توصیه دکتر مائو به خوردن وعده‌های غذایی منظم و به موقع

در روز 5 وعده غذای کوچک بخورید: خوردن 3 وعده غذایی یک عادت فرهنگی در سراسر جهان است. خوردن وعده‌های کوچک و منظم غذا برای دادن شانس جذب کامل به سیستم گوارشی امری بسیار پسندیده است. وقتی چهار یا پنج بار در روز غذاهای کوچک می‌خورید، در کل مدت روز جریانی یکنواخت از مواد مغذی، قند خون و انرژی را به بدن خود می‌فرستید.

مجله سیب سبزدر روز 5 وعده غذای کوچک بخورید: خوردن 3 وعده غذایی یک عادت فرهنگی در سراسر جهان است. خوردن وعده‌های کوچک و منظم غذا برای دادن شانس جذب کامل به سیستم گوارشی امری بسیار پسندیده است. وقتی چهار یا پنج بار در روز غذاهای کوچک می‌خورید، در کل مدت روز جریانی یکنواخت از مواد مغذی، قند خون و انرژی را به بدن خود می‌فرستید. خوردن به این شیوه فشار بسیار کمی به سیستم‌های گوارشی و سوخت و ساز وارد می‌سازد. نکته قابل تامل دیگر این است که چند بار خوردن در طول روز شما را از بیش از حد گرسنه شدن و پرخوری در وعده بعدی در امان نگه می‌دارد.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

دیرغذا خوردن باعث چاقی می‌شود
این گفته معروف که «آنچه می‌خورید را خودتان انتخاب می‌کنید» درست است، اما زمان غذا خوردن نیز فاکتور بسیار بااهمیتی است. بدن انسان از یک ریتم شبانه‌روزی پیروی می‌کند، به همین دلیل، خوردن میزان غذاهای یکسان در وعده‌های صبحانه و ناهار فرآیندهای متفاوتی نسبت به زمانی که در وعده شام خورده شود، دارد. پژوهش‌ها حاکی از آن است که وقتی بیشتر پروتئین و چربی روزانه خود را در وعده صبحانه میل کنید، باعث کم کردن وزن و کسب انرژی بیشتر می‌شود اما خوردن همین چیزها در وعده شام سبب افزایش استعداد اضافه وزن، افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی می‌شود. به عنوان یک قانون کلی، پیشنهاد می‌کنم آخرین وعده غذایی روز را ساعت 7 تا 8 شب میل کنید و همیشه این عبارت شایسته را که «دیر وقت خوردن باعث چاقی می‌شود» را به خاطر داشته باشید.
از غذای خود لذت ببرید! عمری طولانی و زندگی‌ای پایدار و شاد داشته باشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ