دکتر جعفری فشارکی: تأثیر فیلرها بر جوانسازی پوست

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی: فیلرها انواع مختلفی دارند موقت، نیمه دائم و دائم. معمولا انواع دائم آن‌ها همراه عارضه است، ولی موقت و نیمه دائم‌شان بی‌عارضه یا با عارضه بسیار کمی همراه است. شایع‌ترین نوع فیلرها که مصرف می‌شود، دارای ترکیبات هیالورونیک اسید هستند که از شش ماه تا یک سال یا یک سال و نیم دوام دارند.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی:

فیلرها انواع مختلفی دارند موقت، نیمه دائم و دائم. معمولا انواع دائم آن‌ها همراه عارضه است، ولی موقت و نیمه دائم‌شان بی‌عارضه است یا با عارضه بسیار کمی همراه است. شایع‌ترین نوع فیلرها انواع دارای ترکیبات هیالورونیک اسید هستند که از شش ماه تا یک سال یا یک سال و نیم دوام دارند. انواع موقت‌شان بین 2 تا 6 ماه، انواع نیمه دائم بین 9 ماه تا یک‌سال و‌نیم و انواع دائم‌شان معمولا سه سال به بالا دوام دارد.

همان‌طور که گفته شد انواع دائم‌شان عارضه بیشتری دارد و ممکن است در پوست حرکت کند برای همین توصیه می‌شود که مورد استفاده قرار نگیرند. ولی در استفاده از  انواع موقت و نیمه‌دائم فیلرها هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد می‌توانند به راحتی و زیرنظر پزشک از آن‌ها استفاده کنند. انواع سوئیسی، فرانسوی، سوئدی، کانادایی و بسیاری دیگر از فیلرها دارای مجوز هستند. بعد از تزریق فیلر پزشک باید برچسب آن را به بیمار بدهد که اگر بیمار خواست دفعه بعد، در جای دیگر فیلر را تزریق کند یا به آن پزشک دسترسی نداشت؛ پزشک بعدی بداند چه فیلری در سری قبل مورد مصرف قرار گرفته است. چرا که بعضی از فیلرها را نمی‌توان روی هم تزریق کرد.

آیا می‌توان برای جوانسازی از روش دیگری استفاده کرد؟

بله می‌توان به جای فیلر از تزریق چربی استفاده کرد. البته افرادی که قصد دارند از تزریق چربی استفاده کنند باید بدانند که میزان کبودی در این روش نسب به روش‌های دیگر جوانسازی گفته شده کمی بیشتر است و برای از بین رفتن کبودی نیاز به زمان دارد. ولی اگر سه بار تزریق شود دو تا سه سال برای بیمار ماندگاری دارد.

در چه نواحی می‌توانیم از فیلر استفاده کنیم؟

استفاده از فیلر برای خطوط خنده، بزرگ کردن و حالت دادن لب و گونه ارجح است. همچنین در نواحی از بدن که دچار تورفتگی شده ,می‌توان با کمک این روش یعنی تزریق فیلرها ، این مشکل را برطرف کرد. ناحیه دیگری از بدن که می‌توان با کمک فیلرها درمان کرد، دست‌هاست. دست اگر لاغر و رگ‌های آن پیدا باشد، می‌توان با تزریق فیلر این مشکل را حل کرد.

کاندیدمناسب برای انجام این روش چه افرادی هستند؟

افرادی که داروی ضد انعقاد مصرف نمی‌کنند می‌توانند از مزیت‌هاى این روش بهره‌مند شوند. منابع مختلف سن تزریق فیلر را متفاوت اعلام کرده‌اند، ولی 18 سال برای تزریق فیلر معقول است. اگر کسی داروی ضدانعقاد مصرف نکند و حساسیت خاصی به ترکیبات فیلر نداشته باشد می‌تواند از فیلر استفاده کند که البته به فیلر در گفتمان عموم  ژل یا کلاژن هم گفته می‌شود که در حقیقت همان پرکننده یا به اصطلاح انگلیسی فیلر خواهد بود.

آیامی‌توان همه روش‌های جوانسازی را یکجا استفاده کرد؟

معمولابهتر است که اینها به صورت یک پکیج ارائه شوند. بعضی افراد هستند که اگر بخواهند فقط فیلر بزنند در این صورت می‌توانند بخش تحتانی صورت را با کمک این روش جوانسازی کنند و خطوط بالای صورت‌شان را باید با بوتاکس اصلاح کنند (معمولا این‌گونه هست که یک سوم بالای صورت را بوتاکس می‌زنیم و یک سوم پایین صورت را فیلر ). گاهی اوقات خط اخم با بوتاکس اصلاح نمی‌شود که در این حالت سه هفته بعد از تزریق بوتاکس با فیلر میتوان نتیجه را تکمیل کرد.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی پس از طی دوره 7 ساله پزشکی به دریافت مدرک دکترای پزشکی در سال 1371 نائل آمدند، ایشان تحصیلات تخصصی خود را در رشته پوست،‌ مو و زیبائی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پایان رسانیدند. از سال 2002 تا 2005 میلادی دوره کلینیکال پوست و بیماریهای آمیزشی را در آکادمی تخصصی کی اف KIEF گذراندند. هم اکنون عمده فعالیت ایشان پیوند مو- لیزر موهای زائد با مجهزترین دستگاههای آمریکایی،‌ پاک کردن تاتو با کمک لیزر،  پیکر تراشی با دستگاههای بلژیکی و آلمانی و جوانسازی با روش هایفو و RF فرکشنال، لیزر اربیوم و CO2 است. علاوه بر آن ویزیت و سایر خدمات زیبائی و جوانسازی از مجله تزریق دیسپورت (بوتاکس انگلیسی) و بهترین مارکهای فیلر و ژل در حیطه فعالیت کلینیکی ایشان است.

دکتر رضا جعفری فشارکی عضو انجمن متخصصین پوست ایران نیز هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122782167

آدرس: پاسداران- نبش گلستان دوم- ساختمان پزشکان امیر- طبقه پنجم- واحد 20

وب سایت: www.drfesharaki.co/fa

drfesharakii

dr.rezajf

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ