چاقی (Android) آندروئید چیست و چطور درمان می شود؟

غزاله ذوالفقاری
این نوع چاقی در مردها بیشتر از زن‌ها شایع است و در این افراد دور شکم خیلی بزرگ‌تر از دور ران‌هاست و بیشتر چاقی در شکم، قفسه سینه، شانه‌ها و گردن است

این نوع چاقی در مردها بیشتر از زن‌ها شایع است و در این افراد دور شکم خیلی بزرگ‌تر از دور ران‌هاست و بیشتر چاقی در شکم، قفسه سینه، شانه‌ها و گردن است؛ یعنی به طور خلاصه این افراد، افرادی با تنه و شکم بزرگ ولی ران‌ها و باسن لاغر هستند. این تجمع چربی در شکم را به سیب تشبیه می‌کنند و اصطلاحا این افراد شبیه حرف V انگلیسی هستند. تجمع چربی در ناحیه شکم عمدتا داخل شکمی یا احشایی است و زیر پوست تجمع چربی چندانی ندارند. چربی‌های احشایی در جریان متابولیسم بدن و استرس به‌راحتی وارد جریان خون شده و باعث تشکیل رسوب چربی در دیواره عروق مهم می‌شوند. پس در این افراد ریسک گرفتگی عروق قلبی و سکته‌های قلبی بالاست. از طرفی در این افراد هیپرلیپدمی (افزایش چربی خون) و مقاومت به انسولین وجود دارد که باعث دیابت نوع 2 می‌شود.

این افراد عمدتا فقط با رعایت رژیم‌ درمانی و ورزش می‌توانند به خوبی چربی‌های داخل شکم و تنه را از بین ببرند ولی از طریق لیپولیز، لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی نمی‌توان به آنها کمک کرد زیرا اصلا چربی‌ها زیر پوست نیستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ