بیماری التور چیست؟

بیماری التور چیست؟با هم در این مطلب بخوانیم.

بیماری التور چیست؟

بیماری التور یا وبا یک بیماری جدید و شایع در میان زائران کربلا می باشد.بیماری التور که به تازگی در میان افرادی که از کربلا بازگشته اند دیده شده است یک بیماری مسری محسوب می شود که بهداشت در باره بیماری التور به عنوان یک بیماری شایع بین زائرین کربلا به صورت جدی توصیه هایی نموده است.بیماری التور که به بیماری کربلایی ها نیز اکنون نسبت داده میشود بیماری خطرناکی است که باید مورد توجه و درمان قرار بگیرد.بیماری التور برای فرد و نزدیکان فرد مبتلا می تواند خطرساز باشد.بنابرین نه تنها زائران کربلا بلکه نزدیکان این افراد نیز باید موارد و توصیه های پزشکی  وبهداشتی را رعایت نمایند.

علایم بیماری وبا (التور )  چیست ؟

 یک بیماری واگیر عفونی است که فقط در انسان ایجاد بیماری می کند.

این بیماری معمولاً از طریق آب یا غذای آلوده به مدفوع منتقل می شود.

بیماران وبایی به طور مشخص دچار اسهال آبکی حاد همراه با کم آبی بدن می شوند.

علائم بیماری بعد از یک تا سه روز در بدن بصورت اسهال (بدون درد شکمی) که بتدریج تعداد دفعات زیاد و بصورت آبکی می شود به همراه استفراغ و دردها در پاها،  ظاهر می شود .

 به علت از دست دادن آب بدن ، فرد دچار شوک و در صورت عدم درمان منجر به مرگ می شود .

علت مبتلا شدن کربلایی ها به التور چیست؟

یکی از راه های انتقال بیماری التور به انسان استفاده از آب و یا غذای آلوده می باشد.به همین علت زائرین کربلا ممکن است به صورت نا خواسته از مواد ناسالم و آلوده استفاده نموده باشند که به علت مسری بودن بیماری التور یا وبا سایرین را نیز درگیر این بیماری کرده باشند.

راهکار های مقابله با بیماری التورو یا وبا:

در صورتیکه در نزدیکی و یا اقوام شما فردی به تازگی از کربلا بازگشته است و یا به دیدار افرادی که از کربلا آمده اند رفته است بهتر است موارد و توصیه های پزشکی را رعایت فرمایید.

از دست دادن و یا روبوسی با این افراد خود داری نموده و دست های خود را به طور مرتب و تمیز شستشو دهید

هشدار جدی احتمال بروز التور:

در صورت دیده شدن موارد اسهال در بیماران با سابقه سفر به کربلا، انجام آزمایش التور و گزارش فوری و تلفنی به شبکه های بهداشت و درمان ضروری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ