وقتی استفاده از فیلرهای پوستی را متوقف کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

نادر سیاسی
اگر شما هم قصد جوانسازی پوست خود را داشته باشید، احتمالا نام فیلر به گوش‌تان خورده است. تزریق فیلر یکی از روش‌های محبوب جوانسازی پوست محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و امروزه بسیاری از افراد برای رفع چین‌وچروک‌های پوست خود از انواع فیلر پوستی استفاده می‌کنند. البته […]

اگر شما هم قصد جوانسازی پوست خود را داشته باشید، احتمالا نام فیلر به گوش‌تان خورده است. تزریق فیلر یکی از روش‌های محبوب جوانسازی پوست محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و امروزه بسیاری از افراد برای رفع چین‌وچروک‌های پوست خود از انواع فیلر پوستی استفاده می‌کنند.

البته تاثیرات تزریق فیلر دائمی نیست و نتایج تزریق هر فیلر بعد از گذشت مدت زمانی مشخص از بین خواهد رفت. اما در این شرایط باید چه کنیم؟ در صورت توقف استفاده از فیلر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در این مقاله ابتدا مروری کوتاه بر انواع فیلر و میزان ماندگاری آن‌ها خواهیم داشت و سپس به بررسی پاسخ این سوال می‌پردازیم که وقتی استفاده از فیلرهای پوستی را متوقف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ با ما همراه باشید.

انواع فیلر و ماندگاری آن‌ها

در حال حاضر کمپانی‌های تولیدکننده فیلر، محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات منحصربه‌فرد خود را داشته و بر روی رفع نیازهای خاصی تمرکز دارند؛ به همین دلیل شما باید فیلر موردنظرتان را با توجه به ویژگی‌های آن انتخاب کنید.

یکی از این ویژگی‌ها، ماندگاری فیلر محسوب می‌شود که بسته به ماده‌ی اولیه فیلر متغیر است. در واقع اثرات فیلرهای مختلف تا مدت زمان مشخصی باقی می‌مانند و این اثرات دائمی نیستند. در این شرایط شما باید با تزریق مجدد فیلر، نسبت به بازیابی اثرات آن اقدام کنید.

شاید بپرسید که در صورت عدم تزریق مجدد فیلر، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ قبل از پاسخ به این سوال، مروری بر ماندگاری انواع فیلر خواهیم داشت.

فیلر هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)

رایج‌ترین فیلری که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیلر هیالورونیک اسید نام دارد که مزایای آن باعث شده تا این نوع فیلر به انتخابی ایدئال برای جوانسازی پوست تبدیل شود.

البته از آنجایی که هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است، پس از تزریق بدن شروع به جذب آن خواهد کرد و همین مسئله اثرات فیلر را در مدت زمانی نه‌چندان طولانی از بین خواهد برد.

ماندگاری فیلر هیالورونیک اسید بین 6 تا 12 ماه تخمین زده می‌شود و اثرات فیلر بعد از این مدت از بین خواهد رفت.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم (Calcium hydroxylapatite)

این فیلر نیز از ماده‌ای طبیعی به‌نام هیدروکسی آپاتیت کلسیوم تهیه می‌شود که با بدن سازگار بوده و توسط آن جذب خواهد شد.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم به‌طور معمول برای رفع چین‌وچروک‌های نسبتا عمیق استفاده می‌شود و ماندگاری آن نزدیک به 1 سال است.

فیلر پلی متیل متاکریلات (Polymethylmethacrylate)

این فیلر با شبیه‌سازی تولید کلاژن، شادابی را به پوست شما باز خواهد گرداند و ظاهری درخشان به آن خواهد بخشید. ماندگاری این فیلر بین 2 تا 5 سال در نظر گرفته می‌شود که بر اساس عوامل مختلفی متغیر خواهد بود.

فیلر پلی ال لاکتیک اسید (Poly-L-lactic acid)

فیلر پلی ال لاکتیک اسید نیز به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کند که همین عامل نیز باعث اثرگذاری بالای آن شده است. این فیلر از ماندگاری مناسبی برخوردار است و اثرات آن معمولا تا 2 سال قابل مشاهده خواهد بود.

فیلر چربی (Fat Grafting)

در نهایت باید به فیلر چربی اشاره کنیم که با نام پیوند چربی نیز شناخته می‌شود. در این روش چربی از یک قسمت بدن جدا شده و در ناحیه انتخابی تزریق می‌شود تا حجم ازدست‌رفته محل تزریق بازیابی شود.
فیلر چربی ماندگاری زیادی دارد و اثرات آن تا چندین سال باقی خواهد ماند.

پس از توقف استفاده از فیلر پوستی، چه اتفاقی می‌افتد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، فیلرها ماندگاری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و اثرات آن‌ها پس از گذشت این مدت زمان از بین خواهد رفت. در صورتی که شما پس از رفع اثرات فیلر نسبت به تزریق مجدد اقدام نکنید، پوست شما به مرور زمان به شرایط اولیه‌ی خود باز خواهد گشت و شما باید انتظار ظهور مجدد چین‌وچروک‌های پوست‌تان باشید. البته این روند چندین هفته زمان می‌برد و اثرات فیلر به مرور زمان از بین خواهد رفت.

به همین دلیل شما برای بازگشت به شرایط قبلی خود باید کمی منتظر بمانید تا پوست به شکل قدیمی خود بازگشته و تثبیت شود. همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از موارد در صورت توقف مصرف فیلر، پوست شما در مقایسه با قبل از تزریق فیلر، شکلی افتاده‌تر خواهد گرفت.

به‌صورت کلی این‌که بعد از توقف استفاده از فیلرهای پوستی چه اتفاقی برای افراد رخ می‌دهد، به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سن
  • نوع پوست
  • نوع فیلر
  • میزان فیلر
  • نحوه تزریق فیلر و غیره

اگر بعد از توقف مصرف فیلر از شرایط پوست خود راضی نبودید، می‌توانید محصولات پوستی دیگری را جایگزین تزریق فیلر کنید تا زیبایی پوست شما تحت‌تاثیر این موضوع قرار نگیرد.

به‌عنوان مثال استفاده از لیزر یا میکرونیدلینگ به شما کمک خواهد کرد تا پوستی شاداب‌تر داشته باشید. همچنین استفاده از بوتاکس در این شرایط نیز می‌تواند در دستیابی به پوست ایدئال به شما کمک کنید.

بهترین و باکیفیت‌ترین فیلرهای پوستی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین و باکیفیت‌ترین فیلرهای پوستی ایرانی و خارجی به سایت‌های زیر مراجعه کنید:

https://inovosense.com/

https://www.juvederm.com/

https://radiesse.com/

کلام آخر

فیلرهای پوستی به‌عنوان یک راهکار جوانسازی پوست طرفداران زیادی دارد اما باید بدانید که اثر فیلرها دائمی نیست و شما باید در فواصل زمانی مشخص با تزریق مجدد فیلر نسبت به بازیابی اثرات آن اقدام کنید. اما در صورت توقف مصرف فیلر چه اتفاقی برای پوست رخ می‌دهد؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی وابسته است که در این مقاله به بررسی مهمترین آن‌ها پرداختیم تا شما تصمیم نهایی خود را با توجه به این مسئله اتخاذ کنید. توجه به این نکته باعث خواهد شد تا شما برای مدت زمان طولانی‌تری از پوست درخشان خود لذت ببرید و با تجربه‌ی کمترین عوارض جانبی، پوستی شاداب داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ