چشم‌ها حرف اول را در زیبایی چهره ایفا می‌کنند. اما با گذر زمان حالت چشم‌ها نیز دچار تغییر شده و نمی‌توانند از نشانه‌های پیری در امان باشند. یکی از این نشانه‌ها افتادگی پلک است. البته در برخی از افراد می‌توان به دلایل مختلف ژنتیکی شاهد افتادگی پلک در سنین پایین نیز بود. در این مقاله به تفاوت بلفاروپلاستی با لیزر با عمل پلک در چیست؟ میپردازیم.

سمانه حسنی
  چشم‌ها حرف اول را در زیبایی چهره ایفا می‌کنند. اما با گذر زمان حالت چشم‌ها نیز دچار تغییر شده و نمی‌توانند از نشانه‌های پیری در امان باشند. یکی از این نشانه‌ها افتادگی پلک است. البته در برخی از افراد می‌توان به دلایل مختلف ژنتیکی شاهد افتادگی پلک در سنین پایین نیز بود. در این […]
  چشم‌ها حرف اول را در زیبایی چهره ایفا می‌کنند. اما با گذر زمان حالت چشم‌ها نیز دچار تغییر شده و نمی‌توانند از نشانه‌های پیری در امان باشند. یکی از این نشانه‌ها افتادگی پلک است. البته در برخی از افراد می‌توان به دلایل مختلف ژنتیکی شاهد افتادگی پلک در سنین پایین نیز بود. در این مقاله به تفاوت بلفاروپلاستی با لیزر با عمل پلک در چیست؟ میپردازیم.

علائم پیری در پلک ها

با افزایش سن ، ممکن است علائم پیری در پلک ها به صورت زیر مشاهده شود : افتادگی پلک یا پتوز در پلک های فوقانی به علت پوست اضافی که گاهی اوقات همراه با درجه متغیری از شل شدن عضلات و وجود چربی اضافه است. سنگینی پلک های فوقانی می تواند بدتر شود ، در صورتی که تبدیل به پتوز پیشانی گردد. مهم است که پزشک بتواند در مشاوره اولیه خود ارزیابی کند که شما آیا نشانه هایی از پتوز پیشانی دارید یا خیر. در صورتی که این نشانه ها وجود داشته باشد ، ممکن است نیاز به لیفت پیشانی باشد. پتوز پلک های فوقانی به گونه ای است که چشمان بیمار خسته به نظر می رسد. کیسه هایی در زیر پلک های پایینی ایجاد می شوند که ممکن است همراه با افتادگی ، پف زیر چشم و شل شدگی پوست باشند. این کیسه ها در واقع برآمدگی های چربی طبیعی در کاسه چشم هستند. این برآمدگی های چربی معمولا توسط بافت نرم عقب نگه داشته می شوند ، اما هنگامی که سن افزایش می یابد این بافت های نرم ضعیف می شوند. این تغییرات معمولا از اواسط دهه 30 به بعد ظاهر می شوند ، اما حتی در اواسط دهه 20 نیز می تواند رخ دهد.  

روش سنتی بلفاروپلاستی چیست؟

در روش سنتی بلفاروپلاستی،پوست اضافه،بافت و چربی حذف یا جابهجا میشوند تاظاهری شادابتر و بازتر برای فرد ایجاد کند. برش ها با تیغ جراحی انجام شده و محل انجام برش به نوع مشکل بستگی دارد. برای حذف پوست اضافی پلک برشهایی در طی خطوط طبیعی چشم ایجاد می شوند. عمل برداشتن پوست اضافی پلک عملی سر راست است که پزشک میتواند در کمتر از 30 دقیقه آن راانجام دهد. محیط پایینی چشم به دو رش مختلف درمان می شود . اگر نیاز به درمان چشمهای پف کرده باشد برش در داخل پلک پایینی انجام و چربی اضافه زیر آن حذف میگردد. در حالت دیگر اگر نیاز باشد،که پوست اضافه همراه باچربی حذف گرددبرشدر امتداد پلک پایینی در زیر مژهها ایجاد میگردد. این دو عمل به سرعتو آسانی انجام میشودوهمچنین زمان بهبود و ریکاوری آنها جزو کوتاهترین عملهای زیبایی میباشد.  

عمل بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر بدون عمل و خونریزی بوده و به دلیل عدم داشتن عوارض جانبی ناشی از عمل های تهاجمی گزینه مناسبی برای کاندیدهای درمان افتادگی پلک است. اگر شما نیز احساس می‌کنید که بنابر دلایلی نیاز به درمان مشکل افتادگی پلک خود را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با هر آنچه که در این زمینه از قبیل مزایا، کاربردها و هزینه عمل پلک با لیزر دارید، قبل از اقدام به آن آشنا شوید.  

کاندید مناسب برای عمل بلفاروپلاستی با لیزر

همان طور که گفته شد درمان افتادگی پلک با لیزر به دلیل عدم نیاز به بیهوشی، برش و بخیه محدودیت خاصی برای کاندیدهای انجام آن ندارند. به این معنا که تقریبا تمامی افرادی که در سلامت جسمی و روحی به سر می‌برند می‌توانند از مزایای این روش زیبایی بهره ببرند. با این حال افراد زیر بهترین گزینه برای انجام بلفاروپلاستی با لیزر خواهند بود:
  1. داشتن حداقل ۳۵ سال سن
  2. داشتن انتظارات واقع‌بینانه از نتایج حاصل از کار
  3. عدم ابتلا به بیماری‌های پوستی و خودایمنی بدن
  4. عدم وجود هر گونه زخم، عفونت و … در نواحی اطراف چشم
  5. عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی
  6. عدم بارداری در زنان
با اطلاع از موارد گفته شده در بالا بهترین شخصی که شما را در این زمینه کمک خواهد کرد پزشک متخصص است. پس قبل از برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نهایی حتما یک جلسه مشاوره با پزشک مربوطه برای اطلاع از شرایط کار و اینکه آیا کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی هستید الزامی است.  

ماندگاری عمل پلک با لیزر

اینکه بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر چه قدر ماندگاری خواهد داشت موضوعی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که عوامل مختلفی از قبیل سبک زندگی فردی، عوامل وراثتی، میزان مراقبت‌های فرد بعد از عمل، مهارت پزشک متخصص و … در ارتباط با این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارند. در صورتی که تمامی شرایط مثبت برای فرد محیا بوده و نکات مراقبتی لازم به دقت دنبال شوند می‌توان شاهد ماندگاری نتایج به مدت ۱۰ سال تا بعد از بلفاروپلاستی با لیزر بود.    

دوره نقاهت بلفاروپلاستی چه مدت طول می کشد و چطور میتوان آن را کوتاه تر کرد؟

بلفاروپلاستی با وجودی که عملی سرپایی است ولی نباید از راحتی نسبی این عمل به این نتیجه رسید که دوره نقاهت یا همان دوره مراقبت های بعد از عمل ساده و کم دامنه ای دارد، برعکس ! آنها بسیار مفصل و سخت و طولانی اند. قطعا نتیجه ی نهایی برای افرادی که به خوبی و با دقت تک تک توصیه های پزشک را انجام می دهند با کسانی که این مراقبت ها را انجام نمی دهند تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت.

چگونه بهترین جراح پلک را انتخاب کنیم؟

به دلیل اینکه عمل پلک دارای پیچیدگی بسیار بالایی می باشد، انتخاب فوق تخصص جراحی پلک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نداشتن سابقه، تخصص و مهارت کافی پزشک، ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به ارمغان آورد. با توجه به اینکه افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار می باشند، برای انتخاب بهترین پزشک پلک می بایست به نکات زیر توجه نمود:
  •  داشتن تخصص در عمل زیبایی پلک و یا متخصص جراحی پلاستیک.
  • داشتن مهارت در روش های مختلف عمل پلک.
  • توضیح مراحل درمان توسط پزشک برای رفع هرگونه ابهامی برای بیمار.
  • مدرک بین المللی.
  • نمونه کارهای موفق و رضایت بیمار قبلی.
  • موارد دیگر.
 

چرا کلینیک vip انتخاب مناسبی برای درمان افتادگی پلک است؟

افتادگی پلک اگر در کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر درمان نشود، عوارض خطرناکی را برای فرد به وجود خواهد آورد. داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، سابقه کاری طولانی‌مدت و دیدن نتایج عمل‌های قبلی آن راه مناسبی برای شناخت کلینیک خوب است. کلینیک vip با داشتن ویژگی‌های بالا خدمات درمانی مرغوبی برای درمان افتادگی پلک به شما ارائه می‌دهد. انجام بلفاروپلاستی با استفاده از متد کانادایی و با کمک تیم پزشکی ماهر و باتجربه نتیجه این عمل را می‌تواند برای شما تضمین کند.
  •  تلفن: 22111799-021
  • واتساپ: 09120634472
 

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه عمل افتادگی پلک برای افراد مختلف متفاوت است. عمل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک، درمان و راه حل بسیار مناسب برای اشخاصی است که دچار افتادگی پلک شده اند. با کهولت سن ممکن است این مشکل برای برخی افراد رخ دهد. بلفاروپلاستی با از بین بردن پوست و چربی های اضافی می تواند زیبایی را به افرادی که دچار افتادگی و پف کردگی غیرطبیعی در ناحیه پلک خود هستند، برگرداند. در واقع وقتی مبتلا به این مشکلات می شوید، مسن تر به نظر رسیده و این موضوع شاید از دید خیلی ها ناراحت کننده باشد و دوست داشته باشند که همیشه جوان و سرزنده به نظر برسند. هزینه عمل بلفاروپلاستی بستگی به عوامل مختلف دارد و با توجه به تعداد پلک مورد جراحی از حدود 10 تا 11 تومان است.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ