معرفی بهترین دکترهای بیهوشی {اصفهان و مشهد}

alodoctoradmin
دکتر بیهوشی به متخصصانی می‌گویند که در فرآیندهای مربوط به جراحی و بیهوشی قبل عمل و ریکاوری نقش دارند. البته امروز دامنه فعالیت این پزشکان گسترده‌ترشده و در کارهای درمانی مختلفی را انجام می‌دهند. در این مقاله در مورد شرح وظایف این پزشکان و همچنین معرفی بهترین آنها می‌پردازیم بنابراین، اگر به‌دنبال یک متخصص بیهوشی […]
دکتر بیهوشی به متخصصانی می‌گویند که در فرآیندهای مربوط به جراحی و بیهوشی قبل عمل و ریکاوری نقش دارند. البته امروز دامنه فعالیت این پزشکان گسترده‌ترشده و در کارهای درمانی مختلفی را انجام می‌دهند. در این مقاله در مورد شرح وظایف این پزشکان و همچنین معرفی بهترین آنها می‌پردازیم بنابراین، اگر به‌دنبال یک متخصص بیهوشی باتجربه در اصفهان و مشهد هستید، با ما همراه شوید.

دکتر بیهوشی به چه کسی می‌گویند؟

دکتر بیهوشی فردی است که تخصص لازم را در مورد مراقب‌های ویژه و دردهای مزمن و حاد دارد و دوره‌های دانشگاهی مختلف را در این زمینه گذرانده است. متخصص بیهوشی ۷ سال برای مدرک پزشک عمومی درس می‌خواند. علاوه‌بر این، برای گرفتن تخصص لازم است تا ۴ سال نیز در دانشگاه تحصیل کند. پس از اتمام تحصیلات، این فرد می‌تواند در بخش اتاق عمل بیمارستان‌های مختلف مشغول شود. علاوه‌بر آن، این پزشکان فعالیت‌های درمانی نیز انجام می‌دهند که شامل کنترل دردهای حاد و مزمن مانند دردهای بعد از عمل یا درد ناشی از بیماری‌های مفصلی، کار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. هر فردی که برای عمل جراحی آماده می‌شود یا درمان دردآوری را نیاز دارد، لازم است تا بیهوش یا بی‌حس شود تا درد ناشی از فعالیت‌ درمانی را درحین کار متوجه نشود. بی‌درد کردن این افراد برعهده متخصص بیهوشی است. همچنین این متخصصان با وضعیت‌های اورژانسی مانند احیای قلبی و ریوی نیز آشنایی دارند که به گسترده‌شدن فعالیت‌های آنها افزوده است.

وظایف متخصص بیهوشی

برای آشنایی بیشتر شما با دکتر بیهوشی و تخصص او، لازم دیدیم تا شرح وظایف کاملی از این نوع متخصصان ارائه دهیم. یکی از وظایف این دکتر، کنترل دردهایی است که مربوط به بیماری‌های سخت و بدون‌درمان هستند. دردهای ناشی از بیماری‌های صعب‌العلاج به‌راحتی کاهش نمی‌یابند و تنها پزشکان بیهوشی قادر هستند با فلج موضعی در کلینیک خود، درد بیمار را کمی کاهش دهند. وظیفه دیگر دکتر بیهوشی مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها است. در بخش آی‌سی‌یو معمولا بیماران بدحالی بستری هستند که از لحاظ تنفس و سیستم قلبی عروقی مشکل دارند. این بیماران که با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی، نفس می‌کشند و داروهای خاصی به آنها تزریق می‌شود. نیاز به مراقبت‌های شدیدی دارند و دکتر بیهوشی این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. افراد بستری‌شده در بخش آی‌سی‌یو ممکن است در کما یا در شرف مرگ باشند که در این حالت، عمل احیا توسط متخصصان بیهوشی روی آنها انجام می‌شود تا بیمار از دست نرود. از وظایف دیگر این افراد می‌توان به نقش آنها در اتاق عمل اشاره کرد. در طول جراحی، یک کارشناس بیهوشی در کنار بیمار است و علائم حیاتی او مانند تنفس، ضربان قلب، نوار قلب و فشار خون را به‌طور لحظه‌ای و دقیق بررسی می‌کند. علاوه‌بر آن ، درحین عمل تزریق سرم، خون و انجام تزریقات وریدی برعهده بیمار است. به‌طور کلی وظایف یک دکتر بیهوشی به شرح زیر است:
  • بررسی پرونده بیمار و گرفتن اطلاعات لازم در رابطه با وضعیت او
  • صحبت با بیمار و آرام‌کردن او
  • ارائه توضیحات لازم در رابطه با مشکل بیمار یا عمل جراحی پیش روی او
  • آماده‌کردن بیمار برای جراحی و بیهوشی
  • بیهوش‌کردن بیمار
  • کاهش درد بعد از عمل
  • مدیریت دردهای حاد و مزمن
  • آرام‌کردن یا بیهوش‌کردن برخی از بیماران درحین انجام عملیات خاص پزشکی مانند پرتودرمانی یا رادیولوژی
  • انجام امور لازم برای بیمار در بخش ریکاوری بعد از عمل
باتوجه به وظایف زیادی که این متخصصان دارند، می‌توان گفت که تخصص آنها در بیمارستان‌ها بسیار مهم است اما معمولا کار آنها به چشم نمی‌آید زیرا اکثر اوقات در اتاق عمل مشغول هستند. دکتر بیهوشی از اصلی‌ترین افراد در اتاق عمل است که بدون حضور او، شروع جراحی امکان‌پذیر نیست بنابراین، شغل این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین متخصصان بیهوشی در اصفهان

برای اینکه بتوانید برای درمان بیماری‌ها و کاهش درد خود، یک دکتر بیهوشی باتجربه انتخاب کنید نیاز به تحقیقات بیشتر دراین‌باره دارید. در این بخش به معرفی ۵ نفر از بهترین پزشکان بیهوشی در اصفهان می‌پردازیم تا اگر در این شهر ساکن هستید به آنها مراجعه کنید.
  • اولین متخصص بیهوشی اصفهان که قصد معرفی آن را داریم، دکتر شاهرخ نوری مشکاتی است که در خیابان رودکی اصفهان مطب دارد و مراجعه‌کنندگان زیادی دارد.
  • جناب مرتضی صبوحانیان که مطب ایشان در خیابان شمس‌آبادی قرار دارد و بسیار بااخلاق و باتجربه است.
  • همچنین به‌عنوان یک دکتر بیهوشی می‌توان به دکتر محمدرضا ناظر اشاره کرد که یکی از بهترین و باسابقه‌‌ترین افراد در زمینه بیهوشی است و در خیابان پروین اصفهان مطب دارد.
  • الهه پیمانی فروشانی نفر بعدی در لیست بهترین پزشکان بیهوشی اصفهان است که مهارت بالایی در کاهش درد و درمان بیماران خود دارد. مطب ایشان در خیابان شمس‌آبادی است.
  • کلینیک دکتر کامران کیان‌افراز نیز در خیابان بزرگمهر اصفهان است. این پزشک بسیار معروف بوده و تجربه بالایی در درمان بیماران مختلف دارد.

بهترین متخصصان بیهوشی در مشهد

اگر در مشهد ساکن هستید و قصد یافتن یک دکتر بیهوشی مجرب و کاربلد هستید می‌توانید به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید. در این سایت افراد با جست‌وجوی نام شهر و تخصص مورد نظر خود می‌توانند لیستی از بهترین پزشکان را در اختیار داشته باشند. برای پیداکردن متخصص بیهوشی مشهد لازم است تا به‌وب سایت دکترتو مراجعه کنید. ما در این بخش اسامی ۵ نفر از بهترین پزشکان در مشهد را برای شما آورده‌ایم. شما می‌توانید نام هرکدام از آنها را در وب‌سایت دکترتو جست‌وجو کرده و شماره تماس و آدرس مطب آنها را پیدا کنید. این موارد عبارت هستند از دکتر هادی کابلی که در بلوار احمدآباد مطب دارد، سحر احمدی بنکدار که دارای یک کلینیک در کوهسنگی مشهد است، صدیقه صدیقی نیز در خیابان امامت ۳۴ مشهد مطب دارد، احسان الله فرخی که دارای مطب در بلوار کوثر شمالی است و محمد نعمت شاهی که در خیابان وکیل مشغول به کار است و هر کدام سابقه و مهارت بالایی در تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج دارند.

جمع‌بندی

باتوجه به توضیحاتی که در مورد وظایف دکتر بیهوشی داده شد، می‌توان گفت که وجود این فرد، در اتاق عمل بیمارستان، بسیار مهم است. همان‌طور که گفته‌شد وظایف آنها فقط به بیمارستان خلاصه نمی‌شود و در کلینیک خود فعالیت‌های متفاوتی برای درمان بیماران مختلف انجام می‌دهند. اگر قصد مراجعه به این پزشکان را دارید، بهتر است در سایت دکترتو لیستی از بهترین آنها را در شهر خود پیدا کرده و سپس اقدام به گرفتن نوبت آنلاین کنید. نوبت آنلاین این مزیت را دارد که شما را از سر سالن‌های انتظار مطب‌ها راحت می‌کند و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، زمان مراجعه خود را مشخص کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ