه شما را با ۳ تا از بهترین برندهای تونر موجود در بازار آشنا خواهیم کرد.

تونر Ellaro

برند الارو از بهترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی است که در میان تولیدات آن، تونرها جایگاهی برجسته دارند. فرمولاسیون مورد استفاده در تونرهای الارو متشکل از مواد غنی و مغذی بوده و ضمن پاکسازی کامل پوست از چربی‌ها و عوامل آلودگی، چهره‌ای شاداب و شفاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

انواع تونرهای Ellaro

انواع تونر Ellaro به شرح زیر هستند:

تونر الارو مدل Fresh Balancing

این محصول برای پاکسازی منافذ پوست و شستشوی چربی اشباع شده در آن‌ها بسیار مناسب است. خاصیت پاک کنندگی این نوع تونر منجر به خشک شدن پوست نمی‌شود. مواد مورد استفاده در فرمولاسیون این تونر علاوه بر شستشوی کامل پوست و زدودن آلاینده‌ها، سطح چربی و PH پوست را تنظیم کرده و آبرسانی به سلول‌ها را افرایش می‌دهد.

تونر الارو مدل Fresh Balancing Akne

برای رفع آکنه‌های ناشی از چربی و آلودگی پوست، این نوع تونر بهترین انتخاب به شمار می‌آید. ساختار این نوع تونر متشکل از کمپلکس پروتئین تجزیه شده گیاه سویا به همراه سالیسیلک اسید است که با خاصیت ضد باکتریایی، علاه بر زدودن چربی‌های اضافه پوست، میزان PH آن را تنظیم می‌کند. همچنین رطوبت پوست را در محدوده‌ای مناسب قرار می‌دهد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

تونر الارو مدل Fresh Balancing Akne Cleans

سالسیلیک اسید در این محصول نقش لایه برداری ملایم را دارد که با از بین بردن آکنه‌ها به تمیزی و نشاط پوست کمک می‌کند. در فرمولاسیون این تونر همچنین از دانه کاسیا آنگوستیفولیا نیز برای حفظ رطوبت و آبرسانی پوست و از زینک گلوکونات با هدف کاهش التهاب بهره گرفته شده است.

تونر Garnier

از دیگر محصولات بهداشتی پاک کننده که به کاهش تعداد منافذ پوست صورت کمک می‌کند، برند گارنیر است که تولیدات آن در میان بانوان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تونر گارنیر پاک کننده و سفت کننده پوست

این تونر که فرمولاسیون آن به شکل اختصاصی برای پوست‌های منفذدار، چرب و پرتعرق طراحی شده است، محصولی ۹۶ درصد ارگانیک است که استفاده از عصاره انگور در ترکیبات آن به پاکسازی و تغذیه مناسب پوست کمک می‌کند.

تونر گارنیر برای پوست‌های معمولی و مختلط

یکی دیگر از بهترین تونرهای برند گارنیر، پاک کننده حاوی عصاره آلوئه ورا است که به پاکسازی، لطافت و آبرسانی پوست‌های نرمال و ترکیبی کمک می‌کند. این محصول کاملا گیاهی بوده و زمینه را برای زدودن ناخالصی‌ها و آلاینده‌های پوست فراهم می‌کند.

تونر گارنیر برای پوست‌های خشک و بسیار خشک

عسل اصلی‌ترین ماده بکار رفته در ترکیبات این تونر است که با خاصیت ضدالتهابی و نرم کنندگی خود، پوست‌های خشک را به طور مناسب آبرسانی می‌کند.

تونر Seagull

آخرین برندی از 3 برند محبوب تونر،‌ تونر سی گل است که محصولات خود را با کارایی، کیفیت و صرفه اقتصادی در اختیار خریداران قرار داده است. در محصولات این برند از مواد گیاهی و مغذی جهت افزایش سلامت پوست، مراقبت بهتر از آن و تغذیه سلول‌های پوستی استفاده شده است.

انواع تونرهای سی گل

در ادامه با انواع تونر Seagull آشنا می‌شوید:

تونر گل رز سی گل

عصاره گل رز، ویتامین B و عسل در ترکیبات این تونر ارگانیک باعث پاکسازی کامل پوست شده و PH آن را در بازه مناسب نگه می‌دارد تا ضمن کاهش تعداد منافذ پوستی، میزان رطوبت پوست در محدوده‌‌ای مشخص حفظ شود.

تونر حاوی ویتامین C سی گل

این محصول غنی شده از ویتامین سی علاوه بر لایه برداری، پاک کنندگی و روشن سازی پوست، با کاهش میزان چربی‌های موجود، تعداد منافذ را کاهش داده، جوش‌ها و آکنه‌های پوستی را از بین می‌برد و به لطافت، نرمی و شادابی پوست شما کمک می‌کند.
سخن پایانی
اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید تونر مد نظر خود را از این برندهای مطرح و محبوب خریداری نمایید.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ