آنچه درباره ی استفاده از کاندوم نمی دانستید

najme_d
کاندوم برای جلوگیری از از بیماریهای مقاربتی ( STDها) و جلوگیری از بارداری استفاده می شود.

به همین دلیل باید در هر بار رابطه ی جنسی، حتمن از کاندوم استفاده شود.

کاندوم گزینه ی خوبی برای کنترل بارداری است چرا که ارزان است، به آسانی در دسترس می باشد، و لازم نیست برای استفاده از آن، از پیش برنامه ریزی کرده باشید. شاید به همین دلیل است که بیشتر، جوان تر ها از کاندوم به عنوان ابزاری برای کنترل بارداری استفاده می کنند.

ممکن است بپرسید آیا واقعن  کاندوم از بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند؟ در پاسخ باید گفت که استفاده از کاندوم، تضمینی برای مبتلا نشدن به بیماری های مقاربتی نیست؛ در واقع تنها تضمین، نداشتن رابطه ی جنسی است! اما، اگر در هر بار رابطه ی جنسی، از کاندوم استفاده کنید، به طرز چشمگیری خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش داده اید.

آیا می دانید کدام کاندوم ها برای جلوگیری از بیماری های جنسی مناسب ترند؟ انواع گوناگونی از کاندوم ها وجود دارد. اگر به داروخانه ی اطراف محل زندگی تان سری بزنید، کاندوم های لاتکس، کاندوم های پوست بره، و کاندوم های پلی اورتان را خواهید دید. حتا کاندوم های آجدار، کاندوم های رنگی، و طعم دار هم وجود دارد. اما در واقع فرق چندانی در کارایی آن ها نیست.

البته موادی که در ساخت کاندوم استفاده شده، مهم است. کاندومی که از لاتکس ساخته شده، بهترین گزینه برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی است. اما اگر به کاندوم های لاتکس حساسیت دارید، از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید. اما کاندوم هایی از جنس پوست بره و یا پوست سایر حیوانات، در جلوگیری از بیماری های مقاربتی چندان مناسب نیستند.

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ