با این قرص‌ها پیری را شکست دهید

دانشمندان می‌گویند قرص‌هایی که برای متوقف‌کردن چین و چروک تجویز می‌شوند، می‌تواند کلیدی برای شکست پیری باشد.

دانشمندان می‌گویند قرص‌هایی که برای متوقف‌کردن چین و چروک تجویز می‌شوند، می‌تواند کلیدی برای شکست پیری باشد.

به گزارش دیلی اکسپرس دانشمندان در پیشرفتی چشمگیر دریافتند که عمر طولانی‌تر به خاطر افزایش فعالیت ژن‌هایی است که هم کولاژن – که باعث می‌شود چهره‌ی فرد جوان‌تر به نظر برسد  و هم دیگر پروتئین‌هایی را که در ماتریس برون‌یاخته‌ای وجود دارند، تولید می‌کند. اسکلت‌بندی آن‌ها از بافت‌ها، اندام‌ها و استخوان‌ها حمایت می کند، این تحقیق روی کرم آزمایشگاهی کوچکی به نام سی الگانس انجام شد و در آن روی استراتژی‌هایی که به خاطر افزایش چرخه عمر شناخته می‌شوند، تمرکز شد، از جمله محدودیت کالری و استفاده از آنتی‌بیوتیک ماکرولید.

دکتر کیث بلکول، از مرکز دیابت جوسلین که بخشی از دانشکده پزشکی هاروارد در آمریکاست گفت که هرگونه مداخله در طول عمری که ما مشاهده کردیم فعالیت کولاژن و دیگر ژن‌های ماتریس برون‌یاخته‌ای را افزایش داد و تغییر وضعیت ماتریس‌های برون‌یاخته‌ای را تقویت کرد.

دکتر بلول گفت ممکن است این مکانیسم مناسب انسان‌ها نیز باشد. این اولین بار بوده که دانشمندان این امکان را بررسی کرده‌اند که تغییر وضعیت ماتریس‌های یاخته‌ای به جای محافظت و بازتولید سلول‌ها مانع پیری شود.

تیم تحقیق گفتند این تحقیق شاید منجر به تولید محصولات آرایشی شود که سلامت عمومی را تقویت می‌کنند و همچنین داروهای پیری تولید شود که مانع پیشرفت بیماری‌های مزمن مربوط به سن و سال شود. دکتر بلکول گفت زیبایی درونی، قدرتمندترین زیبایی است و افراد باید بخواهند که درون‌شان جوان به نظر برسد.

دومین نابغه جهان روزانه ۵۰ قرص می‌خورد

(منبع: msn)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ