خواص جینسینگ برای مردان

نادر سیاسی
جینسینگ یک گیاه محبوب و بومی جنوب شرق آسیا است که به دلیل خواص فراوانی که دارد استفاده از آن در دهه های اخیر در تمام دنیا رواج پیدا کرده و داروهای گیاهی فراوانی هم از آن تولید شده است. در این مطلب به ارائه خواص جینسینگ برای مردان پرداخته ایم. مقدمه | جینسینگ چیست؟ […]

جینسینگ یک گیاه محبوب و بومی جنوب شرق آسیا است که به دلیل خواص فراوانی که دارد استفاده از آن در دهه های اخیر در تمام دنیا رواج پیدا کرده و داروهای گیاهی فراوانی هم از آن تولید شده است. در این مطلب به ارائه خواص جینسینگ برای مردان پرداخته ایم.

مقدمه | جینسینگ چیست؟

جینسینگ، گیاهی چند ساله با ریشه های گوشتی، قرن هاست که در طب سنتی به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر، به عنوان یک درمان طبیعی برای مسائل مختلف سلامتی، به ویژه برای سلامت مردان، محبوبیت پیدا کرده است. هدف این مقاله به طور خاص به بررسی مزایا و خواص جینسینگ برای مردان و روشن کردن کاربرد های آن است. همچنین در ادامه به معرفی برخی از انواع محصولات جنسی مردان جاوی گیاه جینسینگ می پردازیم. C:\Users\ksc.mr abbasi\Desktop\جین-سنگ-سفید1.jpg ترکیب غذایی گیاه جینسینگ جینسینگ حاوی انواع ترکیبات فعال از جمله جین سنوزیدها، پلی ساکاریدها، پپتیدها و اسید های چرب است. تصور می شود که این ترکیبات به خواص دارویی این گیاه کمک می کنند. از نظر درشت مغذی ها، جینسینگ کالری کمی دارد و مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات، پروتئین یا چربی را تامین نمی کند. با این حال، سرشار از ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. جینسینگ حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B1، B2 و B12 و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و پتاسیم است.

خواص جینسینگ برای مردان

در اینجا به برخی از خواص کلیدی جینسینگ در رابطه با سلامت مردان می پردازیم:

سلامت جنسی

خواص جینسینگ برای مردان به طور سنتی برای حمایت از سلامت جنسی و شادابی مردان است. جینسینگ دارای خواص تقویت کننده جنسی است و بطور بالقوه می تواند به بهبود نعوظ و عملکرد جنسی کمک کند. محققان معتقدند جینسینگ با افزایش تولید اکسید نیتریک که می تواند به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون به عنوان عاملی کلیدی در عملکرد نعوظ کمک کند، موجب این اثر می شود. عصاره جینسینگ به حفظ پاسخ های نعوظ طبیعی کمک می کند و زمان بهبودی بین نعوظ را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مکمل جینسینگ بدون عوارض جانبی جدی، اختلال نعوظ و رضایت جنسی را بهبود می بخشد.

سطح تستوسترون

تستوسترون هورمون جنسی اصلی مردانه است و نقش مهمی در جنبه های مختلف سلامت مردان از جمله توده عضلانی، تراکم استخوان و میل جنسی دارد. مطالعات نشان داده اند که یکی از فواید جینسینگ، حمایت از سطح تستوسترون سالم است. یک مطالعه 12 هفته ای روی انسان نشان داد که مکمل جینسینگ به طور قابل توجهی سطح تستوسترون کل را در مردان سالم افزایش می دهد. سابقه طولانی استفاده از جینسینگ به عنوان یک ماده مقوی جنسی نشان می دهد که این گیاه می تواند از تولید تستوسترون سالم و نشاط مردانه حمایت کند. اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات آن در این زمینه مورد نیاز است و این مورد نیز جز خواص جینسینگ برای مردان طبقه بندی می شود. قرص جینسو یکی از محصولات تولید شده از جینسینگ است که در داروخانه آنلاین درمانگیاه در دسترس شما قرار دارد. C:\Users\ksc.mr abbasi\Desktop\جینسو.jpg

انرژی و استقامت

جینسینگ یک آداپتوژن است که با خستگی فیزیکی و ذهنی مقابله می کند تا سطح انرژی را افزایش دهد و به تاخیر در شروع خستگی در حین ورزش و افزایش ظرفیت استقامت کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که عصاره جینسینگ عملکرد ورزشی را در دوچرخه سواران و دوندگان بهبود می بخشد و به آنها اجازه می دهد طولانی تر یا با شدت بیشتری ورزش کنند.

عملکرد شناختی

برخی تحقیقات فواید جینسینگ در حوزه شناختی از جمله اثرات آن بر وضوح ذهنی، تمرکز و حافظه را بررسی کرده اند. این ویژگی ها ممکن است برای مردانی که به دنبال حمایت از عملکرد شناختی خود با افزایش سن هستند، جالب باشد.

مدیریت استرس

مدیریت استرس یکی دیگر از خواص جینسینگ برای مردان است. اعتقاد بر این است که جینسینگ به عنوان یک آداپتوژن به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود و بهزیستی کلی بدن را ارتقا دهد. مردانی که با سطوح بالایی از استرس مواجه هستند، چه ناشی از کار، زندگی شخصی یا عوامل دیگر، ممکن است خواص تطبیق ‌زایی جینسینگ را بسیار مفید بدانند.

پشتیبانی از سیستم ایمنی

جینسنگ عملکرد کلی ایمنی و دفاع را از طریق تعدیل سلول های ایمنی کلیدی، آنتی بادی ها، سیتوکین ها و سیستم مکمل تقویت می کند. این فرایند باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی سالم در برابر عوامل بیماری زا می شود. برخی شواهد نشان می دهد که جینسینگ به دلیل داشتن ترکیبات تعدیل کننده ایمنی قوی می تواند طول مدت و شدت بیماری هایی مانند سرماخوردگی را کاهش دهد.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

تصور می شود که ترکیبات فعال موجود در جینسینگ دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند به مزایای سلامت کلی آن کمک کند. با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، جینسینگ به محافظت از مردان در برابر بیماری های مزمن مختلف کمک می کند و موجب طول عمر بدن می شود.

انواع جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. جینسنگ آسیایی (Panax ginseng) و جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius) به طور گسترده شناخته شده‌اند. جینسنگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) گیاه دیگری است که گاهی اوقات به عنوان جینسنگ شناخته می شود، اگرچه از نظر گیاه شناسی با جینسنگ واقعی مرتبط نیست. هر نوع جینسینگ ممکن است ترکیبات شیمیایی و مزایای سلامتی کمی متفاوت داشته باشد.

جینسینگ آسیایی

جینسنگ آسیایی که به نام جینسنگ کره ای یا جینسنگ پاناکس نیز شناخته می شود، بومی مناطق کوهستانی آسیای شرقی از جمله چین و کره است. قرن هاست که در طب سنتی چینی و کره ای استفاده می شود. جینسنگ آسیایی بیشتر به دو دسته جینسنگ سفید و جینسنگ قرمز طبقه بندی می شود. جینسینگ سفید در مجاورت هوا خشک می شود، در حالی که جینسینگ قرمز قبل از خشک شدن بخارپز می شود. هر دو نوع به دلیل ویژگی ‌های سازگاریشان ارزشمند هستند و برای حمایت از سرزندگی، عملکرد فیزیکی و ذهنی و رفاه کلی بدن استفاده می ‌شوند.

جینسینگ آمریکایی

جینسنگ آمریکایی بومی آمریکای شمالی، به ویژه شرق ایالات متحده و بخش هایی از کانادا است. سابقه طولانی استفاده سنتی در میان قبایل بومی آمریکا دارد و به دلیل مزایای سلامتی آن به خصوص به علت خواص جینسینگ برای مردان بسیار ارزشمند است. جینسینگ آمریکایی اغلب برای تقویت نشاط، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و رفع نگرانی های مختلف سلامت استفاده می شود. همچنین در اشکال مختلف از جمله ریشه کامل، پودر و عصاره موجود است و معمولاً در دارو های گیاهی و مکمل های غذایی استفاده می شود.

جینسنگ سیبری

جینسنگ سیبری که با نام Eleuthero نیز شناخته می‌شود، گونه ‌ای گیاهی متفاوت از جینسنگ واقعی است، اما به دلیل خواص مشابه گاهی اوقات به عنوان جینسنگ سیبری نیز شناخته می‌شود. بومی جنگل های روسیه، چین، ژاپن و کره است. جینسینگ سیبری به طور سنتی در طب روسی و چینی برای افزایش استقامت، حمایت از انعطاف پذیری در برابر استرس و افزایش سرزندگی کلی استفاده می شود. اغلب به عنوان یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود و برای رفع خستگی، بهبود عملکرد فیزیکی و حمایت از عملکرد سیستم ایمنی استفاده می شود. منبع: درمانگیاه
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ