مزیت نخ pdo نسبت به سایر روش‌های زیبایی چیست؟

سمانه حسنی
وقتی صحبت از اصلاح علائم پیری می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. این موارد از روش‌های کم تهاجم تا جراحی پلاستیک را شامل می‌شود. درحالی‌که تکنیک‌های مختلف برای جوان‌سازی صورت شما طراحی شده‌اند، اما موضوع مهم یافتن درمان مناسب برای رفع نواحی مشکل‌دار شما است. در مرکز زیبایی دکتر فرد، ما بهترین راه‌حل‌های غیر […]
وقتی صحبت از اصلاح علائم پیری می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. این موارد از روش‌های کم تهاجم تا جراحی پلاستیک را شامل می‌شود. درحالی‌که تکنیک‌های مختلف برای جوان‌سازی صورت شما طراحی شده‌اند، اما موضوع مهم یافتن درمان مناسب برای رفع نواحی مشکل‌دار شما است. در مرکز زیبایی دکتر فرد، ما بهترین راه‌حل‌های غیر جراحی را برای جوان‌سازی صورت ارائه می‌دهیم که از نظر بالینی ثابت شده هستند. یکی از این روش‌ها لیفت با نخ PDO است که در سال‌های اخیر به دلیل مزیت‌های آن نسبت به سایر روش‌های زیبایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است؛ بنابراین اگر سؤالات این‌ چنینی مثل آیا لیفت با نخ PDO مفید است؟ و آیا می‌تواند در زمینه جوان‌سازی برای شما تفاوتی ایجاد کند؟ در ادامه پاسخ تمامی این سؤالات را می‌دهیم. با ما همراه باشید. مزیت نخ pdo

نخ pdo چیست؟

ابتدا بیایید توضیح دهیم که نخ PDO چیست؟ نخ PDO جز نخ‌های بخیه قابل جذب زیستی محسوب می‌شود که در اعماق و نواحی خاصی از پوست قرار می‌گیرند. این روش اثر لیفتینگ بر روی ناحیه درمانی دارد و باعث لیفت و سفت شدن فوری و سپس بهبود تدریجی پوست می‌شود. در نهایت پس از ضربه به بافت‌های پوست که در اثر این درمان ایجاد می‌شود تولید کلاژن و الاستین را تشویق می‌کند. این روش مثل تزریق فیلر بدون بریدگی، بدون بخیه و فقط یک بی‌حس‌کننده موضعی برای این درمان موردنیاز است.

انواع نخ‌های PDO

لیفت با نخ PDO شامل 3 نوع مختلف نخ است: صاف، پیچ‌خورده و خاردار. هر نوع یک عملکرد منحصربه‌فردی دارد. نخ‌های صاف باعث تولید کلاژن در ناحیه درمان اطراف نخ می‌شوند و نخ‌های صاف می‌توانند برای سفت شدن پوست در موقعیت مورد نظر متقاطع شوند. نخ‌های پیچ‌خورده به‌عنوان لنگر و ساختارهای حمایتی برای پوست عمل می‌کنند تا پوست شل شده را بالا بکشد. نخ‌های خاردار ویژگی‌های نخ‌های صاف و پیچ‌خورده را با هم ترکیب می‌کنند به این صورت که پوست شما را سفت و تغییر می‌دهند و به تحریک کلاژن کمک می‌کنند. نوع و نحوه قرارگیری نخ‌های شما بستگی به اهداف زیبایی‌شناختی شما دارد. زمان مناسب برای لیفتینگ زمان مناسب برای لیفتینگ نخ و تزریق فیلر

زمان مناسب برای لیفتینگ نخ و تزریق فیلر چه زمانی است؟

اگر بین 30 تا 60 سال سن دارید این زمان می‌تواند بهترین زمان برای انجام لیفت با نخ PDO باشد. بااین‌حال، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد این‌که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، یک مشاوره قبل از درمان با یکی از پزشکان متخصص در مرکز تخصصی زیبایی دکتر فرد داشته باشید. در برخی از بیماران با پیری شدید صورت ممکن است برای روشی مانند جراحی لیفت صورت مناسب‌تر باشند. بااین‌حال، ما می‌توانیم این را پس از مشاوره توصیه کنیم و همیشه آن‌چه را که فکر می‌کنیم بهترین نتیجه را برای نگرانی‌های صورت شما دارد، توصیه می‌کنیم. ما همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که در صورت لزوم، لیفت با نخ PDO گزینه ایمن و مناسبی خواهد بود.

از نخ‌های PDO در کجای صورت و بدن استفاده می‌شود؟

نخ‌های PDO بسیار متنوع هستند و می‌توانند در بسیاری از نواحی صورت، گردن و نواحی بدن مانند زانو، آرنج و دکلته قرار داده شوند. در واقع، هرجایی که ممکن است متوجه شل شدن، چروک شدن و افتادگی پوست شوید، می‌توانید از لیفتینگ با نخ PDO استفاده کنید. مزایای لیفت  مزایای نخ pdo

 مزایای برجسته نخ pdo نسبت به سایر روش‌های زیبایی

یکی از بهترین مزایای لیفت با نخ pdo در مقابل لیفت با جراحی، زمان بهبودی بسیار کم آن است. هنگامی که یک بیمار جراحی لیفت صورت انجام می‌دهد، باید زیر چاقو برود و ترتیبی دهد که کسی او را به خانه ببرد. اکثر بیماران لیفت صورت به روش سنتی نیز به کمک دیگران دارند. علاوه بر این، جراحی لیفت صورت نیاز به برش‌هایی در اطراف صورت دارد که برای بهبودی نیاز به زمان دارد. در زیر به سایر مزایای این درمان زیبایی اشاره کرده‌ایم.
  • ایمن، جذب آهسته

بسته به نوع نخ‌هایی که در درمان شما استفاده می‌شود، جذب می‌تواند تا یک سال طول بکشد. هنگامی که نخ‌ها جذب می‌شوند، نتایج می‌توانند از سه ماه تا بیش از دو سال باقی بمانند. در مجموع، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج درمان بین نه ماه تا سه سال باقی بماند. در مقایسه با لیفت صورت سنتی، ایمنی این درمان مؤثر ضد پیری بی‌نظیر است. نخ‌های PDO بیش از سه دهه است که برای درمان و بستن زخم‌ها، برش‌های بخیه در طی عمل‌های زیبایی، درمان مسائل زنان و زایمان و غیره استفاده می‌شوند. در تمام این مدت، هیچ موردی از واکنش‌های آلرژیک به نخ‌های PDO گزارش نشده است. علاوه بر این، این نخ‌ها کاملاً غیرسمی هستند و به طور ایمن توسط بدن شما جذب می‌شوند.
  • غیرتهاجمی

برخلاف لیفت صورت سنتی، این درمان تهاجمی نیست. علاوه بر این، نخ‌ها فقط در لایه‌های سطحی پوست شما وارد می‌شوند. به به این روش پایانه‌های عصبی کاری ندارد، بنابراین این درمان ضرری ندارد. بی‌حسی موضعی فقط برای جلوگیری از احساس هرگونه ناراحتی احتمالی هنگام واردکردن سوزن‌ها است. در واقع، اگر نمی‌خواهید در طول درمان از داروی بی‌حسی استفاده شود، می‌توانید به درمانگر خود اطلاع دهید. بسیاری از افراد هستند که احساس بی حس شدن حتی موقت صورتشان را دوست ندارند و نمی‌خواهند منتظر اثرگذاری بی‌حسی بمانند. جلسات لیفت با نخ معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و تنها به چند روز استراحت در مقابل چندین هفته بهبودی مرتبط با جراحی لیفت صورت نیاز دارد.
  • نتایج فوری

به دلیل تورم و التهاب، باید چندین هفته منتظر بمانید تا نتایج لیفت صورت را ببینید. نتایج یک لیفت با نخ PDO فوری است. زیرا بدن شما تشویق به تولید کلاژن جدید و سالم می‌شود. نتایج لیفت با نخ را اغلب می‌توان با انجام رفتارهای سبک زندگی سالم مانند نوشیدن آب زیاد، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزی‌های و داشتن مقدار کافی خواب زیبایی در هر شب طولانی کرد.
  • درمان قابل تنظیم

یکی از مهم‌ترین مزایای لیفت با نخ PDO قابلیت شخصی‌سازی است. ازآنجایی‌که نخ‌های PDO در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، درمان ضد پیری شما باتوجه‌به نوع پوست، وضعیت پوست و اهداف زیبایی‌شناسی شما انجام می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، نخ‌های نسبتاً نازک تک برای بازگرداندن حجم و جوان‌سازی گونه‌ها و چانه ایده‌آل هستند. در مقابل، نخ‌های ضخیم‌تر را می‌توان برای بالا بردن و نگه‌داشتن پوست افتاده در اطراف گردن استفاده کرد. نخ جوانساز نخ جوانساز pdo
  • جوان‌سازی

خطوط و چین‌وچروک‌های ظریف از جمله رایج‌ترین نشانه‌های پیری هستند که افراد در تلاش برای کاهش آن از طریق یک سری درمان‌های ضد پیری هستند. تولید کلاژن ناشی از لیفتینگ با نخ می‌تواند به ترمیم و آبرسانی پوست کمک کند تا ظاهر خطوط ریز و چین‌وچروک را به حداقل برساند. لیفت با نخ همچنین می‌تواند پوست را حجیم کرده و آن را پر کند تا خطوط ظریف و چین‌وچروک‌ها کم‌تر به چشم بیایند.
  • مقرون‌به‌صرفه

هزینه درمان شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مناطقی که می‌خواهید درمان کنید، نوع نخ‌های استفاده شده و اینکه آیا بی‌حس‌کننده موضعی دریافت می‌کنید یا خیر. اما چیزی که جهانی است این است که این درمان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از لیفت صورت به روش جراحی است.
  • تحریک تولید کلاژن

پس از کاشت نخ‌های PDO در پوست، بدن شما شروع به تولید کلاژن در این نواحی به‌عنوان بخشی از روند طبیعی درمان خود می‌کند. کلاژن یک پروتئین و بلوک ساختمانی ضروری برای حمایت از پوست و همچنین استخوان‌ها، مو، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها است. کلاژن به چاق ماندن پوست و جوان ماندن آن کمک می‌کند و می‌تواند از علائم پیری مانند چین‌وچروک و افتادگی پوست جلوگیری کند.
  • بهبود شلی و بافت‌های پوست

افزایش تولید کلاژن ناشی از لیفت با نخ به بهبود و بافت پوست شما کمک می‌کند. کلاژن می‌تواند تراکم پوست شما را افزایش دهد و آبرسانی پوست را افزایش دهد تا خطوط و چین‌وچروک‌های ظریف را صاف کند و خشکی و بافت‌های زبر را کاهش دهد. لیفت با نخ شبیه سایر روش‌های سفت کردن پوست مانند پرکننده‌های پوستی است زیرا می‌تواند پوست را حجیم کند و افتادگی را کاهش دهد. تجزیه کلاژن و الاستین در پوست اغلب چیزی است که باعث کاهش شلی پوست می‌شود، اما لیفت با نخ به‌عنوان یک درمان لیفتینگ پوست برای بازگرداندن چاق شدن و پرتر و جوان‌تر نشان‌دادن صورت شما عمل می‌کند.
  • ترکیب با سایر درمان‌های ضد پیری

لیفت با نخ pdo را می‌توان با یک یا چند درمان ضد پیری دیگر ترکیب کرد تا به شما در دستیابی به‌ظاهر زیبایی‌شناسی ایده‌آل کمک کند. نمونه‌هایی از درمان‌هایی که می‌توانید با لیفت با نخ ترکیب کنید شامل لایه‌برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ، فیشال‌های پلاسمایی غنی از پلاکت، بوتاکس و انواع پرکننده‌های پوستی است.

جمع‌بندی

لیفت با نخ یک روش درمانی جوان‌سازی پوست است که در آن یک سری سوزن‌ها و نخ‌های ریز وارد پوست می‌شود تا کلاژن طبیعی بدن شما را تحریک کند. لیفت با نخ که به‌عنوان درمان با نخ پلی دیوکسانون (PDO) نیز شناخته می‌شود، مزایای ضد پیری مختلفی را ارائه می‌دهد، مانند کاهش ظاهر چین‌وچروک، بهبود شلی پوست، و افزایش حجم به افتادگی گونه‌ها. در مقایسه با سایر درمان‌های جوان‌سازی پوست لیفت با نخ PDO می‌تواند نتایج طولانی‌مدت و ظاهری جوان‌تر را بدون نیاز به جراحی برای شما به ارمغان بیاورد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ