مشکلات ناشی از سوء تغذیه

najme_d
سوء تغذیه یک مسئله ی جدی در سلامتی فرد است. با دانستن علائم آن می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

تغذیه ی مناسب در سلامت عمومی بدن بسیار حیاتی و ضروری است. حتا بسیاری از بزرگسالان هم در خطر تغذیه ی ناکافی و نامناسب هستند. دانستن علت ها وعلائم مشکلات تغذیه ای به شما در پیشگیری از آن و داشتن یک رژیم مناسب غذایی در زندگی کمک خواهد کرد.

سوء تغذیه چگونه آغاز می شود؟ علل سوء تغذیه ممکن است بسیار واضح باشد؛ خوردن بسیار کم غذا و یا رژیم غذایی فاقد مواد مغذی و ضروری برای بدن. اما در واقع، سوء تغذیه به دلیل ترکیبی از مسائل فیزیکی، اجتماعی و روانشناسی در فرد رخ می دهد. به عنوان مثال:

نگرانی های بهداشت سلامت. بزرگسالان معمولن دچار مشکلات سلامتی مانند، مشکلات روانی و یا بیماری های دهان و دندان هستند؛ که هر کدام از این ها می تواند منجر به کاهش اشتها شود. عوامل موثر دیگر ممکن است بیماری های مزمن و مصرف طولانی مدت دارو، مشکل در بلعیدن غذا، کاهش در حس چشایی یا بویایی باشد.

رژیم های غذایی محدود. محدودیت در مصرف نمک، چربی، پروتئین و یا شکر ممکن است بتواند بسیاری از شرایط پزشکی را مدیریت کند اما گاهی به تغذیه ی نامناسب هم ربط پیدا می کند.

درامد محدود. برخی افراد که توانایی خرید برخی از مواد غذایی ضروری را ندارند.

کاهش روابط اجتماعی. افرادی که تنهایی غذا می خورند، ممکن است مانند گذشته از این کار لذت نبرند و به تدریج انگیزه شان را برای پخت و پز و غذا خوردن از دست بدهند.

افسردگی و مصرف الکل هم از دیگر دلایل ابتلا به سوء تغذیه هستند.

منبع:  www.mayoclinic.org

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ