می خواهید با روش های خطرناک کاهش وزن آشنا شوید؟

همه ما می دانیم برای کم کردن چند کیلوگرم باید از مسیری وارد شویم که به صورت آهسته و مرحله به مرحله از وزن خود کاسته و سلامتی خود را حفظ کنیم

در پروسه کاهش وزن  اکثر مردم صبور نیستند و می خواهند یک مسیرسریع را برای کاهش وزن پیدا کنند که معمولا خطرناک است. درست است که رژیم های سخت و شدید باعث کاهش وزن می شوند اما به دنبال آن زندگی هم از دست می رود.

مدررها

مدررها جزو داروهایی هستند که باعث افزایش تولید ادرار می شود. آنها در واقع وزن شما را کم نمی کنند، بلکه باعث از دست رفتن آب بدن تان می شوند. در پاسخ به از دست دادن بیش از حد آب از طریق ادرار، بدن بعد از چند روز دوباره آب را در خود ذخیره می کند. کم آبی در بدن معمولا در نتیجه استفاده از ادرار آورها ایجاد می شود که به دنبال آن آب و الکترولیت های حیاتی مانند روی از بدن دفع می شوند که برای فعالیت های مناسب قلب ،کلیه و کبد مورد نیاز است.

مسهل ها

مسهل ها باعث تخلیه روده بزرگ می شوند که تأثیر کمی روی کاهش وزن دارند، زیرا عمده جذب مواد مغذی در روده کوچک انجام می شود و همانند ادرار آورها چون باعث دفع مقادیر بالایی از آب در بدن می شوند، شما احساس لاغر شدن می کنید. مصرف مکرر مسهل ها تأثیرات ناخوشایندی به وجود می آورند. بر هم خوردن تعادل الکترولیت ها، کم آبی، یبوست، اسهال های خونی، دردهای شکمی شدید، استفراغ و تهوع از تأثیرات مضر این داروها هستند.

شربت ایپکا

افراد آشنا با مواد دارویی می دانند که شربت ایپکا برای ایجاد استفراغ در افرادی است که سم خورده اند. معمولا زنان مبتلا به بولیمیا از این شربت برای ایجاد استفراغ استفاده می کنند. این شربت باعث ایجاد آریتمی یا نامنظم شدن ضربان قلب، دردهای قفسه سینه، مشکلات تنفسی، افزایش ضربان قلب، ایست قلبی، شوک و کما می شود.

داروهای رژیمی

داروهایی مانند زینکال که حاوی کافئین هستند و باید تحت نظر پزشک مصرف شوند، سیستم اعصاب مرکزی بدن را تحریک کرده و تاثیرشان مانند آمفتامین ها است.

برخی از عوارض مصرف این نوع داروها عبارتند از:

افزایش فشار خون، بی خوابی، بیش فعالی، خستگی، سرگیجه، تپش قلب، نوسان ضربان قلب، سردرد، تهوع، خشکی دهان، حملات قلبی، سکته، تاری دید، تب، عفونت های ادراری، ریزش مو، احساس گرفتگی در قفسه سینه، احساس خارش دست و پا، حرکات ناسالم دستگاه گوارش و…

منبع: قدس آنلاین

مطلب مرتبط:

رژیم‌های غذایی مرگبار

سریع ترین راه برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ