برای کاهش خطر حمله قلبی خود، هر روز باید این فعالیت را انجام دهید.

alodoctoradmin2
تغییراتی که فوراً می‌توانید در پیش بگیرید و بهبودی در خطر حمله قلبی خود ایجاد کنید، اعتماد به یک رژیم غذایی سالم است. این رژیم باید شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی باشد. اعتماد به یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی قلب، با کاهش میزان چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس، سدیم، و […]

تغییراتی که فوراً می‌توانید در پیش بگیرید و بهبودی در خطر حمله قلبی خود ایجاد کنید، اعتماد به یک رژیم غذایی سالم است. این رژیم باید شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی باشد. اعتماد به یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی قلب، با کاهش میزان چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس، سدیم، و قند‌های تصفیه شده همراه است که به طریق قابل توجهی خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

سالانه بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده دچار حمله قلبی می‌شوند. در واقعیت امر رقم واقعی ممکن است بسیار بیش‌تر باشد، زیرا کارشناسان تخمین می‌زنند که حداقل نیمی از حملات قلبی ممکن است “بی‌صدا” باشند بدان معنا که فرد ممکن است علائم اندکی داشته باشد و در نتیجه احتمالا به دنبال درمان پزشکی خواهد بود. همه حملات قلبی چه با صدا و چه بی صدا می‌توانند به قلب شما آسیب برسانند و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی تان باشند. بنابراین، بدیهی است که شما می‌خواهید برای جلوگیری از آن رویداد جدی پزشکی هر کاری که ممکن است انجام دهید.

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای تضمین این که هرگز دچار حمله قلبی نخواهید شد وجود ندارد کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید (و از انجام آن‌ها اجتناب کنید) که به میزان قابل توجهی خطر حمله قلبی را در شما کاهش می‌دهد.

بزرگترین عوامل خطر برای حمله قلبی

عوامل خطر اصلی قابل اصلاح یا قابل درمان را می‌توان این گونه فهرست کرد:

توجه به سطح کلسترول: شما باید اعداد کلسترول و خطر مرتبط با کلسترول LDL بالا را درک کنید. مهم است که در مورد گزینه‌های درمانی با پزشک خود صحبت کنید و در صورت افزایش سطح کلسترول گزینه‌هایی را برای کاهش کلسترول را در نظر بگیرید.

در مورد چاقی مراقب باشید: حفظ وزن سالم با شاخص توده بدنی (BMI) ۲۰ تا ۲۵ توصیه می‌شود.

دیابت: در مورد دیابت یا پیش دیابت باید HbA۱c کمتر از ۵.۶ را هدف قرار دهید.

فشار خون: در مورد فشار خون در حالت ایده آل فشار خون شما باید در محدوده ۸۰/۱۲۰ یا کم‌تر باشد.

عادات سبک زندگی از نکات مهم دیگر است که شامل مواردی مانند استعمال دخانیات، رژیم غذایی، ورزش و نوشیدن مشروبات الکلی می‌شود.

هم چنین برخی از عوامل خطر وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. این موارد علاوه بر سن و جنسیت عبارتند از:

سابقه خانوادگی: داشتن سابقه سکته قلبی در خانواده خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

افزایش سطح لیپوپروتئین: در حال حاضر غیر قابل تغییر است، اما وضعیت فعلی ممکن است با معرفی دارو‌های اصلاح‌کننده لیپوپروتئین تغییر کند.

به گفته متخصصان قلب یک عادت روزانه می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد

یکی از تغییراتی که می‌توانید ایجاد کنید و می‌تواند بلافاصله خطر حمله قلبی شما را بهبود بخشد پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. این رژیم غذایی باید شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی باشد. اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای قلب با میزان پایین چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس، سدیم و قند‌های تصفیه شده می‌تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

توصیه می‌شود هر بشقاب وعده غذایی حاوی نصف میوه، سبزیجات، حبوبات، یک چهارم پروتئین بدون چربی برای مثال ماهی یا توفو (پنیر سویا) و یک چهارم غلات کامل باشد. مواد به کار رفته در تهیه غذا باید رنگارنگ باشند (به ویژه در مورد سبزیجات)، تازه باشند، در کم‌ترین میزان ممکن فرآوری شده باشند و سدیم (نمک) کمی داشته باشند. با این دستورالعمل برای تغذیه سالم می‌توانیم سعی کنیم رژیم‌های دَش و یا  مدیترانه‌ای را که هر دو مفید برای سلامت قلب محسوب می‌شوند در زندگی خود بگنجانیم.

تغییرات دیگری که می‌توانید برای کاهش خطر حمله قلبی ایجاد کنید

علاوه بر بهبود رژیم غذایی تغییرات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در عادات روزانه خود ایجاد کنید که می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

ورزش

اکثر مردم نیاز به تحرک بیش تری دارند و توصیه می‌شود افراد در اکثر روز‌ها باید ۳۰ دقیقه ورزش با هدف ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته انجام دهید.

استعمال دخانیات را ترک کرده و مصرف مشروبات الکلی را محدود کنید

توصیه‌ها صرفا به آن چه می‌خوریم مربوط نمی‌شود بلکه به آن چه نمی‌خوریم یا مانند سموم داخل بدن مان نمی‌ریزیم نیز مربوط می‌شود. توصیه می‌شود برای حفظ سلامت قلب مصرف مشروبات الکلی را ترک کیند و اگر قادر به انجام این کار نیستید بیش از یک یا دو لیوان نوشیدنی در هفته مصرف نکنید. هم چنین، توصیه می‌شود از اسعمال دخانیات خودداری کنید. استعمال دخانیات باعث فعال شدن التهاب درون بدن می‌شود که در نهایت می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

مدیریت استرس را بیاموزید

استرس مزمن می‌تواند برای قلب شما مضر باشد. چیز‌هایی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند تا اصطلاحا خنک شوید مانند تنفس عمیق یا سرگرمی ها.

به اندازه کافی خوابیدن

استراحت کافی می‌تواند از بسیاری جهات برای تان مفید باشد از جمله حمایت از سلامت قلب. هفت تا نه ساعت خواب شبانه برای اکثر بزرگسالان ضروری است. ما به خواب باکیفیت نیاز داریم بنابراین باید بعد از تاریکی هوا از استفاده از صفحه نمایشگر در زمان نزدیک به خواب خودداری ورزید و سعی کنید یک برنامه روتین داشته باشید. هم چنین، اگر خروپف می‌کنید توصیه می‌شود مورد غربالگری آپنه خواب قرار گیرید.

امتیاز ریسک خود را بدانید

دانستن این که کدام یک از عوامل پرخطر را باید بهبود بخشید می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات مثبتی ایجاد کنید. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا و سازمان جهانی بهداشت ۸۰ درصد حملات قلبی و سکته‌های مغزی با اتخاذ یک سبک زندگی سالم و درمان عوامل خطر که به عنوان ۸ بخش ضروری زندگی معرفی شده اند قابل پیشگیری هستند. هر فردی باید امتیاز خود را در مورد رعایت آن اصول هشت گانه محاسبه کرده و یک نسخه سبک زندگی شخصی برای چگونگی بهبود این امتیاز دریافت کند. خبر خوب آن است که انجام تنها چند تغییر نسبتا اساسی و در عین حال بسیار مهم می‌تواند به طور چشمگیری سلامت قلب شما را بهبود بخشد و خطر حمله قلبی را کاهش دهد.  تغییر آسان سبک زندگی که در زندگی گنجانده شده می‌تواند تاثیر زیادی بر مسیر بیماری قلبی بگذارد.

این قطاری است که روی یک ریل حرکت می‌کند. از نظر آماری با توجه به این که بیماری قلبی یک بحران بهداشتی پیشرو در سراسر جهان است ما می‌دانیم قطار به کجا می‌رود. با این وجود، ایجاد تغییرات کوچک در مسیر قطار در اوایل زندگی می‌تواند قطار را به مقصدی کاملا متفاوت هدایت کند. اعداد خود را بدانید تا ریسک خود را بدانید و بتوانید آن را تغییر دهید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ