رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت چهارم)

الو دکتر: کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام می‌شود بنابراین رژیم غذایی باید به گونه‌ای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید.

این روزها رژیمهای غذایی کاهش وزن رواج زیادی پیدا کردهاند. این رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و معمولا با هم تفاوت زیادی دارند اما شما قرار نیست به هر قیمتی وزن کم کنید. خیلی از این رژیمها در برابر کاهش وزن صدماتی هم به بدن شما وارد میکنند. کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام میشود بنابراین رژیم غذایی باید به گونهای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید تا بتوانید روشهای خطرناک را تشخیص دهید.

اشتباه پنجم: قرصهای لاغری

میانبری بی سرانجام

قرصهای لاغری موجود در بازار معمولاً به 3 شکل عمل میکنند. در مرحله اول جذب چربی را در روده مختل میکنند که به این وسیله باعث میشوند بسیاری از ویتامینهای محلول در چربی به بدن نرسد و بدن با پیری پوست و کمبود ویتامین مواجه شود. این قرصها از این طریق میتوانند به روده هم آسیب برسانند. روش دوم بالا بردن متابولیسم بدن است. این کار که معمولا با ایجاد پرکاری کاذب تیروئید انجام میشود باعث میشود متابولیسم طبیعی بدن کند شده و بازگشت آن به حالت اول ممکن نباشد. در این صورت یا شما باید همیشه قرص مصرف کنید یا با کند شدن متابولیسم بدن احساس خستگی میکنید و کنترل وزن در آینده برایتان دشوار خواهد بود. بعضی از این قرصها هم به شما حس پری کاذب میدهند و اشتها را از بین میبرند. این روش هم علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه گوارش باعث ضعف عمومی بدن شما خواهد شد بنابراین بهتر است به جای مصرف این قرصها و روشهای غیر علمی و برگشتپذیر به فکر راه بهتری برای کاهش وزن خود باشید.

به دلیل اینکه استفاده از این رژیمبلند مدت نیست، شما با ترک آن و بازگشت به روش تغذیه سابق خود، وزنی که از دست دادهاید را به سرعت باز خواهید یافت.

رژیمهای غذایی مرگبار(قسمت اول)

رژیمهای غذایی مرگبار(قسمت دوم)

رژیم های غذایی مرگبار(قسمت سوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ