رنگ های فانتزی با اسپرک و پوست پیاز

mousavi
رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی

اگر در گروه افرادی قرار دارید که رنگ روشن را برای موهایتان ترجیح می‌دهید و دوست دارید با کمترین عارضه و آسیب موهایتان را به رنگ‌های روشن صورتی کمرنگ، طلایی، بلوند یا پوست پیازی تبدیل کنید می‌توانید از گیاه دارویی اسپرک به تنهایی یا از ترکیب آن با پوست پیاز، چغندر و سماق استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این ترکیب‌های گیاهی و طبیعی برای افرادی که موهای سفید دارند یا در سنین میانسالی و کهنسالی هستند به خوبی جواب می‌دهد.

نسخه1: 4 قاشق غذاخوری از گیاه اسپرک را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره به مدت 2 هفته روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.

نسخه2: با ترکیب مساوی گیاه اسپرک، دانه‌های سماق و پوست پیاز می‌توانید به ترکیبی صورتی‌رنگ دست پیدا کنید. برای رنگ کردن موهایتان کافی است این ترکیب را صاف کنید و از تفاله آن برای ماسک کردن و از آب آن برای شست‌وشوی موهایتان استفاده کنید.

نسخه 3: ماساژ ساقه مو با جوشانده به دست آمده از گیاه اسپرک و چغندر موجب به دست آمدن رنگی قرمز بر موها می‌شود که می‌تواند جایگزین مناسبی برای رنگ‌های فانتزی آلبالویی و قرمز باشد.

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد، این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهایتان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ