آیا ته دیگها سرطان زا هستند؟

alodoctoradmin2
آیا میتوانیم با خیال راحت ته دیگ بخوریم یا باید نگران باشیم؟ به گفته یکی از مسئولان در مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم‌پزشکی یزد، به‌طور کلی خطر سرطان‌زایی بر اثر حرارت بیش از حد در همه انواع ته‌دیگ‌ها وجود دارد. اصلا یک عده از محققان کارشان این است که هر چند وقت […]

آیا میتوانیم با خیال راحت ته دیگ بخوریم یا باید نگران باشیم؟ به گفته یکی از مسئولان در مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم‌پزشکی یزد، به‌طور کلی خطر سرطان‌زایی بر اثر حرارت بیش از حد در همه انواع ته‌دیگ‌ها وجود دارد.

اصلا یک عده از محققان کارشان این است که هر چند وقت یک‌بار کشف کنند که کدام‌یک از خوراکی‌هایی که ما برایش جان می‌دهیم، قرار است عامل کدام سرطان باشد. حالا هم این دانشمندان گفته‌اند که «ته دیگ» سرطان زاست! سازمان جهانی بهداشت شیوع انواع سرطان‌ها در کشورهای مختلف را مشخص کرده است.

یکی از مسئولان در مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم‌پزشکی یزد، گفته که به‌طور کلی خطر سرطان‌زایی بر اثر حرارت بیش از حد در همه انواع ته‌دیگ‌ها وجود دارد؛ البته خطر سرطان‌زایی و ناباروری بر اثر طبخ نامناسب ته‌دیگ سیب‌زمینی، بیشتر از ته‌دیگ نان یا ته‌دیگ برنج است. او توصیه کرده تا جایی که امکان دارد از روش‌های پخت کند و آرام مانند آب‌پز کردن یا بخارپز کردن استفاده کنید تا ترکیبات سمی حین پخت و فرآوری در آن آزاد نشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ