پاسخ به سوالاتی درباره کاشت دندان

mousavi
در حال حاضر گزینه‌ای مانند کاشت دندان وجود دارد که درست مثل دندان طبیعی‌ است بی‌آنکه بخواهد به دندان‌های مجاور آسیبی وارد کند

دیگر گذشت زمانی که مجبور بودید برای دندان افتاده یا از دست داده‌تان٬ یک دندان مصنوعی استفاده کنید یا آن‌که تمام دندان‌ها را مصنوعی بگذارید. در حال حاضر گزینه‌ای مانند کاشت دندان وجود دارد که درست مثل دندان طبیعی‌ است بی‌آنکه بخواهد به دندان‌های مجاور آسیبی وارد کند. دکتر ویجِی سالوی متخصص کاشت دندان به برخی سؤالات رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد:

کاشت دندان چیست؟ چرا به آن احتیاج دارم؟

کاشت دندان یک گزینه‌ی عالی و مو‌ثر در طولانی‌مدت برای جایگزینی دندان از دست داده است. ریشه‌های دست‌سازی وجود دارد که معمولاً از جنس تیتانیوم بوده و در استخوان فک بالایی یا پایینی قرار داده شده و مثل یک لنگر برای جایگزینی دندان‌ها عمل می‌کند. آنها می‌توانند پروتزهای دندانی مانند تاج‌ها٬ پل‌ها یا دندان های مصنوعی را پوشش دهند. آن‌ها مناسب‌ترین راه حل برای دندان از دست داده به خاطر صدمات هستند. این نوع دندان‌ها کاملاً مثل دندان طبیعی عمل می‌کنند.

فیشورسیلانت دندان چیست؟

آیا ممکن است مواردی باشد که نتوان در آن کاشت‌های دندانی انجام داد؟

هر کسی که مشکلاتی هم‌چون بیماری‌های پزشکی یا قند خون دارد و یا اخیرا پرتودرمانی انجام داده است نمی‌تواند عمل جایگزینی دندان را انجام دهد. توصیه می‌شود تا زمانی که دندان‌ها به رشد کامل خود نرسیده‌اند این عمل را انجام ندهید.

آیا تمام دکترها می‌توانند این عمل را انجام دهند؟

دکتری که انتخاب می‌کنید باید دارای تجربه‌ی کافی در رشته‌ی کاشت‌دندان باشد. کلینیکی هم که قرار است این عمل را در آن انجام دهید باید به تمام دستگاه‌های مربوطه مجهز بوده و ابزار کنترل عوامل عفونتی را داشته باشد.

آیا وقتی لازم شد که کاشت دندان انجام شود٬ می‌توان هیچ اقدام احتیاطی و پیشگیرانه انجام داد؟

موقعیت‌هایی هم‌چون بالا بودن فشار خون٬ دیابت٬ کلسترول و غیره باید پیش از انجام عمل کاشت دندان تحت کنترل باشد. معیارهای آزمایش خون که به ویژه به میزان پلاکت‌ها٬ قند خون و غیره مربوط است باید در وضعیت نرمال باشد. لازم است ۳ تا ۴ هفته قبل از عمل و تا ۲ ماه بعد از آن سیگار نکشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ