راه‌های پیشگیری از موخوره

1- بهترین راه برای پیشگیری از موخوره این است که هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید. 2- کم آبی یکی علت‌های ایجاد موخوره است، بنابراین آب فراوان بنوشید. 3- ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می‌شوند، از شامپوهایی که در آنها الکل به کار رفته است، استفاده نکنید. 4- برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو و ایجاد موخوره می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌های از جنس طبیعی استفاده کنید، در ضمن موهای‌تان را به آرامی شانه و از برس زدن‌های خشن خودداری کنید.

مجله سیب سبز: 1- بهترین راه برای پیشگیری از موخوره این است که هر چند وقت یک بار موهای خود را کمی کوتاه کنید.

2- کم آبی یکی علت‌های ایجاد موخوره است، بنابراین آب فراوان بنوشید.

3- ترکیبات حاوی الکل نیز سبب موخوره می‌شوند، از شامپوهایی که در آنها الکل به کار رفته است، استفاده نکنید. 

4- برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو و ایجاد موخوره می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌های از جنس طبیعی استفاده کنید، در ضمن موهای‌تان را به آرامی شانه و از برس زدن‌های خشن خودداری کنید.

5- استفاده از گیره و سنجاق سر و کش‌های محکم چون باعث کشیدن موها می‌شوند و همین امر در ایجاد موخوره موثر است پس در انتخاب آنها باید دقت شود. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

6- سشوار و اتو و به‌طور کلی حالت‌دهنده‌های مو چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و سبب موخوره می‌شوند، بنابراین سعی کنید از آنها کمتر استفاده کنید. 

7- از برس کشیدن موهای خیس خودداری کنید چون سبب کشیدگی موها و آسیب به آن می‌شود. 

8- موی خود را زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار ندهید. 

9- هنگام شست‌وشوی موها از آب خیلی داغ استفاده نکنید. 

10- رو-غن‌های گیاهی مثل روغن بادام و روغن زیتون را به نوک موها بمالید. از لعاب کتیرا هم می‌توانید برای درمان موخوره استفاده کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ