نکات مفید آرایشی برای خانم‌های عینکی

مهرناز زاوه
هرچه فریم عینکتان ضخیم‌تر باشد، خط چشمتان هم باید کلفت‌تر باشد. این مسئله باعث می‌شود که عینک، چشمتان را زیاد درشت نشان ندهد.

عینک می‌تواند کارهای زیادی برایتان انجام دهد: می‌تواند شما را باهوش‌تر نشان دهد، می‌تواند از کلنجار آزاردهنده با لنزها خلاصتان کند و در واقع به دید بهتر شما کمک کند. اما متأسفانه، می‌تواند حلقه‌های سیاهی دور چشمتان ایجاد کند و سایر ویژگی‌ها را کمتر جلوه دهد. در اینجا به ترفندهایی اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود این موارد آزاردهنده کمتر شود.
سعی کنید آرایش مژه‌ها و خط چشمتان غلیظ‌تر باشد
هرچه فریم عینکتان ضخیم‌تر باشد، خط چشمتان هم باید کلفت‌تر باشد. این مسئله باعث می‌شود که عینک، چشمتان را زیاد درشت نشان ندهد. سعی کنید آرایش تیره را در قسمت بالای صورت انجام داده و از خط چشم‌های سفید یا روشن برای لبه‌ی پائینی استفاده کنید تا با ایجاد یک کنتراست، چشمتان بیشتر به چشم آید.
از حجم دهنده‌های مژه یا چیزهای مصنوعی استفاده نکنید
هیچ چیز بدتر از این نیست که حس کنید هر وقت پلک می‌زنید انگار چیزی در چشمتان فرو می‌رود. سعی کنید در استفاده از هر چیزی که مژه‌‌هایتان را به شکلی غیرعادی بلند نشان می‌دهد خودداری کرده و ترجیحا از ریمل‌های حجم‌دهنده استفاده کنید.
از کانسیلر زیر چشم استفاده کنید
ممکن است فکر کنید که با عینک زدن، دیگر نیازی نیست که کانسیلر استفاده کنید، اما حقیقت این است که این کار موقع عینک زدن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شیشه‌ی فریم شما می‌تواند رنگ-رفتگی زیر چشمتان را بیشتر نشان دهد، بنابراین استفاده از کانسیلر لازم و ضروری خواهد بود. بهتر است آن را با فرچه به گوشه‌های چشمتان و هر جا که لکه‌ی سیاهی دیدید بمالید.
ابروهایتان را فراموش نکنید
عینک می‌تواند ابروهایتان را بپوشاند، اما این به معنای آن نیست که آنها نیازی به تمیز کردن و آراستگی ندارد. برای این کار می‌توانید از یک ریمل رنگی استفاده کرده و آنها را به سمت بالا و پائین بکشید. 
منبع: webmd

راه‌های مراقبت از پوست برای خانم‌ها بعد از ۲۰ سالگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ