درمان بیماری های زانو و کمر در فردیس کرج:

نادر سیاسی
  از شایع ترین بیماری ها، درد در ناحیه کمر و زانو می باشد که سبب بروز مشکل در فعالیت های روزانه می شود. روش های درمانی بسیاری برای جلوگیری و بهبود درد در ناحیه کمر و زانو وجود دارد. که در ادامه این مقاله به بررسی انواع آن میپردازیم. اگر شما هم از مشکل […]
  از شایع ترین بیماری ها، درد در ناحیه کمر و زانو می باشد که سبب بروز مشکل در فعالیت های روزانه می شود. روش های درمانی بسیاری برای جلوگیری و بهبود درد در ناحیه کمر و زانو وجود دارد. که در ادامه این مقاله به بررسی انواع آن میپردازیم. اگر شما هم از مشکل زانو و کمر رنج میبرید و به دنبال راهی برای درمان و تسکین درد خود هستید، ما را در این مقاله همراهی کنید. زانو درد چیست؟ زانو درد و کمر درد یکی از رایج ترین مشکلات، در سیستم بدنی افراد می باشد. زانو درد، پا درد، کمر درد و درد های این چنینی در قسمت اسکلتی بدن، مختص به سن خاص و یا سالمندان نیست، بلکه امروزه شاهد درد این نواحی در همه ی سنین هستیم. میزان درد زانو در افراد متفاوت است. برخی دچار درد های خفیف هستند و برخی دیگر از درد زانو و کمر خود چنان غذابی می کشند که قادر به راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه نیستند. فیزیوتراپی زانو فردیس کرج فیزیوتراپی کمر فردیس کرج فیزیوتراپی شانه فردیس کرج روش های درمانی بسیاری برای کاهش درد و بهبود زانو و کمر وجود دارد. با مراجعه به پزشک متخصص و در نظر گرفتن میزان و ناحیه درد، بهترین روش و طول درمان را برای شما در نظر خواهد گرفت. در ادامه این مقاله به بررسی انواع روش های درمانی برای بهبود عملکرد زانو و کمر میپردازیم. چه عواملی سبب ایجاد و تشدید زانو درد می شود؟
  • فشار و صدمه به زانو
مفصل و استخوان دو جز اساسی زانو به شمار میروند که با محتمل شدن فشار، دچار صدمه و آسیب می شود. این صدمه به مرور سبب تغییر شکل در زانو و ایجاد زانو درد در افراد می شود. زانو یکی از حساس ترین نقاط بدن است که با انجام حرکات نادرست ورزشی و یا زمین خوردن به راحتی دچار آسیب می شود. پیچ خوردن زانو نیز یکی دیگر از علل در ایجاد درد زانو است. با انجام حرکات سنگین و فشار زیاد بر روی زانو، شاهد ایجاد درد شدید در افراد به خصوص ورزشکاران هستیم.
  • آرتروز
انجام فعالیت های نادرست و سنگین سبب ایجاد ساییدگی و از بین رفتن مفصل زانو می شود. به ساییدگی و از بین رفتن مفصل، آرتروز می گویند که یکی از علل ایجاد درد در زانو می باشد. آرتروز درد در ناحیه زانو را تشدید می کند. در مواردی نیز ممکن است سبب تغییر شکل در فرم پاها شود.
  • صدمه به رباط زانو
مفصل زانو توسط چهار رباط کار می کند. که با صدمه دیدن هر یک از این رباط ها، درد در ناحیه زانو ایجاد می شود. با فعالیت های سنگین روزانه و ورزش ممکن است این رباط ها دچار آسیب و صدمه شوند‌.
  • آسیب دیدگی منیسک زانو
یکی از نقاط مهم دیگر در زانو، منیسک زانو است که با فشار زیاد و فعالیت های سنگین روزانه و ورزش ممکن است دچار پارگی شود. با پارگی منیسک، مفصل زانو دچار آسیب و صدمه می شود که سبب درد در این ناحیه می شود.
  • زانو درد عصبی
زانو درد عصبی ارتباط مستقیم به سیستم عصبی افراد دارد. افرادعصبی که دچار کمر درد، گردن درد و زانو درد هستند، با عصبی شدن باعث تشدید و افزایش درد در نواحی مذکور خصوصا پاها می شوند. روش های درمان زانو درد:
  • تزریق ژل اسید هیالورونیک
یکی از ترکیبات مایع مفصلی زانو هیالورونیک اسید است. افراد مبتلا به آرتروز غلظت کمتری از هیالورونیک اسید در زانو هایشان موجود است. با کم شدن مایع مفصلی فشار روی زانو زیاد می شود. همین امر سبب ایجاد درد می شود. با تزریق ژل هیالورونیک اسید می توان به بهبود و درمان زانو کمک کرد.
  • تزریق prp
سرم prpپر از مواد غنی شده از مواد ترمیم کننده ست. با تزریق این سرم به زانو، شروع به ترمیم و ایجاد بافت های جدید در زانو می شود. این عمل توسط تفکیک خون فرد توسط دستگاه سانتریفیوژ انجام می شود. Prp استخراج شده از خون فرد به زانو تزریق می شود‌ و سبب ایجاد بافت جدید و کاهش التهاب و تورم می شود.
  • درمان زانو درد به کمک جراحی
در مواقعی که درد زانو بسیار شدید است و با روش های ذکر شده قابل درمان نباشد، از طریق جراحی برای درمان استفاده می شود. عمل جراحی زانو در سه حالت آرتروسکوپی، تعویض مفصل زانو و استئوتومی انجام پذیر است. در صورت نیاز به جراحی حتما به دکتر متخصص و حرفه ای مراجعه کنید. چرا که دارای حساسیت و ظرافت زیادی است. جراحی آرتروسکوپی: آرتروسکوپی یک جراحی سرپایی است که پزشک مورد نظر با ایجاد شکاف روی زانو، لوله آرتروسکوپ را به ناحیه درد میبرد. با این کار محل دقیق موضع درد را شناسایی می کند و جراحی را انجام میدهد. روش آرتروسکوپی برای درد های مداوم و شدید زانو و آسیب دیدگی غضروف انجام می شود. جراحی تعویض مفصل زانو: تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی از روش های مؤثر در درمان زانو درد است. در صورتی که فرد از درد شدید رنج ببرد و توانایی حرکت دادن زانو و انجام فعالیت های روزانه خود را نداشته باشد از این روش استفاده می شود. در این روش مفصل طبیعی زانو کاملا تخلیه می شود و یک مفصل مصنوعی از جنس فلز یا پلاستیک جایگزین آن می شود‌. با تغییر شکل دادن پاها و عدم انجام فعالیت های روزانه از روش آرتروپلاستی استفاده می شود. جراحی استئوتومی: این روش مربوط به تغییر شکل استخوان زانو است. در این روش قسمتی از استخوان زانو برش داده می شود و به حالت اولیه بر میگرداند. با فرم دهی استخوان زانو، استخوان برش خورده توسط پیچ ثابت می شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ