درمان های کنترل کننده زگیل تناسلی

meysam
امروزه از روش های مختلفی جهت کنترل نسبی زگیل های تناسلی استفاده می شود که عبارتند از: ۱- زدن واکسن: پس از انجام آزمایشات ویروس شناسی در صورت ابتلا فرد مخصوصا به نوع کم خطر آن امروزه از تزریق واکسن جهت کنترل ویروس زگیل تناسلی و همچنین از تبدیل شدن آن به نوع پرخطر استفاده می شود. ۲- روش جراحی: به خاطر شانس عود مجدد زگیل تناسلی درمان جراحی و برداشتن آن به صورت جراحی اکیداً توصیه نمی کنم چرا که باعث تخریب پوست ناحیه تناسلی می شود.

  

درمان هایی برای کنترل زگیل تناسلی وجود دارد.

 امروزه از روش های مختلفی جهت کنترل نسبی زگیل های تناسلی استفاده می شود که عبارتند از:

۱- زدن واکسن: پس از انجام آزمایشات ویروس شناسی در صورت ابتلا فرد مخصوصا به نوع کم خطر آن امروزه از تزریق واکسن جهت کنترل ویروس زگیل تناسلی و همچنین از تبدیل شدن آن به نوع پرخطر استفاده می شود.

۲- روش جراحی: به خاطر شانس عود مجدد زگیل تناسلی درمان جراحی و برداشتن آن به صورت جراحی اکیداً توصیه نمی کنم چرا که باعث تخریب پوست ناحیه تناسلی می شود.

۳- مواد شیمیایی در رأس آن پودوفیلن می باشد که حتماً باید توسط پزشک متخصص تعداد استفاده و نوع و کیفیت آن باید مشخص گردد.

۴- داروهای تحریک کننده ایمنی بدن که باعث تحریک سیستم ایمنی و کنترل نسبی زگیل ها می شود که خیلی به صورت روتین استفاده نمی شود.

۵- کرایوتراپی: یکی از بهترین روش های درمان زگیل تناسلی امروزه استفاده از کرایوتراپی و یا منجمد کردن ویروس می باشد که سریع ترین و بی عارضه ترین روش درمان می باشد که مورد انتخاب اول جهت درمان این زگیل ها است و اغلب در یک جلسه و بدون درد همه این زگیل ها درمان می شوند.

۶- استفاده از لیزر: امروزه در بعضی از مراکز جراحی پوست جهت درمان زگیل ها مورد استفاده قرار می گیرند.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ