توضیح دکتر تقی پور درمورد افزایش حجم سینه از طریق پروتز

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی( پلاستیک و ترمیمی): بزرگ کردن پستان‌ها یکی از شایع‌ترین اعمال جراحی زیبایی مورد در خواست بانوان است. طبق آمار حدود سه میلیون زن در سراسر دنیا در ۳۵ سال اخیر پروتز پستان گذاشته‌اند

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی( پلاستیک و ترمیمی)
بزرگ کردن پستان‌ها یکی از شایع‌ترین اعمال جراحی زیبایی مورد در خواست بانوان است. طبق آمار حدود سه میلیون زن در سراسر دنیا در ۳۵ سال اخیر پروتز پستان گذاشته‌اند. علل مهم درخواست جراحی بزرگ کردن پستان‌ها شامل موارد زیر است:

۱.  برخی از بانوان در حالی که پستان‌هایی با شکل و اندازه طبیعی دارند احساس خوبی نسبت به این عضو خود ندارند و ترجیح می‌دهند پستان‌هایشان بزرگتر باشد.

2. عده کمی از درخواست کنندگان، بیماری خاصی دارند که در طی آن پستان‌های آنها رشد واقعی و طبیعی نداشته است. در واقع این افراد به علت ابتلا به بیماری خاص کاندید جراحی هستند، اگر چه این کار باعث زیباتر شدن پستان‌ها نیز می‌شود و از این نظر عمل جراحی آنها جزو اعمال جراحی زیبایی محسوب می‌شود.

۳. بسیاری از بانوان با افزایش سن یا شیردهی دچار تغییر شکل پستان و افتادگی آن شده‌اند که برای آنها خوشایند نیست و بنابر این درخواست بالا کشیدن یا بزرگ کردن پستان را دارند.

۴. در برخی موارد بیماران قبلاً به هر علت از جمله سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و پستان‌هایشان کوچک شده است. در این موارد آنان درخواست بازگرداندن اندازه و شکل طبیعی را به عضو خود دارند.

به هر دلیلی که درخواست جراحی بزرگ کردن پستان‌ها را دارید بهتر است بدانید که این موضوع تصمیمی است که باید کاملا شخصی و آگاهانه گرفته شود و نباید صرفا برای خشنود کردن کس دیگری گرفته شود. توجه داشته باشید که این عمل هم مثل بسیاری از اعمال جراحی زیبایی دیگر، به تنهایی تمام مشکلات اصلی زندگی شما را حل نمی‌کند، اما ممکن است به افزایش اعتماد به نفس و بهبود شکل ظاهری شما کمک کند.. این شمایید که پس از انجام مشورت‌های کافی باید تمام فواید و اشکالات بالقوه این عمل را بررسی نموده و تصمیم نهایی را بگیرید.

توجه داشته باشید که روشهای مختلفی برای این نوع جراحی وجود دارد. انتخاب بهترین روش برای جراحی، بستگی به سن و شرایط فیزیکی بدن شما و شرایط عمومی سلامت شما دارد. محل برش روی پستانها می‌تواند متغیر باشد و این شما هستید که پس از کسب اطلاعات کافی در مورد فایده‌ها و ضررهای احتمالی هریک از روشها، از پزشک معالج خود کمک گرفته و بهترین روش را انتخاب می نمائید.

جنس پروتز پستانی چیست؟

اگرچه لایه خارجی تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است ولی داخل آن میتواند از مواد مختلفی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده باشد. اگرچه سابق براین اغلب پروتزها پر شده از آب و نمک یا ژل سیلیکون ساده بوده، ولی امروزه در اغلب پروتزهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند (بخصوص در انواع قطره اشکی) از ژل سیلیکون منسجم استفاده می‌شود.

انواع جدیدتری از پروتزها نیز وجود دارند که پروتزهای تری لوسنت (روغن سویا) و ئیدروژنی از آن نوعند که با توجه به اشکالات احتمالی مصرف آنها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. درمجموع می‌توان گفت با توجه به سابقه ۳۵ سالۀ استفاده از پروتزهای پستانی با جنس سیلیکون، اغلب جراحان تمایل بیشتری برای استفاده از این نوع پروتزها دارند

شکل پروتزهای پستانی چگونه اند؟

تاکنون ۳ نوع شکل کلی از پروتز وجود دارد :

۱نوع گرد

۲نوع قطره اشکی

۳نوع غیرقرینه

بهترین سن برای پروتز سینه کدام است؟

طبق دستورالعمل انجمن سازمان FDA استفاده از پروتزهای آبنمکی از سال ۲۰۰۰ برای افراد بالاتر از  ۱۸ سال و پروتزهای ژلی از سال ۲۰۰۶ برای افراد بالاتر از ۲۲ سال برای عمل ماموپلاستی مجاز است و درصورتی که هدف از جراحی پروتز سینه، بازسازی سینه باشد از هر ۲ نوع پروتز می‌توان در هر سنی استفاده کرد.

عوامل موثر در انتخاب سایز پروتز سینه کدامند؟

ابعاد  خارجی سینه

ضخامت بافت نرم

خصوصیات عمومی سینه و عواملی مانند سن، قد، وزن، عرض شانه، قفسه سینه، لگن و باسن

تمایلات بیمار

تشخیص جراح

دکتر محمدعلی تقی‌پور؛ متخصص جراحی( پلاستیک و ترمیمی)

دکتر محمد علی تقی پور دوره تحصیلات پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سپری کرده و سپس در رشته جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ التحصیل شدند.پس از گذراندن دوران طرح جهت ادامه تحصیل در زمینه جراحی های انکوپلاستیک به کشورهای آمریکا و ترکیه سفرکردند و با فلوشیپ جراحی های انکوپلاستیک و زیبایی به کشور برگشتند. جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122359009

02166503128

آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان علی اکبر، نبش بهزاد، ساختمان ارس، طبقه5

وب سایت: http://www.dr-taghipour.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ