چه کار کنیم تا از نتیجه عمل بینی خود راضی باشیم؟

کلینیک تخصصی پوست و مو رازی: بسیاری از افراد بر اثر سانحه رانندگی یا حوادث دیگر دچار شکستگی بینی شده‌اند و بالاجبار تن به عمل رینوپلاستی می‌دهند. به هر حال عمل رینوپلاستی به اصلاح ظاهر بینی پرداخته و در برخی موارد به ترمیم سیستماتیک بینی می‌پردازد.

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

بسیاری از افراد بر اثر سانحه رانندگی یا حوادث دیگر دچار شکستگی بینی شده‌اند و بالاجبار تن به عمل رینوپلاستی می‌دهند. به هر حال عمل رینوپلاستی به اصلاح ظاهر بینی پرداخته و در برخی موارد به ترمیم سیستماتیک بینی می‌پردازد. یکی از ایراداتی که بیماران رینوپلاستی از این عمل می‌گیرند این است که به شکل مطلوب خود نرسیده‌اند. البته این شرایط برای بعضی بیماران صادق است. دلیل این امر این است که تصور برخی بیماران از جراحی رینوپلاستی غلط بوده و انتظار دارند با این عمل جراحی تمام عیوب ظاهری خود را برطرف شده ببینند. بیمارانی که واقع‌بین بوده باشند هرگز از انجام جراحی بینی خود پشیمان نخواهند شد، چرا‌که وضع ظاهری خود را تا‌حدود زیادی بهبود یافته می‌بینند. در برخی متقاضیان انحراف بینی یا به‌عبارت دیگر کجی آن با یک عمل به‌طور کامل بر‌طرف نخواهد شد و به احتمال زیاد در جلسات متعدد این امر نیز بر‌طرف می‌شود. دکتر زیبایی قبل از انجام عمل رینوپلاستی باید قدرت این را داشته باشد که در ذهن خود تصویری از شکل بینی مطلوب روی صورت شخص بیمار مجسم کرده و مزایا و نواقص احتمالی را به سمع و بصر بیمار برساند. با این کار تصور شخص بیمار از جراحی رینوپلاستی تا حدود زیادی واقع‌گرایانه می‌شود.

عوارض ندارد، به شرطی که…

جراحی رینوپلاستی به‌طور معمول هیچ عوارض جدی به‌همراه ندارد، فقط در برخی موارد که بسیار نادر هم هست و کم پیش می‌آید شاهد بروز مشکل در تنفس بیمار، آب‌ریزش بینی، ایجاد ناهمواری در سطح بینی، تورم نوک بینی و نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی بوده‌ایم. در صورت بروز مشکلات فوق معمولا ترمیم مجدد صورت می‌گیرد. البته مواردی مانند آب‌ریزش بینی با مصرف قطره و دارو قابل درمان است و به‌زودی برطرف می‌شود.

آیا جراحی بینی برای من مناسب است؟! حتما این سوال را از خود بپرسید!

به جراحی پلاستیک بینی رینوپلاستی گفته می‌شود. از این جراحی برای اصلاح، تغییر ساختار یا اندازه بینی به شکل دلخواه یا بهبود کارایی بینی استفاده می‌شود.

جراحی بینی ممکن است در موارد زیر به شما کمک کند:

  • کاهش اندازه‌ کلی بینی
  • کاهش عرض پل بینی
  • بهبود و باریک کردن نوک بینی
  • برآمدگی نوک بینی
  • بهبود تنفس از طریق بینی
  • اصلاح مشکلات مادرزادی
  • اصلاح انحراف بینی
  • ترمیم بینی آسیب‌دیده
  • اصلاح یا بهبود جراحی پیشین
  • کاهش اندازه حفره‌های بینی
  • کوتاه کردن بینی
  • از بین بردن قوز بینی
  • اصلاح حدفاصل بین نوک بینی و لب فوقانی
  • اصلاح ارتفاع پل بینی ناشی از آسیب‌دیدگی یا جراحی قبلی

آیا شما گزینه‌ مناسبی برای جراحی بینی هستید؟

افرادی که از لحاظ سلامت جسمی و روانی در وضعیت مناسبی هستند گزینه‌ خوبی برای جراحی بینی خواهند بود. توصیه می‌شود حداقل از دو هفته پیش از جراحی از استعمال دخانیات خودداری شود همچنین مهم است که پیش و بعد از جراحی از نوشیدنی‌های الکلی نیز استفاده نشود. این امر موجب کمک به التیام و ممانعت از بروز عوارض حین جراحی خواهد شد. هر خانم یا آقای بالغی می‌تواند برای جراحی بینی اقدام کند، اما افراد جوان‌تر فقط زمانی می‌توانند از جراحی بینی استفاده کنند که اسکلت صورت‌شان حداقل به 90درصد رشد خود رسیده باشد. این سن برای دختران حدود 13 الی 14سالگی و برای پسران حدود 15 الی 16سالگی است.

پزشک چگونه می‌تواند بینی شما را بهبود دهد؟

پزشک در جلسه مشاوره اولیه درمورد انتظارات و آنچه بیمار را با مشکل مواجه کرده است، صحبت خواهد کرد. سپس از صورت متقاضی عکس گرفته شده و از یک نرم‌افزار کامپیوتری برای آنالیز صورت همچنین کمک به متقاضی برای داشتن دیدی واقع‌گرایانه از نتایج جراحی کمک گرفته می‌شود. پس از آن سوابق پزشکی بیمار و اینکه آیا جراحی بینی برای فرد مناسب است یا خیر بررسی خواهد شد.

چگونه می‌توان برای جراحی بینی آماده شد؟

پزشک در جلسه مشاوره درباره عمل، ریسک‌ها، محدودیت‌ها، هزینه‌ها و انتظارات شما همچنین دوره‌ ریکاوری با شما صحبت خواهد کرد. او همچنین سلامت جسمی شما را نیز بررسی کرده و به شما کمک می‌کند تا از لحاظ جسمی و روانی برای جراحی آماده شوید.

آنچه باید درمورد بی‌هوشی بدانید

در اغلب جراحی‌های بینی از بی‌هوشی استفاده می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است از بی‌حسی موضعی به همراه آرام‌بخش تزریقی استفاده شود. جراح و متخصص بی‌هوشی با مشورت شما بهترین گزینه را برای جراحی‌تان انتخاب خواهند کرد.

درباره عمل

عمل رینوپلاستی وابسته به پیچیدگی آن می‌تواند تا 2 الی 3ساعت به طول بینجامد. تکنیک‌های جراحی بینی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

تکنیک بسته و تکنیک باز.

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

در این کلینیک گسترده‌ترین خدمات زیبایی و ترمیمی در زمینه پوست و مو انجام می‌شود. در بخش پوست، متخصصان مجرب عضو انجمن متخصصان پوست، مو و زیبایی ایران با ارائه مشاوره بهترین روش‌های درمانی را به بیماران معرفی کرده سپس به درمان آنان اقدام می‌کنند. باتوجه به پیشرفت‌های انجام شده در دانش پزشکی، بسیاری از صدمات پوستی همچنین عوارض پیری قابل درمان و پیشگیری است. امروزه در طب زیبایی از لیزر و کاربردهای وسیع آن سخن به میان می‌آید. این مرکز با دارا بودن تجهیزات بسیار پیشرفته وکم‌نظیر لیزری خدمات گسترده تخصصی را در تمام زمینه‌های درمان ارائه می‌دهد. 

شما می توانید جهت ارتباط  با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:  02188334029

تلفن:  02188333259  

آدرس: یوسف آباد میدان سلماس پلاک 21 

وب سایت:  clinicrazi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ