شما واقعاً به چه میزان آب نیازمندید؟

najme_d
نوشیدن مقدار زیادی آب، یکی از مهم ترین اجزای یک زندگی سالم است. عوامل گوناگونی برای این که بدانید روزانه به چه میزان آب نیازمندید، وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره می‌شود

همان طور که می دانیم، نوشیدن مقدار زیادی آب، یکی از مهم ترین اجزای یک زندگی سالم است. این کار فواید زیادی دارد؛ از جمله این که از گر گرفتگی بدن جلو گیری می کند، حس خوبی به ما می دهد و هم چنین از نفخ جلوگیری می کند. اما سوال این جاست که ما واقعن به نوشیدن چه میزان آب نیازمندیم؟ بسیاری گفته اند که نوشیدن 8 لیوان آب در روز مناسب است اما پاسخ به این سادگی ها نیست (به علاوه اینکه، “لیوان” واحد اندازه گیری به حساب نمی آید!).

عوامل گوناگونی برای این که بدانید روزانه به چه میزان آب نیازمندید، وجود دارد:

  • رژیم غذایی

آب فقط در شیر آب نیست! در غذاهایی که می خوریم هم وجود دارد. اگر شما آب بدنتان را از طریق مواد غذایی تامین می کنید، شاید به آن میزان آبی که عمومن تصور می شود نیازی نداشته باشید. نوشیدنی های دیگر، و همچنین میوه ها و سبزیجات، آب فراوانی در خود دارند.

  • میزان فعالیت

اگر یک ورزشکار نیستید، لازم نیست به اندازه ی یک ورزشکار آب بنوشید. در هنگام اسراحت بدن به میزان آب کمتری نسبت به زمان فعالیت، نیاز دارد.

  • آب و هوا

اگر روز گرمی را سپری می کنید، حتمن مقدار زیادی از رطوبت بدن تان از راه تعریق از دست رفته است. پس در چنین روز هایی باید آب بیشتری مصرف کنید.

  • میزان سلامتی

اگر بیمار هستید، مایعات می توانند مرهم خوبی برای تان باشند، خصوصن زمانی که استفراغ می کنید. چرا که استفراغ باعث می شود آب بدن تان به سرعت خارج شود. در چنین شرایطی، نوشیدن آب می تواند کمک زیادی کند.

منبع:  healthtoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ