علل گُرگرفتگی در دوران یائسگی

najme_d
گرگرفتگی شایع ترین علامت دوران یائسگی است.

 البته همه ی زنان گرگرفتگی دوران یائسگی را تجربه نمی کنند، اما بیشتر شان با این مشکل روبه رو هستند. در واقع، سه نفر از هر چهار زن یائسه دچار حملات گرگرفتگی می شوند. گرگرفتگی، یک احساس ناگهانی گرما است که به نظر می رسد از هیچ جایی نیامده و در بدن گسترش می یابد. گرگرفتگی می تواند همراه با تعریق و تپش قلب باشد  و شدت آن از زنی به زن دیگر متفاوت است.

برخی از زنان تنها گاه به گاه دچار گرگرفتگی می شوند که چندان آزارشان نمی دهد. در حالی که برخی دیگر تا 20 گرگرفتگی در روز را گزارش می دهند، که برای شان ناراحت کننده، مخرب و شرم آور است.

بسیاری از زنان از طریق یک یائسگی طبیعی گرگرفتگی را تجربه می کنند. اما علل دیگری نیز برای گرگرفتگی وجود دارد، از جمله:

  • درمان سرطان سینه – با توجه به مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا، هفت زن از هر 10 زن که تحت درمان سرطان سینه قرار می گیرند، گرگرفتگی را تجربه می کنند که به مراتب بسیار شدید تر و مکرر تر از زنانی است که از طریق یائسگی طبیعی دچار گرگرفتگی می شوند.
  • درمان سرطان پروستات – مردانی که تحت درمان سرطان پروستات قرار دارند، حتا گاهی برای سال ها، ممکن است دچار گر گرفتگی شوند. هورمون درمانی باعث این گرگرفتگی در مردان می شود؛ چرا که در این نوع درمان، مقدار هورمون تستوسترون در بدن آن ها کاهش می یابد.

منبع:    nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ