بعد از انجام تاتو از این کارها بپرهیزید

najme_d
در اینجا نکاتی را گوشزد خواهیم کرد که باید پس از انجام تاتو از آن ها پرهیز کنید.

انتخاب تاتو کار ماهر و معتبر، نخستین گامی است که باید برای انجام تاتو بردارید. اما نکته ی مهم تر آن است که پس از انجام تاتو از آن مراقبت کنید. در اینجا نکاتی را گوشزد خواهیم کرد که باید پس از انجام تاتو از آن ها پرهیز کنید.

از خیساندن تاتو خودداری کنید. تا زمانی که محل تاتوی شما کاملن بهبود نیافته است، از شنا کردن در استخر و دریا، و حتا از وان حمام بپرهیزید. دو دلیل برای این کار وجود دارد؛ نخست اینکه قرار دادن تاتو در معرض آب ممکن است باعث خروج جوهر از زیر پوست شود و طرح تاتو کاملن از بین برود. دوم اینکه ممکن است آب استخر یا دریا حاوی آلودگی، باکتری و مواد شیمیایی باشد و باعث شود که محل تاتو عفونی گردد.

تاتوی تازه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. آفتاب بدترین دشمن تاتوی تازه است. پرتوهای خطرناک خورشید ممکن است باعث تاول زدن و سفید شدن محل تاتو شوند. به همین دلیل، بهتر است که محل تاتو را به مدت سه تا چهار هفته از پرتو مستقیم خورشید، دور نگه دارید.

محل تاتو را نخارانید. وقتی محل تاتو رو به بهبود است، دچار خارش خواهید شد. این فرایندی طبیعی است و باید اجازه دهید که به خودی خود، خوب شود. پس هرگز محل را نخارانید چرا که ممکن است باعث ایجاد فرو رفتگی و یا لکه در پوستتان شود.

از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید. خصوصن در روزهای اول، از پوشیدن لباس های تنگ  خودداری کنید. وقتی که محل تاتو رو به بهبودی است، جوهر اضافی و مواد دیگر از محل ترشح می شوند. با پوشیدن لباس تنگ، امکان دارد لباس به محل بچسبد و اوضاع تاول ها را وخیم تر کند.

منبع:  www.wikihow.com

همه چیز در مورد تاتو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ