فرق بین انواع لیزرها چیست؟

کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان: دستگاه‌های لیزر خانگی دارای توان و انرژی کافی جهت رفع پرمویی نیستند، بنابراین بهتر است از صرف هزینه بیهوده جهت خرید آنها خودداری کنید. در آخر به همه افراد توصیه می‌شود که تنها بعد از مطالعه درمورد انواع دستگاه‌ها اقدام به درمان موی زائد کنند. همچنین باید با شناسایی کلینیک‌ها و سایت‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی هر مرکز از توان تجهیزاتی و تخصصی آن مرکز مطمئن شوند.

کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان:

نوع دستگاه و اعتبار شرکت سازنده آن در روند کیفی درمان بسیار اهمیت دارد. دستگاه‌های اصل و معتبر اغلب آمریکایی هستند، اما دستگاه‌های چینی و کره‌ای برای رفع موهای زائد معمولا کارایی مناسب و آمار موفقیت بالایی ندارند. دستگاه الکساندرایت با طول موج 755نانومتر بهترین و موفق‌ترین لیزر موجود در ایران و جهان است. دستگاه مناسب بعدی، لیزر دایود با طول موج حدود 800 نانومتر است. در ردیف بعدی طبقه‌بندی این ابزار پیشرفته، دستگاه لیزر ان‌دی‌یگ (Nd-yag) به‌ویژه برای پوست‌های تیره پاسخ خوبی به‌همراه دارد. اما در پوست‌های روشن و نیمه‌روشن بهتر است از دستگاه‌های الکساندرایت و دایود استفاده شود. دستگاه دیگری موسوم به آی‌پی‌ال (IPL) نیز وجود دارد که فقط نور متمرکز است و لیزر محسوب نمی‌شود. این دستگاه که طیفی از نور با طول موج 400تا 1200نانومتر ایجاد می‌کند اغلب برای درمان لک‌های پوستی استفاده می‌شود و کارایی موردنظر در مقایسه با لیزرهای اختصاصی موی زائد را ندارد. دستگاه‌های لیزر خانگی دارای توان و انرژی کافی جهت رفع پرمویی نیستند، بنابراین بهتر است از صرف هزینه بیهوده جهت خرید آنها خودداری کنید. در آخر به همه افراد توصیه می‌شود که تنها بعد از مطالعه درمورد انواع دستگاه‌ها اقدام به درمان موی زائد کنند. همچنین باید با شناسایی کلینیک‌ها و سایت‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی هر مرکز از توان تجهیزاتی و تخصصی آن مرکز مطمئن شوند.

لیزر باید چند بار تکرار شود؟

درمان موهای زائد برحسب نوع و محل رویش، بین 4تا 6جلسه طول می‌کشد. برخی نقاط بدن ازجمله زیر بغل و پاها پاسخ بهتری نسبت به درمان خواهند داشت به‌گونه‌ای که در مدت 3تا 5جلسه حدود 90درصد از موهای زائد کاهش پیدا می‌کند. اما نقاطی مانند ریش، پشت لب و ساعد دست‌ها پاسخ ضعیف‌تری به درمان دارند و شاید پس از 6تا 7جلسه بتوان به 60درصد از هدف دست یافت. فواصل بین جلسات نیز اهمیت دارد؛ برای مثال در ناحیه صورت فاصله بین هر جلسه لیزر باید حدود 1.5تا 2ماه باشد اما در نواحی پاها این مدت کمی ‌بیشتر و حتی تا 3 ماه نیز توصیه می‌شود.

این نکات را جدی بگیرید!

  • به منظور کاهش درد و ناراحتی لیزر توصیه می‌شود حداقل نیم ساعت قبل، از کرم موضعی و بی‌حس کننده لیدوکائین استفاده شود.
  • توصیه می‌شود حدود یک ماه قبل از لیزر، روش تیغ زدن مو را جایگزین موم انداختن، کندن و اپیلاسیون کنید.
  • در دوران بارداری و شیردهی نیز به هیچ عنوان استفاده از لیزر توصیه نمی‌شود. با این حال بعضی متخصصان معتقدند که با رعایت احتیاط می‌توان طی دوران شیردهی لیزر موهای زائد را برای برخی نقاط بدن به کار برد.

کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان:

کلینیک ایرانیان با 15 سال تجربه در امر لاغری و با کامل‌ترین تیم تخصصی و با پیشرفته‌ترین دستگاههای لاغری در 4 نقطه تهران خدمات خود را به صورت کاملا حرفه‌ای و متمایز از دیگر همکاران ارائه می‌کند. کلینیک ایرانیان دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت و درمان است. خدمات قابل ارائه در کلینیک ایرانیان: رفع چین و چروک، جوانسازی و لیفتینگ، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، تزریق چربی، انواع لیزرهای پوستی، درمان اسکارهای جراحی، مراقبت های تخصصی مو و کاشت مو، کلیه خدمات، مراقبت ها و درمانهای پوستی

آدرس و تلفن تماس جهت ارتباط با کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان:


کلینیک تخصصی تصویر زیبای ایرانیان (سعادت‌آباد)

آدرس: سعادت آباد، میدان شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، روبروی بیمارستان عرفان، ساختمان افتخار، طبقه اول 

تلفن: 02126765431  

موبایل: 09013030357

کلینیک تخصصی سلامت ایرانیان (دولت)

آدرس: خیابان دولت، بین چهارراه دیباجی و چهارراه قنات، روبروی دبستان شفاعت، ساختمان مهر، پلاک 221، طبقه اول، واحد ا 

 تلفن: 02122574082  

موبایل: 09013030358

کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان (تهرانپارس)

آدرس: فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید جنوبی، تقاطع خیابان حسینی، پلاک 42 طبقه اول واحد 2 

تلفن: 02177297979

موبایل: 09013030359

کلینیک تخصصی پوست و موی ایرانیان (زعفرانیه)

آدرس: خیابان آصف، میدان شهید اعجازی، روبروی سفارت یمن، ساختمان آصف، طبق سوم، واحد هفت 

تلفن: 20-02122176013

موبایل: 09013030356  

وب سایت:  iranianclinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ