بهترین معیار اندازه‌گیری میزان غذای مصرفی برای تناسب اندام، دستان شماست

مهرناز زاوه
تمام دستورات مربوط به کاهش وزن را اجرا می‌کنید، سبزیجات می‌خورید و از خوردن هله هوله پرهیز می‌کنید؛ پس چرا دور شکمتان آنطور که می‌خواهید آب نمی‌شود؟ شاید هنوز اندازه‌ی غذایی را که باید بخورید نمی‌دانید.

تمام دستورات مربوط به کاهش وزن را اجرا می‌کنید، سبزیجات می‌خورید و از خوردن هله هوله پرهیز می‌کنید؛ پس چرا دور شکمتان آنطور که می‌خواهید آب نمی‌شود؟ شاید هنوز اندازه‌ی غذایی را که باید بخورید نمی‌دانید.
بسیاری از مردم نمی‌دانند که میزان مناسب غذا دقیقا چقدر است. متخصصان غذایی می‌گویند حتی غذاهای سالم هم حاوی کالری هستند، بنابراین شما می‌توانید انتخاب‌های سالم و درستی داشته و همچنان غذای زیادی بخورید. سوای این مسئله که روزانه باید چیزی حدود پنج پرس ۸۰ گرمی میوه و سبزیجات بخورید، در این زمینه هیچ دستورالعمل دقیقی در ارتباط با میزان غذایی که می‌خورید وجود ندارد.
محققان در جریان تحقیقات خود در این زمینه می‌گویند: ما هنوز به طور دقیق نتوانسته‌ایم بفهمیم که چه میزان غذا باید در ظرفمان باشد. البته این مسئله تقصیر ما نیست. دستورالعمل‌های منتشرشده در این رابطه واقعا ناامیدکننده است. مثلا به ما می‌گویند هفته‌ای دوبار ماهی چرب بخوریم، اما نگفته‌اند که حجم آن چقدر است.
شاید بهترین معیار دستتان باشد. در این زمینه از نظرات متخصصی به نام شیان پورتر استفاده کردیم. او می‌گوید: مزیت‌های بارز استفاده از دست‌ها این است که همیشه آنها را همراه خود دارید و می‌توانید حجم چیزی را که می‌خواهید بخورید با کمک آن بسنجید.
گوشت قرمز: اندازه‌ی کف دست
هر پرس گوشتی که می‌خورید بهتر است اندازه‌ی کف دست (بدون احتساب انگشتانتان) باشد. این میزان حاوی ۱۰۰ گرم گوشت است. باید سعی کنید مصرف پروتئین خود را در طول روز و در وعده‌های مختلف پخش کنید.
ماهی سفید: اندازه‌ی کل دست
میزان مصرف ماهی سفید شما باید به اندازه‌ی دستتان همراه با انگشت‌ها باشد. ماهی سفید چربی و کالری کمی داشته بنابراین حجمی از آن را که می‌خورید چیزی حدود ۱۰۰ کالری دارد. از طرفی ماهی سفید منبع سلنیوم هم محسوب شده که برای سلامت سیستم ایمنی بسیار مفید است.
سبزیجات: اندازه‌ی یک مشت بسته
برای محاسبه‌ی یکی از پنج وعده‌ای که باید در روز سبزیجات بخورید (هر وعده ۸۰ گرم)، اندازه‌ی مشت شما می‌تواند کمکتان کند.
(منبع: shape)

کاهو همراه خوب لاغری و تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ