درمان چاقی موضعی به روش سل‌تراپی (توضیح دکتر کریم‌زاده)

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست): در چاقی‌های موضعی سلول‌هایی که خیلی بزرگ شده‌اند را با کمک روش سل‌تراپی تربیت‌شان می‌کنیم، یعنی زمانی این سلول‌ها فقط نقش انباردار بوده‌اند و هیچ کارایی خاصی نداشتند اما با یکسری تغییرات روی سلول‌ها، بعد از مدتی شروع می‌کنند به مصرف‌کننده شدن به‌طوری که آهسته و آرام‌آرام از حجم چربی‌ها کاسته می‌شود.

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست):

دو نوع چاقی وجود دارد که هر دو نوع بدون هیچ تردیدی جزء بیماری است. بعضی چاقی‌ها موضعی و برخی دیگر عمومی هستند. افرادی که در برخی قسمت‌های بدن مثلا شکم، بازوها و ران‌ها چاق هستند، جزو دسته چاقی موضعی قرار می‌گیرند. با این حال هر دو نوع چاقی (موضعی و عمومی) با عوارض همراه هستند و می‌توانند سلامت فرد را به خطر بیندازند. از دیدگاه شخصی من، چاقی را می‌توان به یک انگل تشبیه کرد چراکه انگل بافت و یک پدیده زنده‌ای است که از بدن انسان تغذیه می‌کند؛ یعنی از بدن موجود زنده ارتزاق می‌کند اما خیری برایش ندارد. درمورد چاقی موضعی این مشکل تقریبا با تعریف انگل بسیار قرابت دارد چراکه این چربی‌های اضافه سودی برای بدن ندارند اما از طرفی به قلب و سایر عروق آسیب می‌رساند، حتی ممکن است این توده چربی از محل قرار خودش جدا شود و  وارد سایر عروق مغزی، ریوی و… شود و فرد را با مشکلاتی از قبیل سکته مغزی و سکته قلبی مواجه کند. چاقی عمومی یا موضعی چاقی‌ای است که شاخص توده بدنی یا بی‌ام آی آن بالاتر از میزان مشخص شده و استاندارد باشد.

چطور بدون نیاز به جراحی، چاقی‌های موضعی را از بین ببریم؟

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا با این روش یا سل‌تراپی می‌توان معضل چاقی را حل کنیم؟! هر دو نوع چاقی‌ها با روش سل‌تراپی قابل درمان هستند. در چاقی‌های موضعی سلول‌هایی که خیلی بزرگ شده‌اند را با کمک روش سل‌تراپی تربیت‌شان می‌کنیم، یعنی زمانی این سلول‌ها فقط نقش انباردار بوده‌اند و هیچ کارایی خاصی نداشتند اما با یکسری تغییرات روی سلول‌ها، بعد از مدتی شروع می‌کنند به مصرف‌کننده شدن به‌طوری که آهسته و آرام‌آرام از حجم چربی‌ها کاسته می‌شود.

چرا در درمان چاقی موضعی سل‌تراپی ارجحیت دارد؟

برای از بین بردن چربی‌های موضعی چندین روش وجود دارد؛ از لیزر لیپولیز گرفته تا تامی‌تاک و روش‌های کم‌تهاجمی دیگر. اما فراموش نکنید که بعد از عمل کورتاژ و خارج شدن چربی‌ها لایه ژرمینال در بدن باقی می‌ماند. وقتی این لایه ضایعا باقی بماند نشان‌دهنده این است که این قسمت استعداد تولید دوباره سلول‌هایی  را دارد که می‌تواند مجددا توانایی ایجاد بافتی را داشته باشد که قدرت تجمع چربی دارد؛ به بیان دیگر چاقی بازگشت‌پذیر است. اما اگر همین سلول را به گونه‌ای تربیت کنیم که خود به خود کوچک شود، دیگر خبری از برگشت چربی‌ها نیست. نکته دوم این است وقتی ما بافتی را از بین می‌بریم، درواقع ارتباط بافت زیرین با بافت رویی را هم از بین خواهیم برد که این نه تنها باعث برگشت‌پذیری چربی‌ها می‌شود بلکه پوست هم دچار افتادگی خواهد شد که افتادگی پوست متاسفانه خودش هم یک عارضه جدی است، بنابراین افتادگی پوست در سل‌تراپی تعریف نمی شود. درثانی همان موقع که ما داریم روند درمان چاقی موضعی سلول‌ها را تربیت می‌کنیم پوست را هم می‌توانیم تربیت کنیم درواقع کشسانی پوست را زیاد می‌کنیم.

درمان چاقی عمومی هم به همین صورت است. به‌عنوان مثال بدن عادت کرده روزی 1500‌کیلوکالری مصرف کند اما با کمک روش سل‌تراپی این عادت را در بدن تغییر می‌دهیم و ممکن است میزان کالری دریافتی را از 1500 به 280‌تغییر دهیم در این مواقع بدن به مرور تعادل میان میزان کالری ورودی و مصرفی را تنظیم می‌کند و حین درمان مجبور می‌شود از ذخایر بدن به‌عنوان منبع تغذیه‌ای استفاده کند.

 

دکتر مهرداد کریم‌زاده، سلول درمان(سلتراپیست):

 دکتر کریم زاده دارای مدارک ذیل است:

مدرک سل‌تراپیAAAM  آمریکا( (American Academy of Aesthetic medicine mesotherapy chapter

– مدرک سلتراپی بیومکانیکال انستیتو خاویر دبنیتو اسپانیا (institute khavier debenito)

– سل‌تراپی از میکرولب آکادمی ایتالیا دانشگاه پاویا (pavia)

– مدرک تغذیه داخل سلولی کتوژنیک از دانشگاه (sun) ایتالیا

– سل‌تراپی از بایوبریج (baiobirig) سوئیس (jenev)

جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188648385

۸۸۸۸۰۱۳۰ 021

آدرس: تهران، ابتدای میرداماد، رو به روی آزمایشگاه مسعود، پلاک ۳۴۹، طبقه ۴، واحد ۲

وب سایت: hmehrdadkarimzadehcelltherapy.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ