بهترین تکنیک های ماساژ سر برای سردرد + نحوه انجام

alodoctoradmin
با شروع سردرد، حتی انجام دادن کارهای معمولی و روزمره هم به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. یکی از بهترین روش‌های طبیعی و بدون نیاز به مصرف دارو برای تسکین این درد آزاردهنده، ماساژ است. اعمال ماساژ به نقطه مورد‌نظر موجب افزایش جریان خون و ایجاد احساس آرامش در مناطق مختلف سر و گردن می‌شود. […]

با شروع سردرد، حتی انجام دادن کارهای معمولی و روزمره هم به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. یکی از بهترین روش‌های طبیعی و بدون نیاز به مصرف دارو برای تسکین این درد آزاردهنده، ماساژ است. اعمال ماساژ به نقطه مورد‌نظر موجب افزایش جریان خون و ایجاد احساس آرامش در مناطق مختلف سر و گردن می‌شود. در این مقاله با بهترین تکنیک‌های ماساژ سر برای سر درد آشنا می‌شویم. همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا ماساژ برای سردرد کارساز است؟ برای آشنایی با این روش طبیعی برای درمان سردرد یا پیشگیری از آن مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تاثیر ماساژ مراکز بازتابی دست بر کاهش درد و درمان سردرد

ماساژ مراکز بازتابی دست یکی از تکنیک‌هایی است که تاثیر بسزایی در کاهش درد و درمان سردرد دارد؛ بنابراین برای تسکین درد در ناحیه سر، ماساژ را ابتدا با فشار دادن مراکز واکنشی شست آغاز کنید. با انگشت شست دست مقابل، قسمت گوشتی شست را ماساژ دهید. بعد از انجام این کار با ناخن به اطراف شست فشار وارد کنید. در مرحله بعدی به سراغ قسمت زیر ناخن شست رفته و با پیدا کردن مراکز حساس عمل ماساژ را ادامه دهید.

در‌واقع در این روش شما پوست را ماساژ نمی‌دهید؛ بلکه مراکز حساس واکنشی زیر پوست مورد هدف قرار می‌گیرند. این مراحل را برای شست دست مقابل هم تکرار کنید. این کار را تا زمان قطع کامل درد ادامه دهید. خیلی از مواقع علت سردرد ناشی از فشار و استرس بالای روزانه است. فراموش نکنید که ماساژ یکی از روش‌های مناسب برای پیشگیری از سردرد نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین با تهیه انواع ماساژور پرتابل همچون ماساژور دستی آی رست می‌توانید در هر مکان و زمانی با استفاده از ماساژ، میزان استرس و فشار روزانه‌تان را کاهش دهید.

تسکین سردرد با تکنیک ماساژ مراکز بازتابی پا

یکی دیگر از بهترین تکنیک‌های طبیعی برای تسکین درد در ناحیه سر، ماساژ مراکز بازتابی پا است. با پیدا کردن و فشار دادن این مراکز که معمولا در مرکز کف پا یا انگشت‌های پا قرار دارند، شاهد بهبود سردرد خواهیم بود. این نوع ماساژ علاوه‌بر درمان سردرد، باعث ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس در افراد نیز می‌شود. برای اجرای تکنیک ماساژ مراکز بازتابی پا، ابتدا باید مراکز حساس واکنشی در این ناحیه را پیدا کرد. سپس این نقاط حساس را به‌ترتیب ماساژ و فشار دهید.

یکی از مهم‌ترین مراکز بازتابی پا که ماساژ آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان سردرد دارد، قسمت اتصال بین انگشت شست و انگشت دوم پا است. برای هدف قرار دادن مراکز بازتابی کف پا می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور پرتابل همچون ماساژور تفنگی روتای هم استفاده کنید. از مزایای مهم اجرای تکنیک‌های ماساژ و دستگاه‌های ماساژ برای تسکین سردرد این است که در هر مکان و شرایطی قابل استفاده هستند.

ماساژ ماهیچه‌های گردن تکنیکی موثر برای درمان سردرد

فشار به ماهیچه‌های گردن یکی دیگر از تکنیک‌های موثر ماساژ سر برای سردرد است. برای انجام این نوع ماساژ، دست‌ها را روی قسمت بالایی پشت سر گذاشته و به‌آرامی به جلو فشار دهید. سپس سر را کمی به سمت جلو و عقب حرکت دهید. با این کار فشار به همه نقاط گردن وارد می‌شود. یک روش دیگر برای ماساژ ماهیچه‌های گردن، فشار به این ناحیه با استفاده از انگشتان دست از بالا به پایین و از پشت به جلو در طول خط مرکزی گردن و به‌صورت حرکات نرم و دایره‌ای است.

استفاده از ماساژور گردنی نیز نقش موثری برای تسکین فشار در ماهیچه‌های گردن دارد. یکی از حالت‌های این ماساژور، ماساژ مالشی است که باعث رفع گرفتگی و تسکین درد در ناحیه سر و گردن می‌شود. به‌طورکلی بیشتر مراکز تنش در ناحیه گردن و شانه‌ها قرار دارند و این منطقه معمولا یک محل تجمع تنش و فشار است. در‌نتیجه ماساژ گردن باعث کاهش تنش و تغییرات عضلانی در منطقه می‌شود.

ماساژ گیجگاه؛ یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها برای درمان سردرد

یکی از رایج‌ترین روش‌ها و انواع تکنیک‌های ماساژ سر برای سردرد، ماساژ نواحی گیجگاه است. بروز سردرد دلایل متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها گرفتگی نواحی گیجگاه محسوب می‌شود. در چنین شرایطی اجرای تکنیک ماساژ گیجگاه و اعمال فشار روی مناطق اطراف سر می‌توان درد را به نحو قابل‌توجهی کاهش داد یا حتی آن را قطع کرد. معمولا برای درمان سردردهای تنشی و میگرنی این تکنیک ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منطقه گیجگاه در دو طرف سر، از کناره‌های پیشانی شروع می‌شود و تا بالای گوش ادامه پیدا می‌کند. برای ماساژ این نواحی معمولا از حرکات فشاری استفاده می‌شود. برای اعمال این تکنیک، نوک انگشت اشاره و وسط را روی روی مرکز گیجگاه قرار داده و به‌آرامی فشار دهید. اعمال فشار به این نقطه باید نرم و ملایم باشد. سپس به‌طور هم‌زمان فک خود را باز و بسته کنید. انجام این مراحل باعث افزایش جریان خون، کاهش فشار و تنش و تسکین درد می‌شود.

استفاده از ماساژ و دستگاه‌های ماساژور؛ تکنیکی طبیعی برای درمان سردرد

در این مقاله با بهترین تکنیک‌های ماساژ سر برای سردرد آشنا شدیم. در این روش طبیعی با چند حرکت ساده و بدون مصرف دارو می‌توان درد در ناحیه سر را به‌طورکامل درمان کرد. توجه داشته باشید که با‌توجه‌به علت سردرد و نوع گرفتگی در بخش‌های مختلف بدن، اثربخشی این تکنیک‌ها نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود؛ بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه و انتخاب تکنیک مناسب باید بدانید که علت سردرد چیست.

اگر به‌طور مداوم دچار سردرد می‌شوید یا درد شدیدی را تحمل می‌کنید، بهتر است قبل از انجام هرگونه تکنیک ماساژ یا استفاده از دستگاه‌های ماساژور با یک پزشک مشورت کنید. فراموش نکنید یک راه موثر برای پیشگیری از سردرد کاهش تنش و استرس است. استفاده از انواع ماساژورهای پرتابل و صندلی‌های ماساژور آیرست، نقش موثری در رفع گرفتگی عضلات، بهبود جریان خون و پایین آوردن میزان تنش‌های روزمره دارند. برای تهیه این محصولات و بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید به سایت مبل ماساژ، نمایندگی رسمی برند‌های محبوب آیرست و روتای، به آدرس moblemassage.com مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ