مزوتراپی این روزها چه نقش مهمی در جوانسازی دارد؟

mousavi
دکتر ویدا بادنوا: پزشک پوست، مو و زیبایی: مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌آید و یکی از عمل پزشکی زیبایی غیرجراحی است که طی آن داروهای مزوتراپی وارد پوست می‌شود.

دکتر ویدا بادنوا: پزشک پوست، مو و زیبایی

مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌آید و یکی از عمل پزشکی زیبایی غیرجراحی است که طی آن داروهای مزوتراپی وارد پوست می‌شود. این روش که تا‌حدودی تهاجمی است با تزریق زیر یا داخل جلدی مخلوطی از داروها، ویتامین‌ها و سایر مواد حیاتی در مقادیر میکروسکوپی انجام می‌شود.

پیشینه داروهای مزوتراپی:

این تکنیک برای اولین‌بار سال1952 میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور (Michel Pistor) ابداع شد. در سال1958 اصطلاح مزوتراپی برای نخستین‌بار به کار رفت. پس از آن پزشکان متعدد دیگری از فرانسه و سایر کشورهای جهان به بررسی این تکنیک و تجربه آن در درمان بیماری‌های مختلف پرداختند و نتایج جالبی به‌دست آوردند. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها برای تقویت شرایط پوستی به کمک تکنیک مزوتراپی استفاده می‌شد. 10سال بعد، اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت‌های بسیاری کرد و مزوتراپی مدرن که امروز از آن استفاده می‌شود، به‌وجود آمد. در سال2000 برای اولین‌بار این تکنیک به ایالات‌متحده وارد شد و بعد از آن در سال2005 مزوتراپی کم‌کم در دیگر کشورها موردتوجه و استقبال قرار گرفت. کشور ما نیز جزء کشورهایی بود که تکنیک مزوتراپی در سال2005 به آن وارد شد و به سرعت در همه شاخه‌ها پیشرفت و رشد کرد و مورداستفاده قرار گرفت. تمام داروها و عصاره‌های گیاهی مورداستفاده در مزوتراپی‌ در کشورهای ایالات‌متحده، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا تولید شده و مورد‌تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA‌) است.

موارد استفاده از مزوتراپی در پزشکی زیبایی:

1- درمان لک و کک و مک

2- از‌بین بردن تیرگی دور چشم

3- درمان ریزش مو

4- بهبود جای جوش

5- جوانسازی پوست

6- جای زخم و اسکار

7- درمان استرچ مارک‌ها

8- چین و چروک صورت

9- لیفتینگ صورت و بدن

10- کاهش چربی موضعی و سلولیت

11- استفاده همزمان با بوتاکس

فواید مزوتراپی:

1-   اقتصادی است

2-   مسمومیت‌زا نیست

3-   سریعا به موضع می‌رسد

4-   از مسیر دستگاه گوارش عبور نمی‌کند و عوارض آن را ندارد.

5-   هنگام استفاده درد ندارد؛ سرعت و حجم را می‌توان به‌راحتی تنظیم کرد.

دکتر ویدا بادنوا: پزشک پوست، مو و زیبایی

دکتر ویدا بادنوا فارغ التحصیل سال 1386 رشته پزشکی عمومی پس از گذراندن دوره‌های مختلف در زمینه پوست و مو و لیزر در حال حاضر در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول فعالیت می باشد.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر ویدا بادنوا با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02144960953  

تلفن: 02144960954

آدرس: بلوار آیت الله کاشانی، نبش خیابان بهنام، ساختمان بهنام، پلاک 4 طبقه اول واحد 2 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ