بیوگرافی و زندگی شخصی هانیه توسلی

معصومه صادقیان
نام:هانیه، نام خانوادگی:توسلی، تاریخ تولد:14 خرداد 1358، محل تولد :همدان، تحصیلات:کارشناسی نمایشنامه‌نویسی، پیشه:بازیگر تلویزیون،  سینما و تئاتر، وضعیت تاهل :مجرد، هانیه توسلی متولد 17 خردادماه 1358 در شهر همدان است او در خانواده پرجمعیتی رشد یافته و چهار خواهر به نام های هما، مهسا، هدیه و طناز دارد. پدرش نقی توسلی(نادر توسلی) سرهنگ سابق ژاندارمری […]

نام:هانیه، نام خانوادگی:توسلی، تاریخ تولد:14 خرداد 1358، محل تولد :همدان، تحصیلات:کارشناسی نمایشنامه‌نویسی، پیشه:بازیگر تلویزیون،  سینما و تئاتر، وضعیت تاهل :مجرد، هانیه توسلی متولد 17 خردادماه 1358 در شهر همدان است

او در خانواده پرجمعیتی رشد یافته و چهار خواهر به نام های هما، مهسا، هدیه و طناز دارد. پدرش نقی توسلی(نادر توسلی) سرهنگ سابق ژاندارمری در سال 1378 فوت کرده است. هما خواهر بزرگ هانیه توسلی مترجم، مهسا جراح مغز و خواهر کوچکش طناز توسلی در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

ازدواج هانیه توسلی
با اینکه هر روز شایعات زیادی درباره ازدواج هانیه توسلی به گوش می رسد اما این بازیگر تا کنون هیچ خبری راجع به ازدواج و همسرش منتشر نکرده است.
تحصیلات هانیه توسلی
هانیه توسلی بازیگر کشورمان دیپلم خود را در رشته تجربی گرفته و در ادامه، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته ادبیات فیلم نامه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به پایان رسانده است.
درخشش هانیه توسلی در سینما
هانیه توسلی در سال 1380 با فیلم شام آخر به کارگردانی فریدون جیرانی تجربه حضور در سینما را بدست آورد. جالب است بدانید که در فیلم سینمایی «سگ کشی» بهرام بیضایی به عنوان سیاهی لشکر حضور داشت، اما بعد از چند سال توانست یکی از بهترین بازیگران سینما شود و جوایزی را نیز کسب نماید.
جوایز و افتخارات هانیه توسلی
هانیه توسلی موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما در سال 1382 برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «شب های روشن» شده است. بازی درخشان او در فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز توانست، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر سی و یکم را برای او به ارمغان آورد.

مجموعه‌های تلویزیونی هانیه توسلی
غریبه:جواد اردکانی، 1379
وفا:محمدحسین لطیفی، 1384
میوه ممنوعه:حسن فتحی، 1386
شمس‌العماره:سامان مقدم، 1388

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ