توصیه‌های دکتر بختیارزاده درباره‌ی جراحی پیوند لثه

دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک: اگر لثه‌های شما به خاطر ارتدنسی دچار پسروی شده و یا به دلیل برخورد زیاد مسواک با آن، عوامل ژنتیکی یا غیره دچار تغییراتی شده است، به پیوند لثه نیاز خواهید داشت. در این روش، لثه از ریشه‌ی دهانتان شکافته می‌شود، بعد ناحیه‌ی لثه در اطراف دندان را می‌برند و مواد زائد آن را بیرون می‌آورند و در آخر بافت پیوندی بر روی آن بخیه زده می‌شود.

دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک 

اگر لثه‌های شما به خاطر ارتدنسی دچار پسروی شده و یا به دلیل برخورد زیاد مسواک با آن، عوامل ژنتیکی یا غیره دچار تغییراتی شده است، به پیوند لثه نیاز خواهید داشت. در این روش، لثه از ریشه‌ی دهانتان شکافته می‌شود، بعد ناحیه‌ی لثه در اطراف دندان را می‌برند و مواد زائد آن را بیرون می‌آورند و در آخر بافت پیوندی بر روی آن بخیه زده می‌شود.

چند توصیه درباره‌ی جراحی پیوند لثه

۱. جراحی مدرن پیوند لثه انجام دهید

روش جدید این جراحی باعث می‌شود که سقف دهانتان قابل بخیه باشد در شرایطی که در روش‌های قدیمی منطقه‌ی بافت پیوندی در قالب حفره‌ای که فاصله داشت به جا می‌ماند.

۲.برای پیشگیری از خونریزی از استنت‌های جراحی استفاده کنید

این هم یکی دیگر از گزینه‌های ایده آل و به‌روز است. استنت شبیه دستگاه نگه دارنده‌ای است که بخش زیادی از سقف دهان را پوشش می‌دهد. این استنت بر روی ناحیه‌ی پیوندی فشار وارد می‌کند تا از خونریزی آن جلوگیری کرده و نگذارد زبانتان زیاد با بخیه‌ها برخورد داشته باشد یا غذا در لا به لای آن گیر کند.

۳.آیپد خود را با خود به همراه داشته باشید

این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید حین عمل موزیک گوش کنید.

۴.سعی کنید افرادی دور و برتان باشند که بعد از عمل اقدامات لازم را برایتان انجام دهند

بعد از انجام عمل پیوند لثه کمی نیاز به مراقبت دارید. از طرفی حواستان باشد که وقتی مرخص شده و به خانه رفتید، افرادی که از شما مراقبت می کنند بدانند که باید چه کاری انجام دهند.

۵.در نخستین روزهای بعد از عمل، سعی کنید غذاهای نرم و آسیاب شده بخورید

شاید در نخستین روزها، جویدن هر تکه کوچک از سبزیجات برایتان دشوار باشد. بهتر است در روزهای اول سوپ بخورید، اول آن را با قاشق روی زبان‌تان مزه مزه کنید، بعد بالا کشیده و ببلعید.

 دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک: فارغ التحصیل دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی،سابقه وی در کار دندانپزشکی 21 سال است، دوره‌های زیبایی و ایمپلنت و جراحی زیبایی با لیزر و سفید کردن دندانها با لیزر را گذرانده است.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177875154

02177708246


آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت ، بین تیرانداز و رشید، پلاک 207، واحد 5، دندانپزشکی دکتر بختیارزاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ