حقایقی درباره پروتز سینه که تاکنون نمی‌دانستید!

سمانه حسنی
  در حال حاضر پروتز سینه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی زنان در سراسر دنیا شناخته شده است. این نوع جراحی سبب شده تا برخی از زنانی که از سایز، ظاهر و فرم سینه های خود رضایت کافی را ندارند به نتایج مورد نظر خود برسند، در حالی که […]

  در حال حاضر پروتز سینه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی زنان در سراسر دنیا شناخته شده است. این نوع جراحی سبب شده تا برخی از زنانی که از سایز، ظاهر و فرم سینه های خود رضایت کافی را ندارند به نتایج مورد نظر خود برسند، در حالی که برخی دیگر از افراد به دلیل ابتلا به سرطان سینه و از بین رفتن بافت پستانشان می‌توانند برای بازسازی و ترمیم آنها از کاشت ایمپلنت های سینه کمک بگیرند. با وجود مزایای متعددی که می‎توان برای پروتز سینه در نظر گرفت، نگرانی هایی نیز درباره عوارض احتمالی آن وجود دارد. خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از تمامی نکاتی که لازم است قبل از انجام جراحی پروتز سینه بدانید، آگاه شوید و در نهایت بهترین تصمیم گیری را در این زمینه انجام دهید.

انواع پروتز سینه

عمل جراحی پروتز سینه یکی از پرطرفدارترین روش ها میان بانوانی است که به دنبال افزایش سایز سینه های خود و یا متقارن کردن آن ها هستند. همچنین پروتز سینه میان کسانی که به دلیل درمان سرطان سینه مجبور به تخلیه بافت های سینه خود  شده اند هم محبوبیت زیادی دارد. این روش زیبایی را دوباره به بیماران و خانم ها بر میگرداند.
قبل از هر چیز بهتر است اطلاعات مفیدی را درباره انواع مختلف پروتز سینه کسب کنید! در واقع پروتزهای سینه بر اساس جنس، شکل ظاهری و برجستگی در دسته های متفاوتی طبقه بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم:

انواع پروتز سینه بر اساس جنس

  • پروتز های سیلیکونی: اگر قصد دارید فرم و حالت سینه هایتان طبیعی تر به نظر برسد استفاده از پروتز های سیلیکونی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از مزایای دیگر پروتزهای سیلیکونی می‌توان به عدم ایجاد چروک بر روی سینه، عدم تخلیه و ترکیدن خود به خود پروتز سینه، عدم فرورفتگی اشاره کرد.
  • پروتز های سالین: پروتزهای سالین حاوی آب نمک استریل شده در داخل پوسته سیلیکونی است که در موارد بسیار نادری در صورت پارگی جذب بدن می‌شود. از مزایای پروتزهای سالین می‎توان مواردی مانند مقرون به صرفه بودن آن نسبت به پروتز سیلسکونی و ایجاد برش های کوچک بر روی سینه را در نظر گرفت.

انواع پروتز سینه بر اساس ظاهر

  • پروتز های گرد محبوبیت زیادی بین بانوان دارد و بیشتر مناسب افرادی است که قصد اصلاح فرم سینه و قرینه سازی سینه را دارند یا می‌خواهند سینه هایشان بیشتر از حالت طبیعی برجسته شود.
  • پروتز های اشکی حالت طبیعی تری به فرم سینه ها می‌دهد و مناسب افرادی است که بافت سینه کوچک، عضلات ضعیفی یا سینه های افتاده ایی دارند.

انواع پروتز سینه بر اساس بر جستگی

هر کدام از پروتزهای اشکی و گرد سینه دارای برجستگی های متفاوتی هستند که با توجه به نیازهای فردی و آناتومی بدن مراجع کننده، مناسب ترین آن انتخاب می‌شود. انواع پروتز سینه بر اساس برجستگی شامل موارد زیر می‌شود:
  • پروتز با برجستگی کم (low profile) مناسب افرادی است که قصد تغییرات جزئی یا قرینه سازی بافت سینه خود را دارند.
  • پروتز با برجستگی زیاد (High profileیکی از محبوب ترین انواع پروتز سینه برای کسانی است که می‌خواهند علاوه بر اصلاح فرم سینه هایشان، تغییرات چشمگیری در سایز سینه ها ایجاد کنند.

پروتز سینه چه عوارضی دارد؟

گاهی اوقات ممکن است شاهد عوارض احتمالی پروتز سینه باشیم. این عوارض احتمالی عبارتند از:
  • درد سینه
  • پارگی یا ترکیدن ایمپلنت ها
  • تغییر در احساس نوک پستان
  • ایجاد عفونت بعد از کاشت ایمپلنت های سینه
  • باقی ماندن بافت اسکار بعد از جراحی بر روی سینه

⚠️ برای خواندن عوارض مهمی که قبل از انجام پروتز سینه باید حتماً به آن ها توجه داشته باشید به لینک زیر بروید :

https://dr-tavakol.com/پروتز-سینه/

10 نکته ایی که باید قبل از پروتز سینه بدانید

  1. 6 تا 8 ساعت قبل از جراحی باید ناشتا باشید.
  2. استحمام در روز جراحی یا قبل از آن، مانعی ندارد.
  3. قبل از جراحی پروتز سینه سوتین طبی خود را تهیه کنید.
  4. در صورت استعمال سیگار و سایر دخانیات مصرف آن را 8 هفته قبل از انجام جراحی پروتز سینه متوقف کنید.
  5. ممکن است برای اطمینان از پاره نشدن پروتز های سیلیکونی هر چند سال یکبار به MRI سینه نیاز پیدا کنید.
  6. تقریبا نیمی از پروتز های سینه که برای بازسازی پستان مورد استفاده قرار گرفتند باید بعد از 10 سال برداشته یا تعویض شوند.
  7. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و از نسخه دارویی تبعیت می‌کنید حتما قبل از جراحی این موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید.
  8. گاهی اوقات ممکن است پروتز سینه بسته به محل قرار گیری، بر توانایی شیردهی خانم ها تاثیر بگذارد. (کاهش شیردهی یا جلوگیری از شیردهی)
  9. به یاد داشته باشید حتما قبل از کاشت ایمپلنت های سینه آزمایشات لازم را مانند ماموگرافی و ... انجام دهید تا جراح شما بتواند به طور دقیق ارزیابی را انجام دهد.
  10. در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون (داروهای ضد انعقادی خون) استفاده می‌کنید به پزشکتان این موضوع را مطرح کرده و یک هفته قبل از جراحی مصرف آن را متوقف کنید.

مراقبت های بعد از پروتز سینه را جدی بگیرید!

به طور معمول بهبودی افراد پس از جراحی پروتز سینه بین 4 تا 6 هفته طول می‌کشد. البته ممکن است دوران نقاهت برای برخی از افراد کمی طولانی تر شود که این موضوع بستگی به شرایط و نوع جراحی انجام شده دارد. به هر حال اگر می‌خواهید دوران نقاهت بعد از عمل پروتز سینه به بهترین نحو سپری شود رعایت نکات زیر می‎‌تواند در این امر شما را یاری کند:
  1. از مصرف داروهای خودسرانه خودداری کنید.
  2. مصرف نمک را به مدت دو هفته محدود کنید.
  3. تا 3 ماه بعد از جراحی پروتز سینه سوتین طبی بپوشید.
  4. در وعد های غذایی خود از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.
  5. برای جوگیری از ایجاد لخته خون، چند بار در طول روز قدم بزنید.
  6. تا دو هفته از انجام ورزش های سنگین و نیمه سنگین خودداری کنید.
  7. به طور منظم داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  8. بهتر است درباره بهترین نحوه خوابیدن بعد از جراحی از پزشکتان مشورت بگیرید.
  9. از لباس های مخصوص و محافظت کننده از سینه به مدت 3 تا 6 ماه استفاده کنید.
  10. تا 48 ساعت بعد از جراحی کاشت ایملنت سینه حمام نکنید. (البته در این خصوص بهتر است با پزشکتان نیز مشورت داشته باشید.)

معرفی بهترین جراح پروتز سینه در تهران

شاید پیدا کردن جراح پلاستیک حرفه ای و با تجربه در ایران کار بسیار دشواری باشد؛ چرا که متخصصان بی شماری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و انتخاب بهترین جراح پلاستیک از میان آنها کاری وقت گیر و طاقت فرسا برایتان خواهد بود. اما نگران این موضوع نباشید و انتخاب بهترین جراح پروتز سینه را با آرامش خیال به ما بسپارید! دکتر مهسا توکل که به عنوان یکی از برجسته ترین جراحان پلاستیک در تهران شناخته می‌شود، توانسته با مهارت و دانش بالا جایگاه خوبی را بین سایر پزشکان به نام کشور در این عرصه به دست آورد. ایشان دارای بورد تخصص جراحی های زیبایی و فلوشیپ جراحی پستان هستند و خدماتی از جمله ماموپلاستی، بزرگ کردن سینه، درمان سرطان سینه، بازسازی پستان و نمونه برداری از سینه را به بانوان عزیز کشورمان ارائه می‌دهد. وبسایت بهترین جراح پروتز سینه ایران : dr-tavakol.com   برچسب ها : عوارض پروتز سینه,پروتز,بازسازی پستان,جراح زیبایی,دکتر مهسا توکل,جراح زیبایی زنان
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ