با این رژیم غذایی کم کالری و سیر کننده تا عید لاغر شوید

alodoctoradmin2
اگر کالری غذا مصرف نشود، پیامدهای زیادی برای سلامت و تناسب‌اندام ما خواهد داشت، اما با مصرف خوراکی‌های کم کالری و سیر کننده از این پیامدها پیشگیری می‌کنیم. به مقدار انرژی موجود در غذاها کالری می‌گوییم، که این انرژی خرج متابولیسم بدن و سوخت و ساز ناشی از فعالیت‌های ما می‌شود. بیشتر اوقات ما کالری […]

اگر کالری غذا مصرف نشود، پیامدهای زیادی برای سلامت و تناسب‌اندام ما خواهد داشت، اما با مصرف خوراکی‌های کم کالری و سیر کننده از این پیامدها پیشگیری می‌کنیم. به مقدار انرژی موجود در غذاها کالری می‌گوییم، که این انرژی خرج متابولیسم بدن و سوخت و ساز ناشی از فعالیت‌های ما می‌شود. بیشتر اوقات ما کالری زیادی را جذب می‌کنیم، اما به اندازه لازم کالری مصرف نمی‌کنیم.

صرف غذا‌های کم کالری و سیر کننده یکی از بهترین راه‌ها برای لاغری راحت و داشتن تناسب اندام است. کالری غذا اگر مصرف نشود برای سلامت و تناسب‌اندام ما پیامد‌های زیادی دارد، با مصرف خوراکی‌های کم کالری و سیر کننده از این پیامد‌ها پیشگیری می‌کنیم. به مقدار انرژی موجود در غذا‌ها کالری می‌گوییم، این انرژی خرج متابولیسم بدن و سوخت و ساز ناشی از فعالیت ما می‌شود. ما بیشتر اوقات کالری زیاد جذب می‌کنیم، اما به اندازه لازم کالری مصرف نمی‌کنیم و بنابراین چاق می‌شویم. پس مصرف غذای کم کالری که ما را سیر کند در تناسب اندام و سلامت ما نقش مهمی دارد، اما پیش از آن که اسم غذا‌های کم کالری را مرور کنیم باید چند نکته را بدانیم تا دید بهتری به موضوع داشته باشیم.

غذا چقدر آب، فیبر و پروتئین دارد؟

هنگامی که ما به دنبال غذا‌های کم کالری هستیم تا احساس سیری کنیم، سه سوال کلیدی وجود دارد که بایدآن‌ها را در نظر بگیریم.

غذا حاوی چه مقدار آب است؟

آب فاقد کالری است و با نوشیدن آب یا مصرف مواد غذایی با محتوای آب بالا، بدون مصرف کالری اضافی احساس سیری می‌کنیم. فیبر حجم می‌دهد، فضا را اشغال و روند هضم را کند می‌کند، در نتیجه پرخوری ما را کاهش می‌دهد. غذا حاوی چه مقدار پروتئین است؟

پروتئین با کاهش گرلین، هورمون گرسنگی، به ما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری با غذای کمتر احساس سیری کنیم. حالا ۱۶ خوراکی کم کالری را که سیر‌کننده هستند به شما معرفی می‌کنیم:
سیب

این میوه پر از فیبر در رتبه بالایی در شاخص سیری غذا‌های رایج قرار دارد و در رتبه پایین‌تر از پرتقال قرار می‌گیرد.

اسفناج

شما می‌توانید مقدار زیادی اسفناج را به عنوان پایه یک سالاد خوشمزه بدون افزودن کالری زیاد میل کنید، زیرا این سبزی قوی با تامین فیبر و آب باعث سیری شما می‌شود.

لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین و کالری و چربی کم، راهی خوشمزه برای سیر ماندن است.

توت

انواع توت‌ها مانند تمشک، زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که به دنبال میوه‌های کم کالری و سیر کننده‌اند.

کلم بروکلی

این سبزی سرشار از فیبر و کم کالری است و با داشتن ویتامین‌های A، C، E، K، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیم به عنوان یک غذای فوق‌العاده برای مبارزه با سرطان در نظر گرفته می‌شود.

خیار، کرفس و هویج

این سبزیجات پر از آب و فیبر را می‌توان به صورت خام یا با کمی هوموس مصرف کرد. به علاوه با مصرف این سبزیجات، ویتامین‌های A، C، K و پتاسیم دریافت خواهید کرد.

تخم مرغ

کسانی که صبحانه پروتئینی بیشتری می‌خورند در طول روز کمتر گرسنه می‌شوند و تولید هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، تخم مرغ منبع عالی ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های A، D، E و K اس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ