تعریف و کاربرد سل‌تراپی از زبان دکتر کریم‌زاده

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست): هر کاری که در علم پزشکی به واسطه سلول انجام شود، چه با انتقالش چه با استفاده از سلول‌هایی که همین الان در بدن حضور دارند، معنی‌اش سل‌تراپی است.

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست):

سل‌تراپی(Cell Therapy) چیست؟ 

هر کاری که در علم پزشکی به واسطه سلول انجام شود، چه با انتقالش چه با استفاده از سلول‌هایی که همین الان در بدن حضور دارند، معنی‌اش سل‌تراپی است.

بیماری یعنی چی؟

در کل کتاب‌های علمی، بیماری اینگونه تعریف شده است «هر اختلالی که در زندگی طبیعی آدم‌ها مشکل ایجاد کند، از هر لحاظ حتی در حیطه زیبایی (البته به اعتقاد من اسمش زیبایی هم نیست)، به‌عنوان بیماری شناخته می‌شود». به‌عنوان مثال شخصی که سنش بالا رفته اما به‌جای اینکه چهره‌ای 40‌ساله داشته باشد 50‌ساله نشان می‌دهد. در صورتی که ممکن است این مسئله ایجاد اختلال برای افراد کند و در روحیات‌شان و حتی روی زندگی روزمره‌شان تاثیر بگذارد. اگر این مشکل به‌عنوان بیماری شناخته شود باید اقدامات درمانی صورت گیرد. البته این یک مثال در زمینه زیبایی بود که برخی اوقات درمان در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس تعریف بیماری را باید خیلی جدی بشناسیم.  نکته دیگری که باید به آن واقف باشید این است که طبی به اسم طب زیبایی به‌طور کل نداریم و در هیچ کتابی به‌عنوان پزشکی زیبایی و حتی در هیچ دانشگاهی چنین طبی با چنین نامی تدریس نمی‌شود. منتها ممکن است درمانی را که ما انجام دهیم نتیجه ثانویه درمان زیبایی شود اما به‌طور کلی به قصد زیبایی درمان صورت نمی‌گیرد بلکه قصد ما درمان اختلال است. بازهم نیاز است که توضیح خود را با یک مثال تکمیل کنم: «شخصی دچار عارضه سوختگی می‌شود، خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند درمان سوختگی درمان زیبایی است اما باید بگویم درمان ما به قصد زیبایی نیست گرچه درمان ثانویه است.»

آیا سل‌تراپی یک علم جدید است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر، سل‌تراپی به‌هیچ عنوان علم جدیدی نیست. بین جنگ جهانی اول و دوم این علم پایه‌گذاری شد و ابتدا عنوانش انتقال خون سل‌تراپی یا سلول درمانی بود. به این صورت که سلول را از فردی به فرد دیگر یا حتی از خود شخص برای خودش استفاده می‌شد. برای درک بهتر می‌توان انتقال خون مثال زد. اگر با فرد گروه خونی یکسانی داشته باشد، می‌توان به آن شخص خون بدهد یا مثلا اگر قرار است عمل جراحی سنگینی انجام دهم که احتمال دارد خون زیادی، در حین عمل از دست دهم، در این مواقع پزشک از من خون می‌گیرد و در صورت نیاز به خودم تزریق می‌کند. دقیقا این عملکرد را می‌توان در سلول درمانی هم اجرا کرد. سل‌تراپی یعنی سلول درمانی، از گلبول‌های قرمز، سفید، پلاکت یا سلول‌هایی که استعداد زیادی برای تبدیل شدن به بافت‌های گوناگون دارند برای خود شخص می‌شود، استفاده شود.

با کمک این علم چه درمان‌هایی را می‌توان انجام داد؟

سوالی که ممکن است در ذهن هر فردی ایجاد شود، این است که سل‌تراپی به‌طور کلی برای درمان چه مشکلاتی به‌کار می‌آید؟ در پاسخ باید بگویم از فرق سر تا نوک انگشتان پا درمان سل‌تراپی می‌تواند موثر باشد.

آیا این روش با جراحی همراه است؟ سل‌تراپیست کیست؟

در بعضی بخش‌ها نیاز به جراحی است. به‌ عنوان مثال وقتی می‌خواهیم یک بافتی از جایی به جای دیگر منتقل کنیم، طبیعتا به جراحی نیاز داریم. اما شاخه‌هایی که از آن جدا می‌شود مثلا متخصص پوست نمی‌تواند خودش را سل‌تراپیست معرفی کند اما می‌تواند سل‌تراپی انجام دهد یا متخصص گوارش می‌تواند کار سل‌تراپی انجام دهد اما بازهم نمی‌تواند خودش را سل‌تراپیست بنامد.

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست):

دکتر کریم زاده دارای مدارک ذیل است:

مدرک سل‌تراپیAAAM  آمریکا( (American Academy of Aesthetic medicine mesotherapy chapter

– مدرک سلتراپی بیومکانیکال انستیتو خاویر دبنیتو اسپانیا (institute khavier debenito)

– سل‌تراپی از میکرولب آکادمی ایتالیا دانشگاه پاویا (pavia)

– مدرک تغذیه داخل سلولی کتوژنیک از دانشگاه (sun) ایتالیا

– سل‌تراپی از بایوبریج (baiobirig) سوئیس (jenev)

جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188648385

۸۸۸۸۰۱۳۰ 021

آدرس: تهران، ابتدای میرداماد، رو به روی آزمایشگاه مسعود، پلاک ۳۴۹، طبقه ۴، واحد ۲

وب سایت: hmehrdadkarimzadehcelltherapy.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ