با بهترین راه برای پیوند مو آشنا شوید!

کلینیک تخصصی پوست و مو رازی: پیوند مو یک عمل موثر با نتایج دائمی است که می‌تواند نگاه شما را به زندگی تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. اما در‌خصوص این روش اشتباهات رایجی وجود دارد که ممکن است شما را به اشتباه بیندازد، بنابراین بهتر است با بخشی از این اشتباهات آشنا شوید.

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

پیوند مو یک عمل موثر با نتایج دائمی است که می‌تواند نگاه شما را به زندگی تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. اما در‌خصوص این روش اشتباهات رایجی وجود دارد که ممکن است شما را به اشتباه بیندازد، بنابراین بهتر است با بخشی از این اشتباهات آشنا شوید.

  • کاشت مو توسط لیزر روش بهتری است:

اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که کاشت مو توسط لیزر روش بسیار بهتری است اما پزشکان مجرب از این روش استفاده نمی‌کنند. در حقیقت پیوند مو توسط لیزر نام اشتباهی است که تنها برای بخشی از پروسه جراحی استفاده می‌شود تا محل دریافت‌کننده را ترمیم کند و در بهبود سریع‌تر زخم‌ها ‌عمل کند. لیزر حتی برای این هدف محدود نیز دارای اشکالاتی است. دلیل این امر این است که لیزر باعث سوختگی بافت می‌شود. در جراحی پیوند فولیکولار مدرن، گرافت‌های ظریف بدون آسیب رساندن به بافت می‌توانند داخل شکاف‌های بسیار ریز نازک چفت شوند، بنابراین گرافت جای‌گذاری شده در شکافی که لیزر ساخته از ایمنی پایین‌تری برخوردار است و شانس زخم‌ها در محل‌دهنده و رشد مو پیوند خورده کمتر خواهد بود.

  • بهتر است وقتی که جوان هستید عمل پیوند مو داشته باشید:

به‌طور کلی شانس یک درمان موفق و رضایتمندی بیمار در افراد مسن بیشتر از جوانان است. وقتی ریزش مو در سنین پایین آغاز می‌شود الگوی درمان غیر‌قابل پیش‌بینی است و ریزش مو ممکن است در آینده به بخش‌های بیشتری سرایت پیدا کند. همچنین میزان ثبات و دوام در ناحیه دهنده مشخص نیست.

کدام روش کاشت مو بهتر است؟

مهم‌ترین ویژگی یک پیوند موی موفق داشتن یک خط موی طبیعی و تراکم موی درست است به شکلی که طبیعی باشد و اثر درمان مشخص نباشد. پیشرفت‌های فنی و بهبود در وضعیت درمان طی دهه‌های گذشته باعث شده تا درمان‌ها به سمت طبیعی بودن سوق پیدا کنند. یک بخش زیادی از موها در درمان‌های نوین با استفاده از گرافت‌های کوچک فزاینده می‌توانند استخراج و پیوند داده شوند.

در زمینه پیوند مو دو روش متمایز از یکدیگر به نام‌های FUE و FUT وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت اصلی بین این دو روش در واحدهای فولیکول استخراج شده وجود دارد. FUT روش خطی کردن است. فولیکول‌های مو در یک خط از روی پوست که مربوط به پشت سر است، برداشته و در ناحیه مورد‌نیاز  پیوند زده می‌شود؛ با این توضیح که واحدهای فولیکول تک به تک  به‌طور مستقیم از پوست سر استخراج می‌شوند.

از ویژگی‌های غالب در هر دو روش استخراج کوچک‌ترین دسته‌های موی طبیعی است که به عبارت دیگر واحدهای فولیکولی خوانده می‌شوند. هر یک از این واحدهای تشریحی از یک تا چهار مو تشکیل شده‌اند. در این روش‌ها تمرکز روی تعداد زیادی گرافت که امکان استخراج دارند، نیست بلکه روی کیفیت ریشه مو است به‌طوری که نقش تعیین‌کننده‌ای در اینکه آیا گرافت ریشه می‌کند، دارند.

در روش استخراج FUE اندازه پانچ‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند. انتخاب اندازه مناسب احتمال آسیب به ناحیه دهنده را به حداقل می‌رساند. آموختن روش   FUEبرای خبره شدن یک جراح به علت فشرده بودن و وقت‌گیر بودن نسبت به روش استخراج سخت‌تر است. در کنار یک غریزه قابل اتکا چندین سال تجربه نیاز است تا یک جراج بتواند برای یک عمل پیوند مو توانا شود.

آن چیزی که از شما یک کاندیدای خوب برای کاشت مو می‌سازد

بسیاری از چهره‌های مشهور مثل وین رونی اقدام به کاشت مو کرده‌اند؛ خدمات کاشت مو که اگر حرفه‌ای باشد، می‌تواند تاثیر بسیاری روی زندگی فرد داشته باشد. هرچند هنوز بسیاری هستند که کاشت مو را وصله ناجور می‌دانند اما به راستی هیجان‌انگیز است. احساسی که یک عمل کاشت مو با کیفیت می‌تواند به فرد القا کند و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و جوانی‌اش شود.

امروزه عمل کاشت مو همه جا دیده می‌شود؛ از لیگ فوتبال گرفته تا بازیگران سینما و تهیه‌کنندگان و موزیسین‌ها و مردمی که در روز می‌بینیم. طی این سال‌ها به‌تدریج این وصله ناجور رنگ باخته و استقبال از آن زیاد شده است. کاشت مو ممکن است شرایطی برگشت‌پذیر برای افرادی که با ریزش مو درگیرند به نظر برسد اما یکسری شرایط خاص نیاز است تا مشخص شود فرد مورد مناسبی برای کاشت مو است یا نه.

  • رنگ مو خاص

رنگ موهای شما و روشی که در‌واقع با رنگ پوست‌تان همسان می‌شود، می‌تواند شاخص خوبی باشد برای اینکه یک عمل کاشت مو طبیعی به نظر برسد. اگر فردی موهای روشن دارد و کنتراست کمی بین رنگ موها با رنگ پوست سرش باشد، شانس بیشتری خواهد داشت تا کاشت موهای او با پوشش بهتر و طبیعی‌تر انجام شود. افرادی که بین رنگ مو و پوست سرشان اختلاف رنگ زیادی است معمولا نیاز به کاشت عمیق دارند تا بتوانند به یک حالت طبیعی همچنین پوشش خوب دست یابند.

  • ضخامت و شکل مو

برش عرضی سریع از فولیکول‌های موی شما انجام می‌شود تا مشخص شود که آیا شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. موهایی که روی سرتان ظاهر می‌شوند، هرقدر فر و ضخامت کمتری روی پوست سرتان داشته باشد، می‌تواند نشانه خوبی باشد که  چطور پیوند جدید پوست سرتان را خواهد پوشاند.

  • انعطاف‌پذیری پوست سر

یک پوست سر شل می‌تواند طی عمل جراحی فرآیند راحت‌تری را برای وارد کردن فولیکول‌ها طی کند. اگر پوست سر شما به اطراف حرکت نکند ممکن است عمل پیوند کمی برای شما دشوار باشد.

  • وضعیت مبتلا به آلوپسی

اگر شما مبتلا به آلوپسی بی الگو هستید حتی نباید پیوند مو را مورد توجه قرار دهید و به آن امیدوار باشید. حتی موهایی که در حال رشد دارید ناسالم هستند و درنتیجه پیوند موی شما سرمایه‌گذاری مطمئنی نخواهد بود.

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

در این کلینیک گسترده‌ترین خدمات زیبایی و ترمیمی در زمینه پوست و مو انجام می‌شود. در بخش پوست، متخصصان مجرب عضو انجمن متخصصان پوست، مو و زیبایی ایران با ارائه مشاوره بهترین روش‌های درمانی را به بیماران معرفی کرده سپس به درمان آنان اقدام می‌کنند. باتوجه به پیشرفت‌های انجام شده در دانش پزشکی، بسیاری از صدمات پوستی همچنین عوارض پیری قابل درمان و پیشگیری است. امروزه در طب زیبایی از لیزر و کاربردهای وسیع آن سخن به میان می‌آید. این مرکز با دارا بودن تجهیزات بسیار پیشرفته وکم‌نظیر لیزری خدمات گسترده تخصصی را در تمام زمینه‌های درمان ارائه می‌دهد. 

شما می توانید جهت ارتباط  با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188334029

تلفن:  02188333259 

آدرس:یوسف آباد میدان سلماس پلاک 21

وب سایت:  clinicrazi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ