گوشت قرمز و خطر ابتلا به سرطان روده

گوشت قرمز - مانند گوشت گاو و گوشت بره - می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل دهد. اما به هرحال خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز و فرآوری شده احتمالن خطر ابتلا به سرطان روده (روده ی بزرگ) را افزایش می دهد.

گوشت قرمز – مانند گوشت گاو و گوشت بره – می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل دهد. اما به هرحال خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز و فرآوری شده احتمالن خطر ابتلا به سرطان روده (روده ی بزرگ) را افزایش می دهد.

به همین دلیل است که وزارت بهداشت توصیه می کند که مردم بهتر است مصرف بیش از 90 گرم (وزن پخته شده) گوشت قرمز و فرآوری شده در روز را به 70 گرم کاهش دهند.

گوشت قرمز منبع خوبی از پروتئین است و ویتامین ها و مواد معدنی، مانند آهن و روی را هم برای بدن مان فراهم می کند.

اما شواهد نشان می دهد که احتمالن ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده و خطر ابتلا به سرطان روده وجود دارد. افرادی که بیش تر گوشت قرمز مصرف می کنند، بیش تر از کسانی که گوشت قرمز کم تری می خورند، در خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

اگر شما بیش از 90 گرم از گوشت قرمز یا فرآوری شده در روز مصرف می کنید، توصیه می شود که این مقدار را کاهش دهید. این کار می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.

انتخاب های بهتر در سبک زندگی سالم، مانند حفظ وزن سالم، فعال نگه داشتن بدن تان و مصرف نکردن سیگار هم چنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ کمک کند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ