به هفت دلیل گیاه خواران بیشتر عمر می کنند

najme_d
تحقیقات نشان داده است که افراد گیاه خوار در کل سالم ترند و حتا بیشتر عمر خواهند کرد.

اگر شما از آن دسته از مردم هستید که گوشت مصرف می کنید – البته مادامی که اعتدال را رعایت کنید- ایرادی به آن وارد نیست؛ اما تحقیقات نشان داده است که افراد گیاه خوار در کل سالم ترند و حتا بیشتر عمر خواهند کرد.

طبق مطالعات جدیدی که در ژورنال پزشکی داخلی  JAMA، منتشر شده ، مشخص شده است که گیاه خواران نسبت به افرادی که غذاهای حاوی گوشت مصرف می کند، فشار خون پایین تری دارند.

در اینجا به هفت دلیلی که سبب شده گیاه خواران عمر طولانی تری داشته باشند، اشاره می کنیم.

فشار خون پایین: در آخرین مطالعات، محققان دریافتند که نه تنها گیاه خواران –به طور میانگین- فشار خون پایین تری دارند، بلکه رژیم غذایی گیاه خواری برای کسانی که فشار خونشان بالاست بسیار مفید و کارامد است.

کاهش خطر مرگ: تحقیق انجام شده در سال 2013 که روی بیش از 7000 تن انجام شد، مشخص شد که خطر مرگ در گیاه خواران در مقایسه با سایرین 12% کمتر است.

خلق و خوی بهتر: طی تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شد رژیم های غذایی به سه دسته ی “گوشتی”، “فقط ماهی” و “گیاهخواری بدون گوشت” تقسیم شد. در نهایت پس از دو هفته معلوم شد که دسته ی آخری، خلق و خوی بهتری دارند.

احتمال کمتر بیماری قلبی: گیاه خواران 32% کمتر از گوشتخوار ها دچار بیماری های قلبی می شوند.

کاهش خطر سرطان: طبق مطالعات دانشگاه  لوما لیندا در کالیفرنیا، خطر ابتلا به سرطان –خصوصن سرطان سینه- در میان گیاهخواران بسیار پایین تر است.

کاهش خطر دیابت: رژیم غذایی گیاهخواران، با کنترل وزن و قند خون، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

کاهش احتمال ابتلا به اضافه وزن: گیاهخواران در مقایسه با سایرین معمولن لاغر ترند و میزان کلسترول خون و چربی های توده ای بدن شان (BMI) کمتر است. 

منبع:   www.menshealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Shirin

Shirin

1396-06-11 - 05:08 پاسخ

خوشحالم که نه تنها کار انسانی هست برای بدن هم مفیده ، امیدورام بتونم همیشه گیاهخواری رو دنبال کنم .